• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

هنرحراست، راهبر ی اخلاقی سازمان است

  • کد خبر : 6972
  • 21 دی 1399 - 21:15
هنرحراست، راهبر ی اخلاقی سازمان است

دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، در سومین نشست شورای هماهنگی حراست بانک‌های خصوصی کشور، نهاد حراست را مایه قوت قلب مدیران و ضامن سلامت اخلاقی سازمان دانست.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بانک دی، در سومین نشست شورای هماهنگی حراست بانک‌های خصوصی کشور که با هدف آسیب‌شناسی چالش‌های پیش روی واحدهای حراست در نظام بانکی و به میزبانی بانک دی برگزار شد، دکتر برات کریمی بر اهمیت جایگاه حراست در راهبری اخلاقی سازمان تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور نماینده حراست کل کشور، مسئولین ارشد حراست بانک مرکزی و ۱۲ بانک خصوصی و موسسه مالی کشور برگزار شد، کریمی با اشاره به نقش حراست در حفاظت اخلاقی و فیزیکی سازمان گفت: وظیفه اصلی حراست، صیانت از سلامت سازمان است و هر سازمانی برای نیل به اهداف، حفظ سلامت و پیشگیری از تخلفات، نیازمند سیستمی با ضریب دقت زیاد است که از نفوذ تهدیدها به داخل سیستم جلوگیری کند و با تشخیص و شناخت تهدیدهای درونی، زمینه های اقدامات پیشگیرانه، علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم سازد.
وی حراست را مشاور امین سازمان و مایه قوت قلب مدیران ارشد دانست و افزود: اگر نگرش به حراست در سازمان، نگرشی مثبت باشد و میان مدیریت ارشد یک مجموعه با حراست هماهنگی لازم وجود داشته باشد، حراست امین سازمان و ضامن سلامت اخلاقی و اصلی‌ترین حامی عاطفی کارکنان خواهد شد.
  کریمی، اهمیت امنیت پایدار در یک سازمان اقتصادی مانند بانک‌ها را غیرقابل انکار دانست و گفت: حراست موجب می‌شود دستاوردهای به دست آمده در یک سازمان اقتصادی تداوم یابد چرا که اگر مشتریان و مخاطبان بانک احساس امنیت نکنند بانک را برای فعالیت‌های اقتصادی خود انتخاب نمی کنند در حالی که یک سیستم حراستی فعال و پویا می تواند با افزایش اعتماد عمومی در جلب اطمینان بنگاه های اقتصادی و صاحبان سرمایه برای توسعه مناسبات تاثیرگذار باشد.
مدیرعامل بانک دی در پایان سخنانش ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران حراست بانک‌های خصوصی و موسسات مالی کشور، گفت: همکاران حراست بانک دی با اقدامات هوشمندانه توانسته‌اند در کنار حفظ و ارتقای توان حفاظتی و امنیتی بانک با ایجاد تعامل موثر با مدیران ارشد بانک، در مقام مشاوران امین بانک قدم بردارند.
در ادامه این نشست حمدالله محمدی، مدیر امور حراست بانک دی ضمن قدردانی از حمایت‌های هیئت مدیره در پشتیبانی از برنامه‌های حراست بانک به ارائه گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده در این اداره کل پرداخت و تداوم برگزاری این نشست ها را به منظور تبادل اندیشه و ارائه راهکارهای کاربردی زمینه‌ساز ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بیشتر نهاد حراست در نظام بانکی دانست.
گفتنی است، در این مراسم که فرزادی، معاون اداره اقتصادی حراست کل کشور، حسینی، مدیر اداره حفاظت کارکنان بانک مرکزی و محمدسعید پورطولابی، مدیر حراست بانک ها و موسسات پولی غیربانکی نیز حضور داشتند چالش‌های پیش روی واحدهای حراست در نظام بانکی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای پیشنهادی در این زمینه ارائه شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=6972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.