• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

نگاه گل‌گهر در تولید محصول باکیفیت، رقابتی است

  • کد خبر : 44575
  • 12 اردیبهشت 1401 - 20:52
نگاه گل‌گهر در تولید محصول باکیفیت، رقابتی است

مدیر فرآوری مجتمع گل‌گهر گفت: مدیریت فرآوری این شرکت پنج کارخانه تولید کنسانتره را زیر نظر دارد بنحوی که گل‌گهر بزرگترین تولید کننده کنسانتره آهن کشور می‌باشد، و همچنین یکی از مرغوب‌ترین کنسانتره‌های کشور را نیز تولید می‌کند.

مهندس محمدحسن شکاری در گفتگو با گهر پرس افزود: نظر به اینکه کیفیت سنگ معدن همواره ثابت نیست و از منابع مختلفی تامین میشود، تولید کنسانتره‌ای که پارامترهای کیفی بالا، یکنواخت و با کمترین انحراف از استانداردها را داشته باشد، بسیار مهم است.
وی ادامه داد: تولید محصول با کیفیت بالای پایدار و نیز تامین کمیت کنسانتره مورد نیاز داخل و بخش فروش از رسالت‌های اصلی مدیریت فرآوری بوده که تاکنون به خوبی انجام شده است.

شکاری اظهار داشت: عدم تامین سنگ به اندازه کافی و کیفیت مطلوب در منطقه جزو جدی‌ترین چالش‌های شرکت در سالهای اخیر بوده است‌. گرچه در سال ۱۴۰۰ با پی‌گیری مدیران ارشد شرکت، سنگ مورد نیاز کارخانه ها تامین شد، اما این چالش هم‌چنان وجود دارد و نیازمند رسیدگی اساسی و رفع پایدار این مشکل است که البته پیگیری برای آزاد سازی پهنه‌های موجود برای تامین سنگ بیشتر و تهیه سنگ از منابع مختلف کشور یکی دیگر از اقدامات شرکت گل‌گهر در این حوزه بوده است.
چالش جدی و دیگر بخش تولید در سال های گذشته مساله کمبود برق برای صنایع است که موجب توقفات ناخواسته خطوط تولید و از دست رفتن بخش قابل تاملی تولید برای مجموعه ما نیز بوده که در این زمینه در کنار انجام پیگیری های مدیریتی در جهت ساماندهی این مشکل و برنامه ریزی حداکثری برای این منظور، شرکت نیز به موازات در پی حل اساسی این چالش و تامین پایدار انرژی در منطقه میباشد.

مدیر فرآوری گل گهر گفت: از آنجا که کیفیت متفاوت سنگ در معادن مختلف در هر خط رفتار متفاوتی ایجاد می‌کند، بر مبنای اطلاعات دقیق آزمایشگاهی و مشخصات خطوط تولید و بر اساس شناسایی ویژگی‌های سنگ معادن، سنگ‌ها به گونه‌ای در خطوط تولید توزیع میشوند که بیشترین بازدهی و استفاده حداکثری از ریکاوری سنگ و حذف سولفور و دیگر ناخالصی ها را داشته باشند. این اقدامات نتیجه بسیار خوبی داشته و باعث شده علاوه بر استفاده از حداکثری توان تولید، هزینه‌های شرکت را نیز کاهش بدهد.

وی درباره عملکرد مدیریت فرآوری مجتمع گل‌گهر بیان کرد: علیرغم اینکه ریکاوری کل سنگ آهن در خطوط در سال گذشته نسبت به سنوات قبل کاهشی بوده و در کنار توقفات ناشی از بی برقی میتوانست باعث کاهش جدی تولید بشود اما با انجام کارهای مدیریتی و تیمی به موقع مانع کاهش تولید شدیم، و نه تنها برنامه تولید سال را محقق کرده‌ایم بلکه بیش از یک درصد نیز از برنامه تولید افزایش داشتیم.

شکاری درباره دستاوردهای بخش فرآوری گفت: در سال ۱۴۰۰ در بخش کنسانتره شرکت گل‌گهر ۲۰ رکورد کمی و ۱۹ رکورد کیفی در زمینه تولید کنسانتره را ثبت کرده‌است. رکوردهای ثبت شده با وجود همه مشکلات به دلیل نگاه کاملا رقابتی گل‌گهر در تولید محصول با کیفیت است‌.

وی درباره سایر دستاوردهای این بخش گفت: در برنامه‌ریزی توقفات و تعمیرات خطوط تلاش کرده‌ایم حداکثر بهره را از نرم‌افزارهای موجود و بروز ببریم تا یکی از بهترین برنامه‌ریزی‌ها را در این زمینه ارائه دهیم و آماده به کاری خطوط بالا رود.

شکاری گفت: اکنون در تمامی خطوط بالای ۹۰درصد آماده به کاری داریم که این باعث شده علیرغم کاهش ریکاوری سنگ‌های ورودی، و توقفات ناشی از بی برقی برای صنایع کشور برنامه تولید بطور کامل محقق شود.
همچنین در خصوص برنامه تولید سال جاری نیز تمام توان مجموعه فراوری برای محقق کردن برنامه تولید سال و افزایش جدی کیفیت محصول جهت تامین حداکثری رضایت زنجیره فولاد خواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.