• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

نگارخانه و موزه ی آفرین افتتاح شد

  • کد خبر : 47009
  • 11 خرداد 1401 - 16:23
نگارخانه و موزه ی آفرین افتتاح شد

نگارخانه و موزه ی آفرین با حضور دستیار ویژه وزیر و مدیر کل حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، مدیرعامل بانک، اعضاء هیات مدیره بانک، اعضای هیأت امنای نگارخانه و موزه‌ی آفرین و جمعی از چهره‌های صاحب‌نام هنرهای تجسمی کشور افتتاح شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین؛ در این مراسم که روز گذشته در محل سالن همایش های بانک کارآفرین، برگزار شد، از کتاب نگارخانه و موزه ی آفرین شامل ۳۶ اثر از ۲۶هنرمند که در مجموعه‌ی بانک نگهداری می‌شود رونمایی شد.

در ادامه این مراسم دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به تدوین برنامه های توسعه‌ای از سالهای ۱۳۲۷ تاکنون گفت: مسیر نوشتاری برنامه ها و مسیر توسعه اقتصادی در دنیا متکی بر جنبه هایی برای توسعه معقول بوده است.
وی ادامه داد: به نظر می رسد هم اینک نوک پیکان توسعه بر سرمایه اجتماعی استوار است و این سرمایه نیز در اختیار تک تک افراد جامعه منبعث می‌شود و وقتی سرمایه های اجتماعی بالنده در کشور باشد توسعه معنا گرایانه اتفاق می‌افتد.

بهاروندی تصریح کرد: اگر قرار باشد هنر فاخری که منبعث از دریافت هنرمند از محیط زندگی اجتماعی ایرانی است، بروز و ظهور داشته باشد لازمه آن عاری شدن ظرف وجود هنرمند از هرگونه آلایش است تا برونداد هنری وی معنای فاخر و شایسته تمدن کشور را متبلور کند.
به گفته بهاروندی هنر، یکی از ابعاد وجودی انسان است که فعال کردن آن باعث رشد فردی و جمعی می شود و از این حیث باید ورود بانک ها به عرصه اقتصاد هنر را مغتنم برشمرد و قدر دانست.

در ادامه محمود شالویی دستیار ویژه وزیر و مدیر کل حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که فعالیت های بانکی بر مبنای عقلانیت است و فعالیت های هنری بر مبنای عشق گفت: زمانی که این دو در کنار هم قرار می گیرند موجب تکمیل حیات یکدیگر شده و ترویج هنر و رشد و بالندگی بانک را سبب خواهد شد.
وی با اشاره به سابقه حضور بنگاه های اقتصادی در فضای اقتصاد هنر تاکید کرد: نه تنها درایران که در تمام دنیا بانکها به سمت حضور در اقتصاد هنر رفته اند و حضور در این مسیر موجب شده تا از مسیر توسعه فرهنگی به توسعه اقتصادی برسند.

همچنین مهدی سیف علی شاهی عضو هیات مدیره بانک و رییس هیات امنای نگارخانه و موزه ی آفرین نیز با ابراز خرسندی از حضور اساتید و بزرگان هنر در مراسم افتتاحیه نگارخانه و موزه‌ی آفرین، آنها را هنرمندان بی تکرار تاریخ معاصر ایران خواند و گفت: بانک کارآفرین شفاف ترین بانک در خدمت مردم است و سعی کردیم در طی ۲۲ سال گذشته وظایف و تکالیف محوله رابه نحو احسن انجام دهیم و آمار و ارقام موجود نیز نشان می دهد در این امر موفق بوده‌ایم.
وی ادامه داد: در همین حال در کنار کارهای اقتصادی در بخش مسولیت‌های اجتماعی هم موفق عمل کرده و خواهیم کرد که ورود به عرصه هنر نیز یکی از این اقدامات سخت بود که با حمایت‌های مدیریت ارشد بانک اجرا شد. حفظ و نگهداری از آثار هنرمندان یک هدف ملی است و هر کس که دلسوز مملکت است باید برای حفظ و حمایت از آن اهتمام بورزد.

در ادامه این مراسم امر الله فرهادی دیگر عضو هیات امنای نگارخانه و موزه‌ی آفرین افتتاح موزه و نگارخانه آفرین را از جمله کارهای ستونی خواند و گفت: این اتفاق ها چه در جامعه هنری و چه در جامعه غیر هنری باعث به وجد آمدن می شود و درک زیبایی است که باعث ارتباط بیشتر بین آدم ها خواهد شد. از این حیث تعظیم می‌کنم به جامعه هنری و جامعه اقتصادی بانک بخاطر حمایت هایشان از فرهنگ و هنر کشور و آرزوی خیر و برکت برای بانک دارم.

طاها بهبهانی از چهره های پیشکسوت هنر حاضر در این مراسم با اشاره به بانک فرانسوی که در سال ۱۹۸۰ بعنوان اولین بانک وارد عرصه اقتصاد هنر شد، گفت: ورود اقتصاد به عرصه هنر در آن سالها توسط دولت فرانسه موجب شد تا امروز گردشگران بسیاریاز سراسر دنیا تنهابرای دیدن آثار هنری ساعت‌ها در صف موزه لوور بایستند و به اقتصادفرانسه کمک می کنند.
وی ورود بانکها به عرصه اقتصاد هنر را بسیار ارزنده خواند و گفت: پایه و اساس این تفکر قابل ستایش است و حمایت از هنرمندان از این طریق موجب می شود تا توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی صورت گیرد.

در ابتدای این برنامه امیرعبدالحسینی عضو هیأت امنای نگارخانه و موزه آفرین ضمن تأکید بر نگاه آینده‌نگر در موج چهارم توسعه به اهمیت اقتصاد خلاق در بانک‌ها اشاره کرد و افزود: ایده شکل‌گیری شورای اقتصاد فرهنگ و هنر توسط فاطمه فروزان به محمدرضا فرزین مدیرعامل سابق بانک کارآفرین ارائه و مصوبات آن مورد تأئید و حمایت قرار گرفت و در ادامه نیز با نگرش احمد بهاروندی مدیر عامل جدید بانک کارآفرین تداوم یافت. شورایی که علاوه بر حضور اعضای حقوقی بانک، از چهره‌های حقیقی فرهنگ و هنر از جمله امراله فرهادی، رامین حیدری فاروقی و نادره رضایی بهره‌مند شده است.

در این برنامه که با حضور چهره‌های سرشناس فرهنگ و هنر از جمله حسین محجوبی، عباس مشهدی‌زاده، ابراهیم حقیقی، بهرام دبیری، صداقت جباری، همایون سلیمی، عبدی اسبقی، عین‌الدین صادق‌زاده، مرتضی کاظمی، احسان آقایی، ایرج میرزا علیخانی، غلامرضانامی و … همراه بود،مستندی از مراحل تأسیس نگارخانه و موزه ی آفرین منتشر شد.


Fatal error: Cannot redeclare my_post_gallery() (previously declared in /home/h194389/public_html/wp-content/themes/Mellat_News/single.php:61) in /home/h194389/public_html/wp-content/themes/Mellat_News/single.php on line 61