• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

وجود حدود ۴۰ هزار کد بورسی خارجی در بازار سرمایه ایران/ حضور اغلب کدهای خارجی در بورس‌ کالایی

  • کد خبر : 16484
  • 18 خرداد 1400 - 2:16
وجود حدود ۴۰ هزار کد بورسی خارجی در بازار سرمایه ایران/ حضور اغلب کدهای خارجی در بورس‌ کالایی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار کد خارجی در بورس وجود دارد و این مصوبات مزیتی است که بتوانیم این میزان را افزایش دهیم و در یک بازه زمانی به ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کد برسانیم.

به گزارش رویداد خبر ، محمدعلی دهقان دهنوی در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعداد کدهای بورسی خارجی در بازار سرمایه ایران و اعطای اقامت به سرمایه‌گذارانی که نسبت به خرید سهام در بورس اقدام می‌کنند و میزان استقبال از این مشوق اظهار داشت: توجه داشته باشیم که هدف از اجرای این مصوبات این نیست که یک روزه شاخص را به یک عدد خاصی برسانیم و تمام این اقدامات مجموعه‌ای از مصوبات بلند مدت وکوتاه مدت برای بازار سرمایه و اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: برخی از این مصوبات تاثیرات روانی و برخی دیگر مصوبات تاثیرات مالی دارد، اثر برخی از این مصوبات می‌تواند فوری باشد و برخی دیگر از این مصوبات آثار ضعیف‌تری دارند.     

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مصوبه اعطای اقامت ۵ ساله به ازای سرمایه‌گذاری در بورس ایران، برای آینده بازار سرمایه و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این بازار است و باید  برای بازار سرمایه کشورمان برنامه‌ریزی داشته‌باشیم. این ظرفیت در اقتصاد کشور وجود دارد و می‌توان به سرمایه‌گذاران خارجی اقامت دهیم.

دهقان دهنوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای ارایه اقامت به سرمایه‌گذاران خارجی مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به صورت سپرده بانکی است، گفت: این فرصت برای ایجاد سرمایه گذاری خارجی در کشور را فراهم کردیم. ممکن است در حال حاضر تقاضایی برای این موضوع وجود نداشته باشد اما در آینده تقاضایی ایجاد شود و قرار نیست که این مصوبات برای ورود و تقاضا در بورس جهش بزرگی ایجاد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند کد بورسی خارجی وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار کد خارجی در بورس وجود دارد و این مصوبات مزیتی است که بتوانیم این میزان را افزایش دهیم و در یک بازه زمانی به ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کد برسانیم.  

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه که سرمایه‌گذاران خارجی که وارد این حوزه شده‌اند در گروه‌های بورسی متنوعی سرمایه گذاری کرده‌اند، گفت: این حدود ۴۰ هزار کد بورسی از کشورهای مختلف اغلب در بورس کالایی فعالیت دارند اما در بخش سرمایه‌گذاری در بورس برای اقامت، کشورهای همسایه بازار هدف نزدیک‌تری هستند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=16484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.