• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

وزارت صمت بر عرضه منظم محصولات تولیدی در بورس کالا تاکید کرد

  • کد خبر : 42489
  • 08 فروردین 1401 - 13:26
وزارت صمت بر عرضه منظم محصولات تولیدی در بورس کالا تاکید کرد

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نامه ای به مدیران کل صنعت و معدن استان ها نسبت به عرضه منظم تمامی محصولات تولیدی کارخانجات و واحدهای صنعتی در بورس کالا تاکید کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از «کالاخبر» در نامه سیف الله امیری آمده است: پیرو مکاتبات قبلی مبنی بر عرضه کل محصولات تولیدی کارخانجات و واحدهای صنعتی در بورس کالا مقتضی است مجددا به کلیه واحدها اعلام کنید تا نسبت به عرضه منظم تمامی محصولات تولیدی خود در بورس کالا اقدام کنند.

در ادامه این نامه عنوان شده است: با توجه به مصوبات جلسه مدیریت کالاهای پایه در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ که به ریاست مقام عالی وزارت برگزار شد، از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ محدودیت خرید مواد اولیه از بورس کالا برای تمامی خریداران که محصول تولیدی خود را در بورس کالا عرضه کنند، برقرار خواهد شد.

لذا در صورتیکه نسبت به خروجی کالای خریداری شده از بورس کالا به ورودی محصولات تولیدی در بورس کالا کمتر از ۷۰ درصد باشد به صورت سیستمی امکان خرید از بورس برای خرید مواد اولیه کالا برای آن ها وجود نخواهد داشت .علاوه بر آن سایر خدمات نیز متاثر از عدم عرضه در بورس کالا است.

گفتنی است از سال گذشته و با آغاز به کار دولت سیزدهم، وزارت صمت با برقراری یک تعامل مناسب با بازار سرمایه در حال تحقق یکی از مطالبات اصلی و دیرینه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در راستای ایجاد شفافیت حداکثری و کنار گذاشتن رویکرد قیمت گذاری دستوری است به طوریکه طی سال های گذشته همواره شاهد وجود دو بازار رسمی و غیررسمی برای کالاها و مواد اولیه بودیم که همین موضوع به دو نرخی شدن بازارها و ایجاد رانت و عدم شفافیت منتهی می شد اما طی ماه های گذشته با تاکید ویژه وزیر صمت مبنی بر عرضه کل زنجیره تولید کالاها در بورس کالا به مرور شاهد ایجاد یک رویکرد واحد در کل زنجیره های تولید و حذف بازارهای سیاه و رانت هستیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=42489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.