• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

هدف‌گذاری برای بومی‌سازی یک میلیارد دلاری در صنایع معدنی

  • کد خبر : 8891
  • 19 بهمن 1399 - 12:13
هدف‌گذاری برای بومی‌سازی یک میلیارد دلاری  در صنایع معدنی

ایمیدرو اعلام کرد: بومی سازی ۵۰۹ میلیون دلار در بخش قطعات و تجهیرات تولید و همچنین ۴۰۸ میلیون دلار برای طرح های توسعه ای طی امسال هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایمیدرو، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از ابتدای امسال، سیاست بومی سازی و توسعه ساخت داخل را به واحدهای زیرمجموعه و تابعه ابلاغ و با دریافت اهداف عملیاتی شرکت‌ها، در حال پایش این هدف است.

بومی سازی ۵۰۹ میلیون دلار در بخش قطعات و تجهیرات تولید و همچنین ۴۰۸ میلیون دلار برای طرح‌های توسعه‌ای طی امسال هدف گذاری شده است.

بنابراین طی هدف بومی سازی که در طرح‌های توسعه صورت می‌پذیرد، در سال جاری در مجموع نزدیک به یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی ناشی از بومی سازی و توسعه توان ساخت داخل محقق خواهد شد.

صرفه جویی ۳۵۰ میلیون دلاری در نیمه نخست ۹۹

این گزارش می‌افزاید، میزان صرفه جویی ارزی سیاست‌های بومی سازی شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در حوزه تولید، به ۳۵۰ میلیون دلار طی نیمه نخست امسال رسیده است. طبق برآوردهای به عمل آمده این رقم تنها مختص به حوزه تولید است و بخش دیگری از سیاست بومی سازی در طرح‌های توسعه در حال اجرا است، از این رو با احتساب بخش پروژه‌های توسعه‌ای و به روزآوری اعداد و ارقام، مجموع صرفه جویی ارزی ایجاد شده، افزایش خواهد یافت.

ایمیدرو با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در زمینه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور و برقراری ارتباط موثر بین سازندگان و مصرف کنندگان، اقدام به راه اندازی سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران کرده است.

فعالان مذکور می‌توانند با ثبت نام در این سامانه (به آدرس http://lrm.steeliran.org)، نسبت به ثبت اطلاعات توانمندی کالاها و خدمات خود اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.