• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و وزارت علوم آغاز شد

  • کد خبر : 56719
  • 30 مهر 1401 - 13:13
همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و وزارت علوم آغاز شد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از استادان و کارکنان دانشگاه‌ها گامی بلند برداشت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای اهداف و مأموریت‌های ذاتی خود و در جهت گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه در میان آحاد جامعه با اولویت مراکز علمی و دانشگاه‌ها، با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل و «عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک و همچنین دکتر «علی خطیبی» معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری برای تمرکز پرداخت حقوق پرسنل وزارت علوم توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و پرداخت وام قرض‌الحسنه به اعضای هیأت علمی و کارکنان آن وزارتخانه به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه ارائه خدمات متنوع بانکی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ۲ مجموعه و دانشگاه‌های زیرمجموعه آن در دستور کار قرار گرفت.
حذف کارمزد وام‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان
در آغاز این مراسم دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» با اشاره به عملکرد بانک، بر ضرورت ترویج بیش از پیش فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه تأکید کرد و سرعت بسط قرض‌الحسنه در بین آحاد جامعه را قابل توجه دانست.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک هر فرد ایرانی، یک کارت بانکی قرض‌الحسنه برای انجام امورات روزمره خود داشته باشد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به گام‌های بلند این بانک در جهت تحقق هر چه بیشتر بانکداری اسلامی، گفت: کارمزد وام‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان در آینده نزدیک حذف خواهد شد.
در ادامه «عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با اشاره به توانایی‌های بانک‌های قرض‌الحسنه در رفع چالش نقدینگی کشور، ابراز امیدواری کرد تا با همت و تلاش مسئولان، شاهد انعقاد این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها در حوزه علم و فرهنگ با سایر نهادها و سازمان‌ها در کشور و بهره‌مندی حداکثری مردم از قرض‌الحسنه باشیم.
معاون وزیر علوم: امیدوارم این تفاهم‌نامه در سطح همه دانشگاه‌ها گسترش یابد
دکتر «علی خطیبی» معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرض‌الحسنه را منشأ خیر و برکت دانست و گفت: دانشگاه در همه حوزه‌ها پیشران است و بخشی از مشکلات کنونی ناشی از عملکرد‌ها و تأثیر وضعی فعالیت‌های ما در سال‌های گذشته است.
وی اظهار داشت: امیدوارم این تفاهم‌نامه منشأ خیر و برکت برای جامعه علمی و فرهنگی کشور باشد و با گسترش آن در بین همه دانشگاه‌های کشور بتوانیم با ارائه خدمات مناسب به استادان و اعضای هیأت علمی، آن‌ها را با این نوع از بانکداری آشنا‌تر کنیم.
در پایان طرفین بر لزوم گسترش قرض‌الحسنه از طریق ایجاد مرکز تخصصی در حوزه پولی و بانکداری تأکید کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=56719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.