• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

نمایش پروژه خودروی متصل هوشمند در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۱

  • کد خبر : 33541
  • 05 دی 1400 - 14:56
نمایش پروژه خودروی متصل هوشمند در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۱

پروژه خودروی متصل که یکی از راهکارهای همراه اول با تکیه بر خدمات اینترنت اشیاء در راستای هوشمندسازی صنعت حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری است، در نمایشگاه تلکام به نمایش گذاشته شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در راستای تحقق اهداف کلان کشور برای هوشمندسازی صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری و در نتیجه کاهش هزینه‌ها، ارائه محصولات متنوع و افزایش کارآیی، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی و در نهایت ایجاد بازارهای جدید در ‌عرصه «خودروهای متصل هوشمند»، مدتی است با دو خودروساز بزرگ کشور همکاری مشترک تعریف کرده است.

یکی از اهداف مهم پروژه خودرو متصل کاهش تصادفات و اثرات اجتماعی و اقتصادی آن است، اما برای خودروسازان مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه های مربوط به گارانتی و وارانتی با ارائه راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از تقلب، جمع آوری داده های مختلف برای ارزیابی سازندگان قطعات، تحلیل رفتار راننده و سلامت خودروها، دسترسی لحظه به لحظه به داده های عمومی ‌و تخصصی مرتبط با تک تک خودروهای تولید شده، دسترسی به آمار کدهای خطا جهت آگاهی و تحلیل نقاط قوت و ضعف تولیدات به منظور بهبود خطوط تولید، دسترسی و بهره برداری از اطلاعات مرتبط با پیشبینی خرابی خودرو جهت محاسبات مربوط به تولید و تامین قطعات یدکی و بهبود فرآیند فروش و دسترسی به قطعات، ارائه راهکارهایی برای عیب یابی تولیدات از راه دور و بهبود فرآیند امداد جاده‌ای، امکان ایجاد ارتباط نرم افزاری با نرم افزارهای فروش قطعات یدکی با تحلیل رفتار رانندگان جهت بهبود تولیدات، خدمات پس از فروش، امکان ارتقا و فراخوانی کامپیوتر خودرو به صورت آنلاین از سوی سرور و… دارد.

استفاده کنندگان از خودروهای متصل نیز با صرفه جویی هایی در هزینه های مصرفی خودرو، هزینه های بیمه و تعمیر و نگهداری، صرف مدت زمان کمتر جهت انجام خدمات خودرویی، فراهم شدن امکان امدادرسانی فوری در مواقع اضطراری(ECall)، امکان دریافت توصیه های مرتبط با ترافیک، وضعیت آب و هوا، بازدیدهای دوره ای واطلاعات و سرگرمی درون خودرو، امکان پرداخت خودکار عوارض بزرگراه ها  و جرائم و ردیابی لحظه ای موقعیت جغرافیایی و شرایط خودرو مواجه خواهند شد.

اپراتور تلفن همراه نیز به عنوان بازیگر اصلی پیاده سازی این پروژه می تواند به توانمندسازی زیست بوم کسب و کارهای حوزه حمل و نقل هوشمند بپردازد و در کنار آن بازارسازی جهت ارائه خدمات و داده های هدفمند به کسب و کارهای حوزه حمل و نقل و همچنین ایجاد سکوهای باز انتشار داده های پردازش شده جهت استفاده و بکارگیری در حوزه های پژوهشی را داشته باشد.

همچنین در طی این مسیر امکان بهره برداری از ظرفیت های پلتفرم اینترنت اشیاء و توسعه آن محقق می شود؛ با توجه به اینکه ارائه خدمات اینترنت اشیاء یکی از برنامه های راهبردی پنج ساله همراه اول است و از این رو برنامه طراحی و پیاده سازی پلتفرم جامع اینترنت اشیاء در دستور کار مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه قرار دارد، چنین پروژه ای قطعا کمک کننده و تسهیلگر خواهد بود.

لازم به ذکر است در همین راستا همراه اول با سرمایه گذاری گسترده اقدام به طراحی و پیاده سازی پلتفرم جامع اینترنت اشیاء با استفاده از توان داخلی و رعایت تمامی الزامات و استانداردهای بین المللی کرده است که می تواند در پروژه خودرو متصل نیز بکار گرفته شود.

گفتنی است با توجه به پوشش گسترده شبکه همراه اول در مقایسه با سایر اپراتورها، در بخش های گسترده از مناطق برون شهری و جاده های محلی، مشترکان سایر اپراتورهای کشور از شبکه همراه اول برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

این امکان بدلیل ارائه رومینگ بین اپراتورها و فراهم شدن امکان استفاده مشترکان از شبکه سایر اپراتورها تعریف شده است؛ لیکن درباره سیمکارت های با کاربرد اینترنت اشیاء، شرایط متفاوت است و امکان رومینگ وجود ندارد. 

لذا همراه اول با ارائه سیمکارت های خود جهت برقراری ارتباط با پوشش حداکثری بهترین گزینه برای پروژه خودرو متصل است.

مرکز تحقیق و توسعه اکنون این پروژه را در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۲۱ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

همراه اول در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (ایران تلکام ۲۰۲۱) در غرفه ۳۸ سالن ۸-۹ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت ۸ تا ۱۵ میزبان بازدیدکنندگان است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.