• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

نیروگاه‌های برق‌آبی ۷۳۰۰ مگاوات برق تولید کردند

  • کد خبر : 24409
  • 24 شهریور 1400 - 3:07
نیروگاه‌های برق‌آبی ۷۳۰۰ مگاوات برق تولید کردند

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: در نیمه نخست امسال، نیروگاه‌های برق آبی کشور ۷.۳ گیگاوات ساعت برق تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۷ بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید حسن رضوی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های برق آبی در زمان اوج مصرف و برای حفظ پایداری شبکه به مدار می‌آیند افزود: زمستان سال گذشته از معدود سال‌هایی بود که این نیروگاه‌ها در مدار تولید قرار گرفتند و البته زمستان امسال نیز به دلیل کمبود گاز برای نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های برق آبی تولید برق خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: طبق پیش بینی هواشناسی دو ماه ابتدای پاییز امسال بارندگی کم خواهد بود، اما پس از آن بارش‌ها نرمال و شاید بیشتر از نرمال باشد که در این شر ایط تولید در نیروگاه‌های برق آبی بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال، نیروگاه‌های برق آبی کشور ۷.۳ گیگاوات ساعت برق تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۷ بوده است.

رضوی با بیان اینکه برای پاییز و زمستان امسال برنامه اضطراری تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را به توانیر ارائه داده‌ایم ادامه داد: در این برنامه حجم تولید نیروگاه‌های برق آبی در حالت‌های بدبینانه، متوسط و خوشبینانه تعیین شده است.

وی گفت: تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی در مرداد و شهریور باید بصورت مدیریت شده انجام شود، زیرا ذخیره موجود در سدها باید به نحوی باشد که در استان‌هایی که آب کشاورزی آن‌ها از سدهای برق آبی تأمین می‌شود از جمله خوزستان، با مشکل آب در کشت پاییزه مواجه نشوند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=24409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.