• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

وامِ مسکن جوانان به یک میلیارد تومان افزایش یافت

  • کد خبر : 23688
  • 17 شهریور 1400 - 11:12
وامِ مسکن جوانان به یک میلیارد تومان افزایش یافت

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف وام مسکن جوانان به یک میلیارد تومان در تهران خبر داد و گفت: این رقم در شهرهای بزرگ ۸۵۰ میلیون و در سایر شهرها ۷۰۰میلیون تومان است.

به گزارش رویداد خبر ، «محمود شایان» صبح چهارشنبه در نشست خبری که در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن از سال گذشته برای افزایش وام مسکن جوانان به بانک مرکزی درخواست افزایش سقف اعتبار داشتیم که در گام نخست وام مسکن جوانان به ۴۰۰ میلیون تومان در تهران افزایش یافت.

مدیرعامل بانک مسکن اضافه کرد: با توجه به رشد مجدد قیمت ها در بخش مسکن، مجددا به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش وام جوانان را دادیم که نهایتا با مصوبه شورای عالی پول و اعتبار موفق به اخذ مجوز برای افزایش یک میلیاردی وام مسکن جوانان شدیم.

وی گفت: بر این اساس از امروز به تمام بانک ها ابلاغ خواهد شد که افتتاح حساب مسکن جوانان نزد شعبات بانک مسکن با سقف یک میلیاردی انجام شود

مدیرعامل بانک مسکن درباره جزییات دریافتی این وام اضافه کرد:  بر این اساس مبلغ یک میلیارد در تهران، ۸۵۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ و ۷۰۰ میلیون تومان در سایر استانها تخصیص می یابد.

به گفته شایان، کرج، مشهد، تبریز اصفهان، اهواز، شیراز و کرمانشاه جزو شهرهای بزرگ محسوب می شود که مشمول دریاف وام ۸۵۰ میلیونی می شود.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: متقاضیان از امروز می توانند با افتتاح حساب مسکن جوانان و واریز ماهانه ۲۰۰ هزار تومان، ۱۵ سال بعد وام یک میلیاردی را دریافت کنند.

شایان در پاسخ به ایرنا درباره اینکه آیا امکان دریافت این وام زودتر از موعد۱۵ ساله است، گفت: متقاضیان در تهران می توانند بعد از ۵ سال از افتتاح این حساب، با تغییر ضرایب مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان برداشت داشته باشند.

به گفته شایان منابع تامین این وام حساب سپرده جوانان است و به همین دلیل امکان برداشت آن زیر ۵ سال وجود ندارد.

سهم۲۱۰ هزار واحدی بانک مسکن از طرح یک میلیونی مسکن 

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به ایرنا در خصوص سهم این بانک در تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: دولت سیزدهم با تاکید بر ساخت یک میلیونی مسکن در هر سال، تلاش زیادی برای هماهنگ کردن سیستم بانکی برای تخصیص تسهیلات دارد.

وی ادامه داد: تکلیف مجلس این است که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان توسط سیستم بانکی به بخش مسکن اختصاص یابد. این رقم به ۱۹ بانک خصوصی و دولتی تقسیم شده که مکلف به پرداخت آن هستند.

به گفته شایان سهم بانک مسکن ۲۱۰ هزار واحد از یک میلیون واحد مسکونی است که موظف به تامین مالی آن است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: با معرفی متقاضیان به بانک مسکن، شعبات آماده ارایه تسهیلات هستند ضمن اینکه بانک مسکن آمادگی دارد بیش از سهمیه اعلام شده برای ساخت یک میلیون واحدی مسکن در سال مشارکت کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=23688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.