• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

نشست هم اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رفاه

  • کد خبر : 24591
  • 26 شهریور 1400 - 12:39
نشست هم اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی  و رفاه

اولین نشست هم اندیشی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به عنوان پیشگام فعالان اقتصادی صنعت خرده‌ فروشی کشور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی‌شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، امروز ۲۵ شهریورماه سال ۱۴۰۰ جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌با مدیران و پرسنل مجموعه رفاه در ستاد مرکزی این فروشگاه نشست هم اندیشی برگزار کردند.

در این نشست که با حضور جناب آقای دکتر رسول محمدی عضو محترم هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و جمعی از نمایندگان محترم مجلس برگزار شد موضوعاتی همچون کمک به تولید و صادرات، ایجاد نظام توزیع نوین و کمک به ثبات اقتصاد کشور طرح و بررسی گردید.

جناب آقای حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس نمایندگان استان کرمان در رابطه با صادرات و تولید گفت:
مجلس نگاه ویژه‌ای به بحث صادرات به خصوص در بخش خصوصی دارد و سیاست ما حمایت کامل از این بخش می‌باشد، ما همچنین از شما به عنوان پیشگام صنعت خرده‌فروشی درخواست داریم در کنار صادرات به بحث تولید نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشید و در زنجیره‌هایی مانند گوشت و مرغ وارد شوید و ما نیز حمایت کامل خواهیم داشت چرا که بخش خصوصی این توانایی را دارد و این نیاز امروز کشور است.
همچنین در این نشست ظرفیت‌های رفاه با بیش از ۱۴۰۰ شعبه و ۱۶ میلیون مشتری وفادار در باشگاه مشتریان بررسی شد.

 آقای دانشور مدیر روابط عمومی‌رفاه نیز در رابطه با اشتغال‌زایی گفت: ما تا کنون بیش از ۱۲ هزار شغل پایدار ایجاد کرده‌ایم و این روند به سرعت ادامه دارد، در مقایسه با صنعت‌های دیگر در زمینه اشتغال‌زایی، رفاه یکی از بنگاه‌های اقتصادی کارآفرین برای جوانان ایران عزیزمان است.
همچنین جناب آقای عابدی مشاور و مدیر حوزه دفتر مدیریت عامل به عملکرد رفاه در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: ما در جایگاه مشاغل پرخطر مانند یک سرباز در جبهه معیشت مردم جنگیده‌ایم و به خوبی در این بحران کنار مردم عزیزمان حضور داشته‌ایم.

در ادامه نمایندگان مجلس موضوعاتی در رابطه با حضور رفاه در بحث صادرات، حمایت از تولید، حمایت از مصرف‌کنندگان، حضور بیشتر در مناطق محروم، حمایت کمیسیون اقتصادی مجلس از فعالیت رفاه، حمایت از کشاورزان و کارخانجات و … بررسی شد.

جناب آقای رضاییان نماینده محترم مجلس در رابطه با مناطق محروم گفت: رفاه پس از خصوصی سازی وضعیت بسیار بهتری را دارد و نیاز ما این است که بیشتر از گذشته به مناطق محروم وارد شوید و تخفیف‌های بیشتری را برای این مناطق در نظر بگیرید، اشتغال زایی ایجاد کنید چرا که ورود جوانان مناطق محروم به بخش دولتی دشوار است و بخش خصوصی باید چاره ساز باشد.

در ادامه جناب آقای محمدی دیگر نماینده محترم مجلس حاضر در نشست گفت: این تعاملات بین دولت و رفاه برای کشور و مردم موثر است، ما آماده‌ایم که در کمیسیون‌های اقتصادی به کمک شما بیاییم زیرا زمانی که شما به این مباحث ورود کنید و باعث تحول شوید تاثیر مستقیم در زندگی مردم خواهید داشت.
انتظار ما این است که در شهرستان‌هایی که توانایی تولید دارند اما دانش بازار را ندارند ورود کنید و با ظرفیت‌های خود به کمک ما بیایید و حتی به اقشار مختلف به صورت ویژه خدمت‌رسانی کنید.
بسیاری از کشاورزان هزینه جمع آوری محصول خود را ندارند، انتظار ما این است که رفاه وارد شود و کشاورزی، تولید و صادرات را نجات دهد.

آقای دکتر رسول محمدی عضو محترم هیئت مدیره و مدیرعامل رفاه، پس از شنیدن سخنان نمایندگان محترم مجلس گفت:
ما در ارتباط مستقیم با مردم هستیم و می‌توانیم نیاز حال و آینده آنان را تحلیل کنیم، رفاه تلاش کرده تا هرجا به کمک احتیاج بوده است ورود کند و به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل نماید.

در بحث صادرات باید گفت سیستم توزیع کاملا سنتی است و احتیاج به مدرن شدن دارد، زمانی که سیستم توزیع سنتی باشد در نتیجه سودجویان به احتکار می‌پردازند اما با حذف واسطه‌ها همواره سعی داشته‌ایم که با شفافیت محصولات را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهیم.
در بحث نوین سازی خرده فروشی سنتی ما اقدام به ایجاد رفاه مارکت و اعطای نمایندگی کرده‌ایم و تا کنون ۴۰۰ شعبه افتتاح شده است، با نوین سازی توزیع نظارت شما بیشتر می‌شود و همچنین مردم با قیمت پایین خرید می‌کنند.

در زمینه صادرات ما در کشورهایی مانند عراق و افغانستان مذاکرات ومطالعاتی داریم بدون اینکه تولیدکنندگان نیاز به افتتاح دفتر در آن کشورها داشته باشند اقدام به صادرات کالای ایرانی نموده‌ایم.

مدت‌ها است که دولت به فکر افزایش صادرات غیر نفتی است، ما این کار را انجام می‌دهیم و احتیاجی به کمک اقتصادی و مالی نداریم اما انتظار ما این است که سهولتی درگمرک در نظر گرفته شود، چرا که نیاز ما توزیع مدرن است،اگر می‌خواهید به ما کمک کنید باید توزیع مدرن به کشورهای هدف را آسان سازی نمایید، ما در بدترین شرایط با قدرت برای آرامش مردم شلف‌های فروشگاه‌هایمان را پر نگه داشته‌ایم.
وی در رابطه با تولید گفت: مشکل عمده بخش تولید، فروش است. ۷۰ درصد از صنعتگران ما تنها به فکر تولید هستند اما باید بیشتر از آن روی فروش خود کار کنند. ما آمادگی این را داریم که با توجه به ظرفیت رفاه و قابلیت تحلیل گری خود کارخانه‌هایی که با مشکل تولید مواجه‌اند را در دست بگیریم و مشکل آن را حل کنیم، قبلا در بحث‌ کالاهای اساسی ورود کرده‌ایم و موفقیت‌های بسیاری به دست آورده‌ایم.

وی در ادامه با ذکر مثالی به کالاهای محلی اشاره کرد: کالاهای محلی مرغوبی مانند زیره کرمان مصرف محلی دارند اما برندسازی نشده‌اند، باید تصمیمی‌اتخاذ شود که این کالا به توزیع در کل کشور برسد، ما هچنین آمادگی برندسازی و توزیع و فروش این کالاها را برای حمایت و اشتغال‌زایی مردم آن منطقه داریم.
رفاه با بیش از ۱۴۰۰ شعبه فروشگاه در سراسر کشور تلاش می‌کند تا ظرفیت‌های محلی را رشد دهد و آن را ملی کند.

در ادامه مقرر شد نشستهای تخصصی در آینده برگزار گردد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=24591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.