• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

همزمان با هفته دولت صورت گرفت: آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت برق معادن نهبندان

  • کد خبر : 53258
  • 08 شهریور 1401 - 14:23
همزمان با هفته دولت صورت گرفت: آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت برق معادن نهبندان

پیرو تفاهم نامه چهار جانبه فی مابین استانداری خراسان جنوبی، شرکت توانیر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، طی مراسمی با حضور رسولیان؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور، جواد قناعت؛ استاندار خراسان جنوبی، نخعی؛ نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، عباس جرجانی؛ رئیس سازمان صمت استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان با ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر و با اعتباری بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، هدف از احداث این پست، تأمین برق معادن نهبندان، شاهکوه، قلعه ‌زری و صنایع وابسته می باشد که به عنوان مهمترین اقدام زیرساختی استان برای کمک به توسعه معادن و واحدهای فرآوری و همچنین ایجاد ارزش افزوده و افزایش اشتغال در بخش معادن شناخته می شود.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: احداث این پست برای اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی و همچنین توسعه شهرستان از کارهای حیاتی، کلیدی، مهم و ضروری است که باید همه ما پیگیر باشیم تا روند اجرای این طرح با سرعت انجام شود.
وی ضمن گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به شهرستان مرزی نهبندان، گفت: برای احیای مصوبات سفر معظم له و خروج شهرستان نهبندان از محرومیت نیازمند اقدامات زیرساختی وسیعی هستیم.
مقام عالی دولت در استان با بیان این که زمین این پست ظرف مدت یک هفته در استان تأمین شد، تصریح کرد: این سرعت عمل علاوه بر تعامل مسئولان استانی و شهرستانی، محرومیت منطقه را نشان می دهد که عطش برای پذیرش طرح‌های مهم و رفع مشکلات وجود دارد.
وی ضمن تقدیر از همکاری وزارت صمت، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان ایمیدور در زمینه فراهم کردن مقدمات اجرای این طرح، اظهار امیدواری کرد: این کار با شتاب هرچه بیشتر اجرایی شود و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این طرح باشیم.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی نیز که به نمایندگی از سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این مراسم حضور داشت، با اشاره به فعالیت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بازوی اجرایی سازمان ایمیدرو در خراسان جنوبی، اظهار کرد: پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه منطقه محروم نهبندان و به جهت ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در بخش معدن استان، این شرکت فعالیت خود را از سال ۹۳ در خراسان جنوبی آغاز و طی ۸ سال گذشته با انجام عملیات اکتشافی و سرمایه گذاری وسیع به ذخایر قابل توجه معدنی دست پیدا کرده است.

جلالیان گفت: با توجه به نبود بخش زیادی از زیرساخت های معدنی در استان، سازمان ایمیدرو جهت تأمین بخشی از این زیرساخت ها وارد عمل شد که احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت برق نهبندان یکی از این اقدامات می باشد.

وی همچنین به اجرای خط انتقال آب جهت تأمین نیاز آبی مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و گفت: علی رغم هزینه انجام شده در این پروژه ، میزان آب تخصیص یافته پاسخگوی نیاز منطقه نخواهد بود که انتظار داریم استانداری در رفع این مشکل همکاری نماید.

جلالیان با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تاکنون بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی در منطقه نهبندان ایجاد کرده است، تأکید کرد: به طور حتم با تأمین زیرساخت های مورد نیاز بخش معدن این تعداد به سه تا چهار برابر افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=53258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.