• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

واردات کالای قاچاق با بیمه، خدمات پس از فروش و ارزان‌تر از مشابه داخلی!

  • کد خبر : 21152
  • 20 مرداد 1400 - 12:31
واردات کالای قاچاق با بیمه، خدمات پس از فروش و ارزان‌تر از مشابه داخلی!

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه کالای قاچاق به دلیل نپرداختن حقوق دولتی، مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها ارزان‌تر تمام می‌شود، گفت که برخی شرکت‌های بیمه‌ای کالاهای قاچاق را بیمه می‌کنند و مواردی هم خدمات پس از فروش دارند! به گزارش رویداد خبر ، عباس هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان […]

به گزارش رویداد خبر ، عباس هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه لوازم خانگی تولید داخل باید با کیفیت لازم و قیمت مناسب، رضایت مصرف‌کننده را جلب کند، گفت: در حال حاضر کالای قاچاق به دلیل نپرداختن حقوق دولتی، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مالیات‌ها ارزان‌تر تمام می‌شود؛ چراکه هزینه‌های کمتری را شامل می‌شود. در این شرایط مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت برندهای خارجی سوق پیدا می‌کنند؛ چراکه هزینه‌ آن پایین‌تر است، مالیات ندارد و حتی برخی شرکت‌های بیمه‌ای این کالاها را بیمه می‌کنند و مواردی هم خدمات پس از فروش دارند!

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در پاسخ به اینکه آیا کالاهای قاچاق با خدمات پس از فروش برای نهادهای نظارتی قابل تشخیص‌اند؟ تصریح کرد: این کالاها عموما از طریق فضای مجازی تبلیغ می شود و در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرند و از فرایند نظارتی دور هستند.

لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای داخلی

البته به گفته وی بخشی از تمایل مصرف‌کننده به کالاهای خارجی علت فرهنگی دارد که باید در این زمینه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات فرهنگی لازم را انجام دهد. اگر از نظر فرهنگی، مصرف‌کننده اقناع شود که تهیه اقلام خارجی نیروی کار خارج از کشور را تقویت می‌کند؛ در حالی که اشتغال جوانان و معیشت بسیاری از خانواده‌ها به تولیدات داخلی وابسته است، داشته خود را صرف تهیه محصول خارجی نمی‌کنند. از طرف دیگر تولیدکنندگان هم باید کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش محصولات خود را متعادل سازند که رضایت مصرف‌کننده کاملا تامین شود.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث اقتصاد بدون نفت تصریح کرد: در چنین شرایطی باید به صورت جدی اشکالات تولیدات داخلی آسیب‌شناسی و برطرف شود که در رقابت با تولیدات خارجی، علاوه بر تامین نیاز داخلی به فکر تقویت صادرات باشیم.

لزوم ممنوعیت کوتاه‌مدت ورود لوازم خانگی مشابه داخل

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه انجمن صنایع لوازم خانگی تنها با ممنوعیت کوتاه‌مدت ورود لوازم خانگی مشابه ساخت داخل موافق است، گفت: امروز در شرایط تحریم،‌ واحدهای تولید داخلی از نظر افزایش تولید و تعمیق ساخت داخل، سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام داده‌ند که نباید تلاش آنها در رفع نیاز کشور فراموش شود؛ بلکه باید با مدیریت درست برای مدت زمان معقول محدودیت واردات ادامه یابد که تولیدکنندگان در برخی کالاهای تولیدی به بلوغ کامل برسند و پس از ایجاد توان رقابتی واردات آزاد شود.

وی افزود: این انجمن به هیچ عنوان مخالف همکاری و ارتباط با شرکت‌های صنعتی دنیا نیست چراکه تعامل هوشمندانه در همه عرصه‌ها به نفع کشور است، اما بهتر است به جای محصولات نهایی، مواد اولیه و تکنولوژی‌های مورد نیاز صنایع لوازم خانگی وارد شود.

به گفته دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی، در حال حاضر واردات برخی اقلام همچون کولرگازی و بخشی از اقلام لوازم خانگی کوچک به علت محدودیت تولید، آزاد است؛ چراکه تولیدات داخل پاسخگوی نیاز کشور نیست.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.