• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

نشست خبری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه کشور

  • کد خبر : 63920
  • 17 بهمن 1401 - 22:18
نشست خبری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه کشور

منطقه ویژه اقتصادی لامرد کانون توجه خبرنگاران و رسانه های کشوربا تدبیر سازمان ایمیدرو و روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد قریب به ۵۰ خبرنگار جهت رصد و آشنایی با ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد سفر کردند.خبرنگاران پس از بازدید میدانی از زیرساخت ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با حضور در نشست خبری در جریان تحولات و سیر پیشرفت پروژه های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مهندس فتاحی مدیرعامل با تبریک دهه فجر و همچنین تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها اظهار داشت: در سال ۱۳۸۴ تفکر ایجاد منطقه ویژه در جنوب کشور در ایمیدرو به مطالعه گذاشته می شود، کسانی که از گذشته این منطقه را ایجاد کردند روزی به بلندای فکر خودشان می‌نگریستند که این منطقه منطقه خاصی خواهد بود.

فتاحی با تحسین سازمان ایمیدرو به جهت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان افزود: از این نگاه بلند تقدیر می کنم و به ایمیدرو تبریک میگویم. وی مردم لامرد را انسان هایی باهوش و سختکوش و بسیار راسخ و با استعداد برشمرد. وی در ادامه به موقعیت ژئوپولتیک منطقه ویژه اقتصادی لامرد اشاره کرد و افزود: منطقه ویژه لامرد کمتر از ۵۰ کیلومتر با بندر پارسیان فاصله دارد و این پس کرانگی خصوصیاتی به آن داده است، چرا که از رطوبت کمتری نسبت به مناطق ساحلی برخوردار است و طبیعتاً با خوردگی کمتری در صنایع مستقر در آن مواجه خواهد شد.

وی دسترسی به ساحل را یکی از مزیت های این منطقه برشمرد و افزود: نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر قطر،بحرین، کویت، ،عربستان و …، مجاورت با سایت پارس جنوبی عسلویه از دیگر مزیت های این منطقه برشمرد.واقع شدن در مجاورت فرودگاه بین المللی عسلویه و لامرد، قرار گرفتن در بین دو رشته کوه به جهت پدافند غیرعامل موقعیتی خاص و استراتژیک را برای این منطقه رقم زده است. قرارگرفتن در نقطه تلاقی استان های فارس، بوشهر و هرمزگان از جاذبه‌های سرمایه گذاری در این کانون صنعتی و معدنی نام برد می باشد.

فتاحی در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در منطقه ویژه اشاره کرد و افزود: در بعد تامین انرژی در زمینه آب با شرکت فرا آبرسان قرارداد منعقد شده که از منطقه پارسیان با نصب آب شیرین کن و با ایجاد پمپاژ هایی در مسیر این آب به منطقه ویژه لامرد و سپس به استان فارس و شیراز و اصفهان و آباده و یا بالاتر رسانده می شود. فتاحی تصریح کرد: منطقه ویژه بالغ بر ۱۰ میلیون متر مکعب از این شرکت خواستار تامین آب شده است که انشاءالله با گرهی که باز شد تا یک و نیم سال آینده این آب به منطقه ما وارد خواهد شد. وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بحث تامین برق با شرکت سرمایه گذاری غدیر انرژی قرار است که ۹۱۳ مگاوات در چهار فاز به منطقه ویژه برق رسانی کند. مسئله بعدی گاز است که از عسلویه در جوار منطقه ما عبور می کند از خط ۴ و ۸ خطوط سراسری گاز تامین می‌کنیم آب و گاز قابل حل است و فقط بحث برق است که با سرمایه گذاران صحبت می کنیم این قضیه حل شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در این منطقه بیان داشت:در بحث سرمایه گذاری های انجام شده نظیر مجتمع آلومینیوم جنوب، بالغ بر هزار و دویست میلیارد دلار در آن زمان سرمایه گذاری کرده و امروز بالغ بر ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم تولید می کند و بیش از ۲۳۰۰ کارگر و مهندس به صورت مستقیم به کار گرفته است.وی اظهار داشت: نیروگاه برق خورشیدی به مساحت ۲۰ هکتار در حدود ۱۰ مگاوات برق تولید می کند، کارخانه آسفالت و کارخانه قطعات بتنی از دیگر کارخانجات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد محسوب می شود. فتاحی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی گفت: پتروشیمی هرمز در دو فاز تولید رزین و تولید هیدروکربن در آستانه افتتاح قرار دارد که انشاءالله سوم خرداد شاهد افتتاح این کارخانه خواهیم بود.

مهندس فتاحی خاطر نشان ساخت:در هفته آینده از سه قرار داد منعقد شده در حوزه های پتروشیمی‌ و فولادی رونمایی خواهد شد. سرمایه‌گذاری کارخانه فولاد، پتروشیمی نگین الماس و پتروشیمی سیگلو که قرارداد آن منعقد شده و در نمایشگاه پتروشیمی ساخت داخل از آن رونمایی خواهد شد.فتاحی عمل به مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی لامرد را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و اظهار داشت: صنایعی که در منطقه ویژه ایجاد می شوند نباید آلودگی و آلایندگی برای محیط زیست ایجاد کنند. وی تصریح کرد: هزینه صنعتی شدن و اقتصادی شدن یا ایجاد یک چرخه کسب و کار و اشتغال زایی نباید هزینه‌های آن گریبانگیر مردم منطقه شود‌.منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و هم مرز استان های بوشهر و هرمزگان می باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=63920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.