• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

نصب ۱۹۰۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده کشور

  • کد خبر : 16493
  • 18 خرداد 1400 - 12:42
نصب ۱۹۰۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده کشور

سخنگوی صنعت برق از ظرفیت نصب شده نزدیک به ۱۹۰۰ مگاوات برق تولیدی نیروگاه های تولید پراکنده به شبکه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا قبل از آغاز تابستان به ۲ هزار مگاوات افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ۱۸۳۳ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده که در طول سال‌های گذشته احداث شده اند، برق تولیدی خود را به شبکه سراسری می‌فروشند.

وی با بیان این که این نیروگاه‌ها براساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه‌های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیأت تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه‌ها به شبکه برق می‌فروشند، ادامه داد: نرخ هیأت تنظیم حدود ۴ برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.

به گفته این مقام مسئول ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تولید پراکنده در پیک سال گذشته ۱۶۶۴ مگاوات بود که این میزان هم اکنون به ۱۸۳۳ مگاوات افزایش یافته است. همچنین تولید این نیروگاه‌ها از ابتدای سال تا کنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریباً ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش توانیر، شرکت برق منطقه‌ای تهران با ۳۶۹ مگاوات و برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با ۱۰ مگاوات، به ترتیب بیشترین و کمترین آمار منصوبه نیروگاه‌های تولید پراکنده را در اختیار دارند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=16493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.