• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

هشدار حسینی درباره بازگشت بازیکن‌سالاری به تیم ملی

  • کد خبر : 48037
  • 28 خرداد 1401 - 17:17
هشدار حسینی درباره بازگشت بازیکن‌سالاری به تیم ملی

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید که شرایط تیم ملی به گونه‌ای است که بازیکن سالاری به این تیم بازگشته است.

مجتبی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی وضعیت تیم فوتبال پیکان اظهار کرد:‌ خوشبختانه ما امسال در خدمت تیم خوب پیکان خواهیم بود با توجه به روندی که در نقل و انتقالات پیش می‌رود و بودجه محدود باشگاه ما سعی می‌کنیم امسال هم بیش‌تر از بازیکنان جوان خودمان استفاده کنیم تا تیم خوبی را برای فصل بعد ببندیم. اگر چند بازیکن خوب با کیفیت هم پیدا کنیم جذب می‌کنیم امیدوارم امسال از تجربیات فصل گذشته استفاده کنیم و تیم بهتری داشته باشیم. فصل پیش رو کار ما واقعا سخت است.

او ادامه داد:‌ من از کارکردن با بازیکنان جوان لذت می‌برم و از طرفی وضعیت بازار نقل و انتقالات طوری است که ما نمی‌توانیم به سمت هر بازیکنی برویم. ما از کار کردن با بازیکنان جوان لذت می‌بریم اما بازیکنی که سن و سال‌دار باشد اما کیفیت مطلوبی هم داشته باشد را جذب می‌کنیم؛ با این حال توان رقابت با خیلی از رقیبان را در نقل و انتقالات نداریم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در ادامه درباره‌ی اهداف این تیم در لیگ ۲۲ هم گفت: هر آدمی دوست دارد که پیشرفت کند ما هم دوست داریم سال آینده از پارسال بهتر باشیم در همه جای دنیا تیمی که از نظر اقتصادی توان رقابت با رقیبان را نداشته باشد نمی‌تواند در جدول هم با آن‌ها رقابت کند؛ اما ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم و حس جاه‌طلبی را در بین بازیکنان‌مان ایجاد می‌کنیم تا نتایج خوبی بگیریم. بودجه باشگاه ما طوری است که در میانه‌های جدول باشیم اما تلاش می‌کنیم رتبه خودمان را نسبت به پارسال ارتقاء بدهیم.

حسینی در ادامه درباره قیمت‌های گزاف بازیکن لیگ برتری هم گفت: باشگاه‌های معدودی هستند که ارقام زیادی به بازیکنان پرداخت می‌کنند. آن باشگاه‌ها باید بیایند و صحبت کنند. اما در باشگاه‌های دولتی وقتی بودجه‌ای تعیین می‌شود، بخش زیادی از این بودجه باید صرف تامین زیرساخت‌ها شود. اگر سخت افزار باشگاه‌های ما درست باشد ایرادی ندارد که در کنار آن به بازیکنان هم پول بدهیم. خیلی از بودجه‌ها باید صرف زیرساخت‌ها و امکانات باشگاه‌ها بشود تا بتوانیم به کشورهای همسایه نزدیک بشویم.

او در ادامه درباره کیفیت فنی لیگ فصل گذشته هم گفت: باید قبول کنیم که سال به سال لیگ سخت‌تر می‌شود. کسانی که بیرون گود نشستند و از کیفیت فنی لیگ انتقاد می‌کنند کارشان درست نیست. قانون زندگی این است که سال به سال پیشرفت کنیم. پارسال هم لیگ بی‌کیفیتی نداشتیم و کار ما بسیار سخت بود. پارسال هیچ تیمی به تیم مقابلش باج نمی‌داد و یکی از دلایلی که باعث اعتراضات زیادی شده بود همین فشار زیاد روی مربیان است چون هیچ تیمی برای باخت بازی نمی‌کرد و همه به دنبال پیروزی بودند.

وی هم‌چنین گفت: برای فصل آینده سازمان لیگ باید برنامه بازی‌ها را مشخص و تقویم را به باشگاه‌ها اعلام کند. نباید باشگاه‌ها از برنامه‌های خود بی‌اطلاع باشند. از طرف دیگر باید به کیفیت زیرساخت‌ها و ترمیم چمن ورزشگاه‌ها توجه شود. در بغداد تیم امید ما برابر حریف بازی کرد و وقتی من ورزشگاه آن‌ها را دیدم متوجه شدم که چمن بسیار خوبی دارد. حیف است که در ایران ورزشگاه‌های مدرن ساخته نمی‌شود. تنها زمین مناسب برای فوتبال ورزشگاه آزادی است که آن هم ۴۸ سال پیش ساخته شده است.

حسینی در ادامه درباره شرایط تیم فوتبال ایران و شکست در بازی دوستانه برابر الجزایر هم گفت: تحلیل‌های زیادی درباره تیم ملی می‌شود و همه صحبت می‌کنند. من نمی‌توانم نظر کارشناسی بدهم چون از تیم ملی دور هستم و نمی‌دانم آن‌جا چه خبر است؛ یعنی به طور دقیق از شرایط و مشکلات تیم آگاه نیستم. اما مسلم است که الان  شاهد شرایط زیاد خوبی نیستیم. اگر مدیریت خوبی وجود دارد باید بیاید و این مسائل را مو شکافی کند تا ببینیم شرایط چگونه است.

او ادامه داد: بعد از بحث کرونا، فوتبال غرب آسیا بسیار افت کرد. الان حدود ۳ سال است که با تیم خوبی به غیر از کره و الجزایر بازی نکرده‌ایم.  قطر، امارات و تیم‌های این‌چنینی در دوران کرونا افت کردند. الجزایر هم تیم خوبی بود و بازیکنان خوبی داشت اما این که ما در برابر الجزایر خوب ظاهر نشدیم را همه دیدند. من چون از تیم دور هستم نمی‌توانم نظر فنی بدهم و دلایل را بررسی کنم.

او درباره احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی هم گفت: این مسائل حرف‌های خوبی نیست و نشان دهنده سوء مدیریت در فوتبال ایران است. تیم‌هایی که در این حالت قرار می‌گیرند تورنمنت موفقی را پشت سر نمی‌گذارند. اگر به این سرمربی اعتقاد داریم از او حمایت کنید و امکانات را برایش فراهم کنید. اما اگر به دنبال تغییر و تحول هستید زودتر این کار را انجام بدهید. این موضوع که چیزی مشخص نیست کار درستی نیست و باعث می‌شود که سرمربی مدیریتش را از دست بدهد و کم کم شاهد بازیکن سالاری باشیم. گویی انگار بازیکن سالاری دوباره به تیم ملی در حال بازگشت است  و این بسیار خطرناک است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=48037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.