• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
2

هیچ بخشنامه بمنظور صدور اجراییه جهت دریافت جریمه در بانک مسکن وجود ندارد

  • کد خبر : 52191
  • 27 مرداد 1401 - 9:18
هیچ بخشنامه بمنظور صدور اجراییه جهت دریافت جریمه در بانک مسکن وجود ندارد

معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن با بیان اینکه هیچ دستورالعمل و بخشنامه ای مبنی بر صدور اجراییه برای دریافت جریمه توسط این بانک وجود ندارد گفت: کمک به خانه دار کردن مردم سند افتخاری برای همه کارکنان بانک مسکن است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مالک آزادیان در برنامه تهران ۲۰ با اشاره به انتشار خبری از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر صدور اجراییه برای مشتریانی که تعدادسه قسط آنها معوق شده؛ ضمن تکذیب این موضوع اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف و ماموریت‌های بانک‌ مسکن کمک به خانه دار شدن آحاد جامعه به ویژه دهک های پایین است.
وی ادامه داد: تبلور این اهداف در مسکن مهر ، مسکن جوانان و به ویژه همراهی گسترده بانک در نهضت ملی مسکن مشهود است.

معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن افزود: خبری که در خصوص صدور اجراییه منتشر شد از چند وجه قابل بررسی است؛ نخست اینکه پیرو تاکیدات مدیرعامل محترم بانک باتوجه به افزایش هزینه های جاری مردم ، وصول مطالبات همراه با تأنی، مدارا و با کمترین هزینه در بانک مسکن پیگیری می شود.
آزادیان با تاکید بر اینکه کمک به خانه دار کردن مردم سند افتخاری برای همه کارکنان بانک مسکن است ادامه داد: بدون تردید این سند افتخار را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد.
وی گفت: پیگیری وصول مطالبات یکی از وظایف ذاتی تمام موسسات اعتباری از جمله بانک مسکن است. یکی از روش‌های متعارف و البته کم هزینه در پیگیری وصول مطالبات اطلاع رسانی از طریق پیامک است؛ پیامک های بانک مسکن نیز صرفا از طریق سامانه پیامکی مسکن بانک قابل تایید است و سایر پیامک ها به هیچ وجه مورد تایید نیست.
معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن با تاکید بر اینکه این بانک با هر نوع هیجان در این خصوص که خارج از چارچوب و مقررات باشد برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: نکته مهم این است که در خبر منتشر شده عنوان «اداره حقوقی و اجرایی بانک مسکن» به کار برده شده در حالی که در ساختار بانک مسکن به هیچ وجه چنین اداره و جایگاه شغلی وجود ندارد.
آزادیان همچنین تاکید کرد: هیچ بخشنامه و دستور العملی در بانک‌ مسکن در خصوص دریافت ۸۰۰ هزار تومان برای وصول مطالبات وجود ندارد و هیچ هزینه ای تحت این عنوان از هیچ مشتری‌ای دریافت نشده است.
وی اضافه کرد: اگر موردی مبنی بر تایید این ادعا وجود دارد بانک مسکن با حفظ تمامی مسوولیت‌ها پاسخگو خواهد بود.
معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن گفت: موضوع بازگشت منابع و حفظ حقوق بیت المال برای ارایه خدمات به سایر مشتریان در دستور کار همه بانک‌ها قرار دارد اما اگر مشتری‌ای از پرداخت قسط استنکاف کند آخرین اقدام بانک نیز مبنی بر قوانین خواهد بود.
آزادیان تاکید کرد: همواره بانک مسکن با کمترین هزینه نسبت به تعیین تکلیف مطالبات خود طبق ضوابط شبکه بانکی اقدام‌ می کند.
وی گفت: ضمن اینکه به میمنت عید غدیر خم بانک مسکن در قالب طرح غدیر بخشودگی برای مشتریان خوش حساب خود در نظر گرفته است.
مجری برنامه نیز در این برنامه اعلام کرد: پیامکی هم از مردم در خصوص دریافت چنین مبلغی به برنامه تهران ۲۰ دریافت نشده است.

او از پاسخ سریع و صریح بانک مسکن تقدیر کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.