• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

هدر رفت منابع ارز ترجیحی به جای توسعه زیرساخت‌ها

  • کد خبر : 30283
  • 29 آبان 1400 - 16:19
هدر رفت منابع ارز ترجیحی به جای توسعه زیرساخت‌ها

تجارت‌گردان – عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: منابع ارزی به ویژه منابع ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به جای هدایت به توسعه زیرساخت ها، هدر می‌رود.

 هرویک یاریجانیان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه منابع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حجم قابل توجهی از منابع اقتصاد کشور را درگیر کرده، افزود: این منابع می‌تواند در توسعه امور زیربنایی از جمله حمل و نقل بکار رود یعنی اگر ما بتوانیم کانتینر‌های یخچال دار را به میزان کافی تامین کنیم حجم صادرات کشور افزایش خواهد یافت ضمن اینکه از این منابع می‌توان در زیرساخت‌های علمی کشور مانند دانشگاه ها، مدارس و زیرساخت خدماتی مانند بیمارستان‌ها نیز استفاده کرد.

وی گفت: کشور در شرایط تحریمی و با محدودیت منابع مالی به ویژه در حوزه ارزی مواجه است بنابراین ضرورت دارد که از منابع مالی و ارزی کشور با مدیریت صحیح استفاده کنیم تا منابع مالی کشور در توسعه زیرساخت‌های انرژی کشور مانند گاز، آب و برق نیز استفاده شود.

آقای یاریجانیان افزود: در چند دهه‌ای که یارانه‌ها را به اشکال مختلف توزیع کردیم در سفره مردم تاثیرگذاری خاصی نداشته برعکس کالا‌های مشمول یارانه، مرتب در حال افزایش قیمت بوده است با این وجود یارانه‌ها از جمله ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی درحالی توزیع می‌شود که از کیفیت و حجم کالا‌ها کاسته و به قیمت آن‌ها هر روز افزوده می‌شود.

وی گفت: باوجود اینکه قیمت بنزین آزاد در برهه‌ای به لیتری ۳ هزار تومان افزایش یافت و انتظار می‌رفت که با این اقدام از قاچاق بنزین جلوگیری شود، اما مشاهده می‌کنیم قاچاق بنزین همچنان ادامه دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در یک جمله می‌توان گفت که منابع مالی کشور از جمله ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به جای آنکه زیرساخت‌های کشور را توسعه دهد درحال تبخیرشدن است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=30283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.