• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

نقش سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودرو(Infotainment) در بهبود تجربه رانندگی

  • کد خبر : 64728
  • 26 بهمن 1401 - 18:37
نقش سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودرو(Infotainment) در بهبود تجربه رانندگی

جدیدترین پیشرفت‌های حمل‌ونقل بیشتر بر تجربه‌های منحصربه‌فردی که خودروهای جدید می‌توانند ارائه دهند تمرکز دارند. این رویکرد به این دلیل شکل گرفته است که کاربران امروزی برای زمانی‌که به صورت روزمره در مسیر سپری می‌کنند اهمیت زیادی قائل هستند. از سال ۲۰۲۲ ارائه تجربه‌های جدید رانندگی در کنار راحتی نقش مهمی را در رقابت‌پذیری خودرو در بازار ایفا می‌کند. یکی از فن‌آوری‌هایی که تجربه‌ کاربری جدیدی را فراهم می‌کند سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو (IVI) است.

نام سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو (IVI) از ترکیب دو واژه ” information” (اطلاعات، سرعت شمار و غیره) و ” entertainment” (فیلم، موسیقی، بازی و شبکه‌های اجتماعی) تشکیل شده است. بهترین سیستم‌های IVI روش‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای را برای ارتقاء تجربه رانندگی ارائه می‌دهند که بسیار فراتر از اعلان‌هاست. 

با توجه به این که تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) نقاط ارتباطی اصلی بین کاربر و محصول هستند، کاربری آسان، سرعت و قابلیت‎‌های بصری آن‌ها بیش از هر چیز اهمیت دارد. ال‌جی با علم به این نکته، اقدام به توسعه فن‌آوری اطلاعات سرگرمی برای ارائه ارزش‌های جدید به راننده و سایر سرنشینان نموده است.

در سال ۲۰۲۰، سیستم Pivi Pro IVI که به صورت مشترک توسط LG  و Jaguar Land Rover (JLR) توسعه یافته بود، جایزه SMARTBEST 2020 را از Autobest که یک کارشناس اروپایی خودرو است، دریافت نمود.

از آن زمان به بعد، ال‌جی سیستم‌های IVI خود که با همکاری JLR  بصری‌ترین و یکپارچه‌ترین سیستم‌ها تا به امروز هستند را به صورت مستمر ارتقا داده است. برای درک بهتر از این‌که سیستم‌های ذکر شده تا چه حد منحصربه‌فرد هستند به ۵ مورد از مزایای عمده سیستم IVI ال‌جی استفاده شده در خودروی Land Rover Defender توجه کنید.

اتصال هم‌‌زمان چند دستگاه

بر خلاف AVNها (Audio, Video, Navigation) که فقط قابلیت اتصال یک دستگاه را دارند سیستم اطلاعات سرگرمی ال‌جی از دو اتصال به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند و سرنشینان را قادر می‌سازد که با استفاده از Hotspot گوشی‌های هوشمند خود را برای انجام دو کار جداگانه به صورت هم‌زمان به نمایشگر AVN خودرو وصل کنند.

پس از اتصال یک دستگاه به Defender’s AVN، سرنشینان می‌توانند موسیقی را از دستگاه خود بر روی AVN پخش کرده و همزمان یک ویدئوی یوتیوب را نیز تماشا کنند. راننده نیز می‌تواند در حالی که سرنشینان در حال تماشای YouTube با اتصال گوشی هوشمند خود به سیستم خودرو هستند موسیقی دلخواه خود را پخش کند. انجام به روزرسانی نرم‌افزار خودرو در حالی که اپلیکیشن مسیریاب از طریق گوشی همراه فعال است نمونه‌ دیگری از انجام هم‌زمان کارهای مختلف توسط AVN است.

صفحه نمایش شخصی‌سازی شده برای هر یک از سرنشینان

در مواقع بسیاری ما همراه با اعضای خانواده و یا همکاران در خودرو هستیم و علایق افراد در انتخاب سرگرمی غالباً با هم متفاوت است. به همین دلیل سیستم IVI ال‌جی به شما اجازه می‌دهد که اکانت‌های کاربری متفاوتی را بر روی AVN ایجاد کنید تا هر فرد صفحه نمایش ایده‌آل خودش را داشته باشد.

پس از انتخاب یک اکانت، تصویر زمینه مورد دلخواه هر فرد همراه با فهرست موسیقی‌های محبوب او و مقصدهای اخیرش بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود. این ویژگی برای خودروهایی که بیش از یک نفر با آن‌ها رانندگی می‌کند فوق‌العاده است.

کاربری آسان

کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌ها را نیز به همان صورتی که در گوشی هوشمند خود باز می‌کنند بر روی نمایشگر خودرو باز کرده و از این طریق Cloud داشته باشند. همچنین، UI برای کاربری هر چه ساده‌تر از فونت‌های منحصر به فرد، منوی تصویری و ساختار منوی بهینه‌سازی شده برای دسترسی سریع کاربر پشتیبانی می‌کند. تغییر تنظیمات در اپلیکیشن بسیار ساده است و هر فرد می‌تواند مطابق سلیقه خود چیدمان و ترتیب اپلیکیشن‌ها را تغییر دهد.

نیازی نیست برای دسترسی به هر اپلیکیشن یک بار دردسرهای ورود به اکانت را به طور جداگانه تحمل کنید. با یک بار ورود به اکانت خود به تمامی اپلیکیشن‌ها دسترسی کامل خواهید داشت. این امر مثال خوبی از توسعه تجربه یکپارچه تلفن هوشمند با سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو است.

صفحه نمایش قابل تنظیم

کلاستر خودرو، اطلاعات کلیدی‌ مانند سرعت‌شمار، شاخص‌های اعلان، نقشه‌ها و سایر اطلاعات مربوط به رانندگی را فراهم می‌کند. راننده می‌تواند یکی از این شاخص‌ها را برای بهتر دیده شدن بزرگ کند و یا حتی تنظیمات را طوری قرار دهد که شاخص مورد نظرش به صورت تمام‌صفحه نمایش داده شود.

سیستم IVI توسعه یافته برای Jaguar Land Rover توسط ال‌جی می‌تواند در مدل‌های مختلفی از خودروهای سوختی تا مدل‌های برقی مورد استفاده قرار گیرد. ال‌جی قصد دارد با ارائه سیستم‎‌های IVI خود به تعداد بیشتری از خودروسازان این امکان را بدهد که مزایای استفاده از سیستم‌های IVI خودرو را برای تعداد بیشتری از کاربران در سراسر جهان فراهم کنند. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=64728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.