• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

نرم‌افزار Parallels ویندوز آرم را به کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌ M1 می‌آورد

  • کد خبر : 4823
  • 29 آذر 1399 - 12:43
نرم‌افزار Parallels ویندوز آرم را به کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌ M1 می‌آورد

کاربران کامپیوتر‌ مک مبتنی بر آرم از این پس می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار Parallels Desktop 16، از ویندوز آرم و برنامه‌های آن بهره‌مند شوند.

اپل با معرفی کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌‌ی M1، دوره‌ی جدیدی برای مک‌های خود به ‌وجود آورد. غول فناوری کوپرتینو پس از ۱۵ سال، معماری x86 و پردازنده‌های اینتل را کنار گذاشته است و از دستورالعمل‌های پایه‌ی آرم برای طراحی و ساخت پردازنده‌ی اختصاصی بهره می‌گیرد.

کامپیوترهای مک دارای پردازنده‌ی M1 می‌توانند برنامه‌های مبتنی بر اینتل را با استفاده از شبیه‌ساز روزتا ۲ اجرا کنند؛ اما کاربران این کامپیوتر‌ها که برای برخی از نرم‌افزارهای خاص به ویندوز احتیاج دارند، دیگر قادر به اجرای آن به‌صورت بوت کمپ (Boot Camp) نیستند. حال شرکت نرم‌افزاری Parallels اعلام کرده است که نرم‌افزار Parallels Desktop 16 برای مک‌های مجهز به پردازنده‌ی M1 بهینه و قابل اجرا شده است؛ به این معنی که کامپیوتر‌های جدید مک می‌توانند ویندوز مبتنی بر آرم و نرم‌افزارهای آن را در سیستم‌عامل مک OS اجرا کنند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار یادشده می‌گویند محصولشان از ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹) و با اعلام مهاجرت اپل به پردازنده‌ی آرم، با سرعت بیشتری توسعه یافته است و اکنون به‌صورت محدود در اختیار کسانی قرار گرفته که در پیش‌نمایش فنی برنامه ثبت ‌نام کرده‌اند؛ البته در حال حاضر این نرم‌افزار از سیستم‌های مبتنی بر اینتل x86 پشتیبانی نمی‌کند و برای عملیات System Image به پردازنده‌ی مبتنی بر آرم متکی است. بعضی از محدودیت‌های این نرم‌افزار به شرح زیر است:

نصب یا راه‌اندازی سیستم‌های مبتنی بر اینتل x86 در ماشین مجازی امکان‌پذیر نخواهد بود.تعلیق و ازسرگیری ماشین مجازی، از جمله بازگشت به عکس در حال اجرا امکان‌پذیر نیست.هنگام استفاده از ماشین مجازی امکان استفاده از دکمه‌ی بستن وجود ندارد و در عوض می‌توان ماشین مجازی را خاموش کرد.برنامه‌های ۳۲ بیتی مبتنی بر آرم در ماشین مجازی کار نخواهد کرد.

مایکروسافت به‌تازگی نسخه‌ای از شبیه‌ساز برنامه‌های ۶۴ بیتی ویندوز مبتنی بر آرم در دسترس کاربران و توسعه‌دهندگان ویندوز اینسایدر قرار داده است و کاربران این انجمن می‌توانند با استفاده از آن، برنامه‌های ۶۴ بیتی را که هنوز برای پردازنده‌ی آرم کامپایل نشده‌اند، اجرا کنند. حال گفته می‌شود کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌ M1 نیز از طریق Parallels می‌توانند آن را اجرا کنند؛ اما هنوز نسخه‌ی رسمی ویندوز آرم به‌صورت عمومی وجود ندارد که بتوان آن را خریداری کرد. نسخه‌های پیشین Parallels در کامپیوترهای جدید مک قابل اجرا نبودند؛ اما Parallels در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) و پس از راه‌اندازی مک‌های جدید، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نسخه‌ی جدید Parallels سازگار با تراشه‌های اپل در حال توسعه است و نرم‌افزار طراحی‌شده برای کامپیوترهای جدید مک بسیار امیدوارکننده خواهد بود. در بیانیه‌ی این شرکت آمده است:

هنگامی که اپل برای اولین ‌بار مهاجرت به پردازنده‌های اپل سیلیکون را در جریان سخنرانی WWDC در ۲۲ ژوئن (۲ تیر) سال جاری اعلام کرد، نسخه‌ی اولیه‌ی Parallels Desktop for Mac را به نمایش درآورد که می‌توانست یک ماشین مجازی لینوکس را بی‌نقص روی اپل سیلیکون اجرا کند. از آن زمان، نسخه‌ی جدید نرم‌افزار ما که برای پردازنده‌ی M1 بهینه شده، پیشرفت چشمگیری داشته است. در حال حاضر نرم‌افزار Parallels Desktop را به باینری یونیورسال مجهز و کد مجازی‌سازی آن را بهینه کرده‌ایم و نسخه‌ای که مشتاقانه سعی در استفاده از آن در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی جدید داریم، بسیار امیدوارکننده به ‌نظر می‌رسد. ما همچنین از خبر مایکروسافت مبنی بر اضافه‌ کردن پشتیبانی از برنامه‌های x64 در ویندوز آرم شگفت‌زده شده‌ایم.

نرم‌افزار Parallels Desktop 16 برای اولین ‌بار در ماه آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹) برای مکینتاش مبتنی بر اینتل منتشر شد و اکنون به باینری یونیورسال برای کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌ی‌ M1 به‌روز شده و با قیمت ۱۰۰ دلار در دسترس است؛ البته برای تهیه‌ی اشتراک نسخه‌های Pro و Business، باید سالیانه ۸۰ دلار اضافه پرداخت کنید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.