• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

نوسان هفتگی دلار؛ شاخص ارزی به کانال ۲۱ بازگشت

  • کد خبر : 14574
  • 24 اردیبهشت 1400 - 18:25
نوسان هفتگی دلار؛ شاخص ارزی به کانال ۲۱ بازگشت

تحولات بازار ارز در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد که نرخ دلار آمریکا با افزایش نسبی در طول هفته به کانال بیست و دو هزار تومانی رسیده بود، ولی در نهایت با کاهش نرخ همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در این مدت، با حضور پرقدرت بازارساز در سمت عرضه و تقاضا، به طور نسبی نوسانات بازار مدیریت شد. هرچند در طول هفته، همانند روزهای گذشته، سایه سیگنال های مذاکراتی پیرامون سرانجام برجام، بر معاملات ارزی بود اما با افزایش نرخ ارز در بازار آزاد توسط نوسان گیران و دلالان، بازارساز با افزایش نرخ دلار در صرافی های بانکی، فاصله نرخ دلار صرافی های بانکی با بازار آزاد را کمتر کرد تا عملا جلوی ورود تقاضای کاذب ارز در بازار گرفته شود.

حال بر اساس این گزارش، در هفته گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا به بیشترین نرخ هفتگی یعنی ۲۲۱۸۹ تومان در صرافی های بانکی و مجاز رسید. اما در ادامه با افزایش عرضه، نرخ دلار با افت نسبی همراه شد و به رقم ۲۱۹۸۱ تومان رسید و دلار از نقطه اوج هفتگی فاصله گرفت. در این مدت، کمترین نرخ دلار آمریکا در بازار روز شنبه رقم خورد و دلار آمریکا به نرخ ۲۰۶۴۳ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد.

بررسی تحولات بازار ارز در یکی دو هفته اخیر، بیانگر ریسک بالا برای سرمایه گذاری است. زیرا در این مدت، نرخ دلار آمریکا با ریزش معناداری به کانال بیست هزار تومانی رسیده بود؛ در این چند ماه، چنین نرخی برای دلار در صرافی های مجاز به ثبت نرسیده بود. همین روند باعث شده تا بسیاری از مردمی که در سال های گذشته، به دنبال خرید دلار بودند، حالا متوجه ریسک بسیار بالا در بازار ارز شوند، در نتیجه شاخص ارزی فعلا با فعالیت پرقدرت بازارساز، با کاهش به کانال بیست و یک هزار تومانی رسیده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=14574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.