• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

نقش موثر گل گهر در تامین گندله و کنستانتره مورد نیاز فولاد کشور

  • کد خبر : 32935
  • 27 آذر 1400 - 18:37
نقش موثر گل گهر در تامین گندله و کنستانتره مورد نیاز فولاد کشور

معاون بهره‌برداری شرکت گل‌گهر گفت: ماحصل تلاش و برنامه‌ریزی‌ها در این هشت ماه ابتدای سال، ثبت ۴۷ رکورد در بخش معدنکاری، تولید کنسانتره، تولید گندله و افزایش کیفیت محصولات با تکیه بر توان و دانش فنی نیروهای داخلی مجموعه بوده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت گل‌گهر، مهندس علی پورمعصومی افزود: برنامه تولید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال جاری ۲۷.۳ میلیون تن درنظر گرفته شده است که شامل ۱۵.۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۱۱.۸ میلیون تن گندله می‌باشد و این برنامه تولید در مقایسه با سال قبل با افزایش نسبت به برنامه اعلام شده در بخش کنسانتره و گندله، سیاست گذاری شده است و نکته قابل توجه این است که افزایش برنامه تولید در شرایطی است که تمامی خطوط با بیش از ۲۰ درصد از ظرفیت نامی در حال تولید هستند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به خشکسالی موجود در منطقه و کشور از لحاظ بارندگی، فشار بیشتری در مورد کاهش و صرفه جویی در مصرف برق به مجموعه های تولیدی به ویژه شرکت گل‌گهر در سه ماه دوم سال وارد شد، افزود: البته با برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده توانستیم این مساله را مدیریت کرده و از تمام ظرفیت و توان کارخانه‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم. بر این اساس در پایان هشت ماهه اول سال جاری با وجود محدودیت‌های مصرف برق و همچنین مشکلات مربوط به ویروس کرونا توانستیم بیشتر از برنامه تولید کنیم.

پورمعصومی با تاکید بر اینکه کیفیت محصول امسال در مقایسه با سال گذشته در تولید کنسانتره و گندله رو به افزایش بوده، ادامه داد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر همواره در مسیر افزایش ظرفیت‌های تولید کنسانتره و گندله گام برداشته است. به طوری که امروز این شرکت از هفت خط تولید کنسانتره و یک خط فراوری غبار با ظرفیتی حدود ۱۶ میلیون تن برخوردار است. همچنین این شرکت هم‌اکنون از دو خط تولید گندله با ظرفیت جمعا ۱۲ میلیون تن بهره می‌برد. می‌توان گفت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حال حاضرتولید ۳۲ درصد از کل کنسانتره و ۲۴ درصد از کل گندله مورد نیاز کشور را بر عهده دارد و قطب تامین مواد اولیه این صنعت محسوب می‌شود. البته سهم منطقه بزرگ معدنی و صنعتی گل‌گهر از تولید کشور در بخش کنسانتره ۴۳ و گندله ۳۱ درصد است.

معاون بهره برداری شرکت گل گهر اظهار داشت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برای سال جاری تولید ۱۵.۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۱.۸ میلیون تن گندله را در دستور کار قرار داده است که از این میزان تا پایان ۸ ماهه نخست سال جاری تولید ۱۰ میلیون و ۵۷۴ هزار تن کنسانتره و ۸ میلیون و ۲۶۰ هزار تن گندله محقق شده است. در حوزه فروش محصولات نیز این شرکت برای سال جاری، فروش ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تن کنسانتره و ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تن گندله را در دستور کار قرار داده است که تا پایان ۸ ماهه نخست سال جاری، فروش یک میلیون و ۸۶۴ هزار تن کنسانتره و ۶ میلیون و ۹۸۴ هزار تن گندله محقق شده است.

پورمعصومی افزود: چندین پروژه بهبود کیفیت تعریف شده، از جمله پروژه بهبود کیفیت خط چهار کنسانتره که دانه‌بندی، گوگرد و رطوبت را قرار است اصلاح کند و این پروژه امیدواریم تا آخر امسال به بهره برداری برسد. همچنین پروژه بهبود کیفیت خطوط ۵و۶و۷ که دانه بندی و بلین را اصلاح می کند و تا شهریورماه سال آینده به بهره برداری می رسد. چنین اقداماتی باعث مطلوب‌تر شدن و بهبود خوراک گندله‌سازی می‌شود. ضمنا پروژه بازیابی آب از باطله‌های کارخانجات فراوری یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در حال اجراست.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.