• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

واردات خودرو تا پایان سال اشتباه است

  • کد خبر : 26007
  • 10 مهر 1400 - 15:24
واردات خودرو تا پایان سال اشتباه است

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در حاشیه بازدید از بیمارستان جانبازان نیایش در جمع خبرنگاران، گفت: تا پایان سال واردات خودرو کار اشتباهی است زیرا حجم زیادی از منابع ارزی را درگیر و قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایدرونیوز، وزیر صمت در حاشیه بازدید از آسایشگاه جانبازان و با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه صنعت در تأمین و تعمیر بخش تجهیزات و توانبخشی، افزود:‌ در اسرع وقت این موضوع را پیگیری می‌کنیم و با همکاری بنیاد شهید امکان ساخت تجهیزات در داخل در اسرع وقت فراهم می‌شود و اگر تجهیزاتی نیاز به واردات داشته باشد تسهیل می‌شود تا جانبازان از خدمات مناسبی استفاده کنند.

فاطمی امین انواع ویلچر و تشک را از نیازهای مورد نظر جانبازان دانست و گفت: جلسه مشترکی میان معاونان امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان بنیاد شهید برگزار شود تا اقلام مورد نیاز جانبازان را تعیین کنیم. سازندگان را تشویق کنیم تا تجهیزاتی که امکان ساخت در داخل را دارد با کیفیت مورد نیاز جانبازان تولید کنند و اگر امکان تولید آن نیست نباید منتظر بمانیم و در اسرع وقت برای تامین، کار ویژه‌ای انجام شود.

وزیر صمت افزود: ما ضوابط تدوین شده را اجرا خواهیم کرد و در برنامه زمان بندی شده با هماهنگی بنیاد شهید، اولویت‌ها را مشخص و کارها را پیگیری می‌کنیم.

فاطمی امین در ادامه همچنین درباره ثبات قیمت محصولات پتروشیمی و فولاد نیز گفت: از دو هفته گذشته بر روی بازار اولیه پتروشیمی پلی اتیلن، پت و فولاد متمرکز شده ایم و تثبیت قیمت این محصولات زمان‌بر است که تا پایان فصل پاییز این موضوع انجام خواهد شد و امیدواریم این دو بازار که دربخش‌های تولید هم سهم دارند مدیریت شوند و ما شاهد ثبات در بازار باشیم.

وی با اشاره به قولی که در روز گرفتن رأی اعتماد در مجلس داده بود، افزود: قول داده بودیم سیمان به قیمت قبل از قطعی برق بازگردد که خوشبختانه این اتفاق افتاد و اکنون سه هفته است با همان قیمت قبل در بازار عرضه می‌شود.

فاطمی امین گفت: در شرایط عادی زمانی که تراز ارزی تجاری کشور متعادل است، واردات خودروهای خارجی می‌تواند مفید باشد و به نوعی فضای رقابتی ایجاد خواهد کرد اما در حال حاضر حداقل تا پایان امسال زمانی که به یک توازنی برسیم در تراز خارجی، این واردات اشتباه است به دلیل اینکه حجم زیادی از منابع درگیر خواهد شد و قیمت ارز افزایش پیدا خواهد کرد و تورم ایجاد می‌کند که برای کل جامعه مضر است.

وی تصریح کرد: برنامه ویژه ای را در حوزه صادرارت تهیه کرده ایم که روز شنبه ابعاد مختلف آن را خبری خواهیم کرد.

وزیر صمت در پایان گفت: در شرایط عادی که صادرات غیر نفتی مناسب داریم واردات خودرو می‌تواند به رقابت پذیری و کیفیت کمک کند اما تا زمانی که به این موضوع برسیم یک چالش ارزی داریم که امیدواریم طبق برنامه ویژه‌ای که شروع کرده ایم به یک توازن ارزی برسیم و بعد از آن واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.