• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

نیمی از ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد

  • کد خبر : 5497
  • 07 دی 1399 - 10:32
نیمی از ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌ نیمی از ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد و ارایه کارت الکترونیکی خرید بهترین راهکار برای حمایت یارانه‌ای از مصرف‌کننده نهایی است.

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد:‌ ارز ۴۲۰۰ تومانی کارکردی در اقتصاد ایران نداشته و در نهایت به دست مصرف‌کننده نهایی نرسیده است به همین دلیل با حذف آن موافق هستیم.
وی افزود: مناسبتر آن است که هر یارانه‌ای که قرار است برای حمایت از مصرف‌کننده داده شود به مصرف‌کننده نهایی منتقل شود به این دلیل که مشکلات موجود در نظام توزیع و نبود زیرساخت‌های لازم موجب شده است تا یارانه‌ای که دولت به تولیدکنندگان داده است به دست مصرف‌کننده نهایی نرسد و بسیاری از کالاها همچنان با افزایش قیمت همراه هستند.
طاهری با بیان اینکه نیمی از ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد، اظهار کرد:‌ ارایه کارت الکترونیکی برای خرید کالاهای اساسی بهترین راهکار برای توزیع عادلانه یارانه‌ای است که دولت قصد دارد با هدف حمایت از مصرف‌کننده پرداخت کند.
نماینده زنجان و ابهر در مجلس درباره ازدحام احتمالی در فروشگاه‌های عرضه کالاهای یارانه‌ای اظهار کرد:‌ طبیعی است که توزیع کالاهای اساسی یارانه‌ای که با کارت‌های الکترونیکی ارایه می‌شود، نیازمند مدیریت و ساماندهی است تا از ازدحام در فروشگاه‌ها جلوگیری شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=5497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.