• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

وزیر دادگستری از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار دیدن کرد

  • کد خبر : 28949
  • 15 آبان 1400 - 15:22
وزیر دادگستری از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار دیدن کرد

امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری در جریان نهمین سفر استانی رییس جمهوری به سمنان، صبح امروز پنجشنبه از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار دیدن کرد.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با وسعت حدود ۲ هزار هکتار در دهستان لجران، بخش مرکزی شهرستان گرمسار و در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد.

برای آماده‌سازی فاز اول این منطقه تاکنون ٢ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

تاکنون ۸۸ سرمایه گذار برای ساخت واحدهای صنعتی در این منطقه ویژه اقتصادی اعلام آمادگی کرده و ۷۶ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های خود دریافت کردند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار گفت: ارزش زمین‌های واگذارشده به سرمایه‌گذاران در این منطقه ویژه اقتصادی حدود هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال است.

حسین فرهیدزاده با اشاره به اشتغالزایی واحدهای مستقر در این منطقه برای ۳۵۰ نفر گفت که با تکمیل کارخانه‌های در حال ساخت حدود ۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی و در پایان فاز اول ۶ هزار فرصت شغلی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ایجاد می شود.

آماده سازی اراضی قابل واگذاری و احداث ۲۴ کیلومتر خیابان‌های اصلی، انتقال آب از بنکوه، احداث کامل شبکه توزیع آب برای گام اول منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به طول ۲۵ کیلومتر، تأمین ۱۴ مگاوات برق برای دوران ساخت و ساز با اجرای هفت کیلومتر شبکه انتقال هوایی ۲۰ کیلوولت و هفت کیلومتر شبکه ۲ مداره با تأمین روشنایی، احداث کامل شبکه توزیع گاز معابر با احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز TBS و اتصال به خط اصلی گاز کشوری از طریق ایستگاه CGS شهرک صنعتی، تاکنون در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به اجرا درآمده است.

احداث کامل شبکه توزیع گاز معابر با احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز، اتصال به شبکه اصلی فیبر نوری سراسری کشور با اجرای ۹ کیلومتر شبکه فیبر نوری ۴۸ هسته‌ای، اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه هدایت آب‌های سطحی، احداث ۴۵ هکتار فضای سبز در نوار شمالی منطقه ویژه به همراه اجرای فضای سبز معابر اصلی منطقه، بخشی دیگر از اقدام‌های انجام شده برای افتتاح گام اول منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است.

اجرای کامل ۱۳ کیلومتر حصار پیرامونی سایت ۱ و ۲ منطقه، راه اندازی گمرک برای گام اول منطقه با تأمین همه تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله ۳۰ دوربین کنترلی، ساختمان، کانکس، تجهیزات و لوازم اداری، احداث سوله انبار، محوطه سازی انبار روباز و سکوی بارانداز منطقه به همراه باسکول و أخذ تأییدیه طرح اتصال راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به طول ۴.۵ کیومتر از مزایای این منطقه ویژه اقتصادی است.

وزیر دادگستری صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به ایوانکی در شهرستان گرمسار، ابتدا مورد استقبال مسئولان و شماری از مردم قرار گرفت و سپس در نخستین برنامه خود با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، با قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از پروژه ۱۰۰ هزار تنی سیلوی گندم گرمسار، طرح تصفیه خانه گرمسار و آرادان، طرح آبرسانی به گرمسار و آرادان، طرح راهسازی گرمسار به فیروزکوه، تقاطع غیرهمسطح جنوبی آرادان، مجتمع گاوداری ۶ هزار راسی شستا در آرادان، شرکت در جلسه شورای اداری گرمسار و دیدار با مردم این شهرستان، از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر دادگستری در جریان نهمین سفر استانی دولت سیزدهم به سمنان است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.