• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

نقش کلیدی ال‌جی در توسعه ۶G

  • کد خبر : 17291
  • 30 خرداد 1400 - 16:40
نقش کلیدی ال‌جی در توسعه ۶G

ال‌جی الکترونیکس از انتخاب دکتر Lee Ki-dong مهندس ارشد تحقیق آزمایشگاه تحقیقات و استاندارد ال‌جی در ایالات‌متحده به‌عنوان رئیس کارگروه کاربردهای Next G Alliance تا سال ۲۰۲۳ خبر داد. Next G Alliance ابتکار صنعت در قالب اتحاد برای راهکارهای صنعت ارتباطات راه دور (ATIS) است که برای پیشبرد و رهبری فناوری تلفن همراه ۶G برای دهه آینده و فراتر از آن در آمریکای شمالی شکل‌گرفته است.

زمینه‌سازی برای تجاری‌سازی نهایی  ۶G باعث تشکیل Next G Alliance با همکاری ۵۰ شرکت پیشرو ارتباطات و فناوری اطلاعات گردیده که همگی در راستای هدف مشترک پیشرفت فناوری  ۶G فعالیت می‌کنند و این امر چرخه کامل تحقیق و توسعه، تولید، استانداردسازی و آمادگی بازار را تحت پوشش قرار می‌دهد. کارگروه Next G Alliance وظیفه شناسایی، ارزیابی و هدایت چشم‌انداز سناریوهای استفاده از تکنولوژی  ۶G و هماهنگی با سایر گروه‌های Next G Alliance برای پیشبرد نقشه راه  ۶G را در آمریکای شمالی بر عهده دارد.

دکتر Lee از پیشگامان ال‌جی در رهبری Next G Alliance، فردی است که بیش از ۲۰ سال به طور فعالانه در تحقیقات و استاندارد‌سازی سیستم‌های ارتباطی موبایل و ماهواره در سازمان‌های گوناگون همچون IEEE و  ۳GPP نقش داشته است. پیش‌ازاین وی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ نایب‌رئیس کارگروه معماری سیستم  ۳GPP بوده و تخصص خود را در صنعت خودرو هم به کار بسته است. دکتر Lee مدرک دکترای خود را در زمینه تحقیقات عملیاتی، صنعتی و مهندسی سیستم‌ها از موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KIAST) دریافت کرده است.

دکتر Lee می‌گوید: «کار Next G Alliance هموار نمودن مسیر برای   ۶Gاست و کارگروه کاربردها، نقش اساسی در تعریف آینده ارتباطات راه دور خواهد داشت. ال‌جی سابقه طولانی و تاریخچه‌ای مثال‌زدنی در پیشگامی فناوری بیسیم دارد و باعث افتخار است که بتوانم نماینده ال‌جی در این ابتکار مهم باشم.»

ال‌جی به‌عنوان یکی از پیشگامان نوآوری در اتصال وسایل نقلیه به همه‌چیز (V2X)، اهمیت  ۶G را برای آینده حمل‌ونقل شخصی به‌روشنی درک می‌کند. یک سیستم تلفن همراه که اطلاعات را با سرعت‌بالا از طریق اتصال با تأخیر بسیار کم، کاملاً تعاملی، و باقابلیت اطمینان بسیار بالا انتقال می‌دهد، برای موفقیت نسل جدید وسایل نقلیه خودران کاملاً ضروری است. هنگام حرکت با سرعت‌بالا، تأخیر کم ارتباطات بسیار مهم است و برقراری ارتباط بین وسایل نقلیه، وسایل نقلیه با زیرساخت‌ها یا وسایل نقلیه و عابران پیاده از طریق  ۶G می‌تواند از بسیاری تصادفات جلوگیری کرده و تجربه یک رانندگی ایمن را فراهم آورد.

ال‌جی الکترونیکس مدتی است که تحقیقات درباره  ۶G را آغاز نموده و در سال ۲۰۱۹ مرکز تحقیقاتی LG-KAIST 6G را در کره جنوبی راه‌اندازی کرده و همچنین با موسسه تحقیقاتی علوم و استانداردهای کره جنوبی در زمینه بررسی فناوری‌های نوظهور  ۶G همکاری دارد. اوایل سال جاری هم ال‌جی و KAIST برای ارتقا سطح همکاری‌ها شرکت Keysight Technologies Inc. را وارد میدان کردند که تولید‌کننده بین‌المللی تجهیزات اندازه‌گیری و آزمایش ارتباط از راه دور بیسیم است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=17291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.