• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

هدایت بهینه منابع با مدیریت دکتر شایان

  • کد خبر : 30373
  • 30 آبان 1400 - 14:31
هدایت بهینه منابع با مدیریت دکتر شایان

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سرعت اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن توسط دولت سیزدهم را قابل تحسین عنوان کرد و گفت: با مدیریت دکتر شایان، امیدواری برای تخصیص و هدایت به موقع منابع، به صورت مدیریت شده افزایش می‌یابد.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به عزم و اراده دولت سیزدهم در اجرای سریع و بدون فوت وقت طرح جهش تولید و تامین مسکن اظهار داشت: اراده قوی دولت مردمی در کنار مصوبه مجلس در خصوص طرح جهش تولید و تامین مسکن باعث شد تا روند اجرای فرآیند به خوبی و به سرعت پیش برود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه از اراضی داخل محدوده شهری برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی توسط دولت شناسایی شده است، گفت: مابقی اراضی داخل محدوده شهری که در اختیار دولت قرار دارد، اما کاربری غیرمسکونی دارند در حال تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: اراضی متعلق به دستگاه های دولتی نیز ظرف سه ماه از اجرای قانون باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد که در این خصوص نیز اقدامات لازم در حال انجام است.

حسین زهی همچنین ادامه داد: در عین حال در اسرع وقت نسبت به آغاز ثبت نام از متقاضیان اقدام شد و ثبت نام نیز تا نیمه آذرماه تمدید شد که اقدام بسیار خوبی بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: خوشبختانه اعضای هیأت امنای صندوق ملی مسکن نیز مشخص شدند که یکی از اعضای آن دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن است.

وی با بیان اینکه به تحقق برنامه دولت برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال بسیار خوش بین هستیم، افزود: این طرح از جوانب مختلف به سرعت پیش می رود که مهمترین فرایند آن شناسایی زمین بود. سایر فرایند طرح در حال اجرایی شدن است و با این سرعت اتفاقات خوبی در حوزه مسکن در دولت سیزدهم رخ خواهد داد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع تامین مالی طرح جهش تولید و تامین مسکن اشاره کرد و گفت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی این حوزه در کشور محوریت و به تعبیری نقش بانک مادر را در این طرح بزرگ ایفا می کند.

حسین زهی ادامه داد: با توجه به اینکه دکتر شایان یکی از بهترین مدیران بانکی بوده است، امیدواری برای تخصیص و هدایت به موقع منابع، به صورت مدیریت شده را بیشتر می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: دکتر شایان در خصوص طرح مسکنی دولت قبل تحت عنوان طرح ملی مسکن نیز همکاری ویژه داشت و برای همکاری با دولت سیزدهم در طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز از همان ابتدا اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین تاکید کرد: برای جلوگیری از ایجاد تورم، رونق تولید و اشتغال باید منابع به حوزه ساخت خانه هدایت شود چرا که تولید مسکن موتور محرکه اقتصاد بوده و موجب رونق بسیار از شغل‌ها می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=30373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.