• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

نخستین گام برای فروش شفاف املاک شهرداری برداشته شد/ فروش شفاف املاک شهرداری آغاز شد

  • کد خبر : 54827
  • 27 شهریور 1401 - 9:57
نخستین گام برای فروش شفاف املاک شهرداری برداشته شد/ فروش شفاف املاک شهرداری آغاز شد

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در خصوص عرضه و فروش موفقیت آمیز دو ملک شهرداری تهران در بورس کالا گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته نخستین تجربه شهرداری تهران در عرضه ملک در بورس کالا صورت گرفت؛ به طوریکه مقدمات ورود املاک شهرداری به بورس کالا از ۸ ماه گذشته آغاز شد و از ظرفیت و ابزار بورس کالا برای حراج شفاف املاک شهرداری و صیانت از حقوق شهر و شهروندان استفاده شد.

حسن محمد حسن زاده، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در گفت‌وگو با کالاخبر درباره عرضه و فروش موفقیت آمیز دو ملک شهرداری تهران در بورس کالا گفت: البته در این مسیر همزبانی و تغییر برخی مبانی قانونی برای عرضه املاک کمی زمان بر بود که با همراهی وزیر امور اقتصادی و دارایی و شهردار تهران در نهایت این همزبانی اتفاق افتاد و امروز توانستیم دو ملک شهرداری واقع در منطقه ۲ تهران را در بورس کالا عرضه کنیم.

وی توضیح داد: این دو ملک از خانه های سازمانی قدیم شهرداری تهران بود که با سیاست جدید شهرداری مبنی بر حذف خانه های سازمانی در حراج به فروش رفت. به این ترتیب نخستین عرضه روی آپارتمان های خانه های سازمانی آغاز شد و اتفاق خوبی صورت گرفت؛ به طوری که ملک نخست به صورت شفاف و در محیط رقابتی ۱۴و نیم درصدی و ملک دوم با رقابت ۲۲.۵ درصدی نسبت به قیمت پایه فروش رفت که می توان گفت، صیانت از حقوق شهر و شهروندان با حراج و کشف قیمت واقعی ملک اتفاق افتاد.

وی به مزیت های فروش املاک در بورس کالا اشاره کرد و گفت: فروش ملک در بورس کالا به دلیل عدم ارتباط مستقیم خریدارو فروشنده مزیت مهمی است زیرا این اصطکاک ها در برخی موارد می تواند در برخی مواقع شبهاتی ایجاد کند که این موضع در بستر بورس کالا به شکل شفاف و الکترونیکی عملا از بین می رود که سلامت کامل بر روند معاملات حاکم شود.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران اضافه کرد: ضمن اینکه شفافیت بورس کالا در عملکرد فروش و اطلاع رسانی عمومی بسیار مهم است؛ به طوری هر کسی می تواند در همه جای دنیا عملیات را ببیند که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم حراج را به صورت اینترنتی نیز برگزار کنیم و اگر کسی در هر کجای دنیا متقاضی خرید بود، بتواند مشارکت کند.

وی ادامه داد: از طرفی نخستین بار است که از ابزار بورس کالا استفاده می کنیم زیرا تاکنون فروش املاک شهرداری از طریق مزایده و تهاتر با طلبکاران انجام می شد که هنوز هم وجود دارد ولی بورس کالا نیز به فرآیند فروش اضافه شده و طبق برنامه قصد داریم ۱۰ درصد از تکلیف فروش درآمدی برای تامین منابع شهر که مصوبه شورای شهر است را در سال جاری از مسیر بورس کالا تامین کنیم که امیدواریم این اتفاق بیشتر از این میزان عملیاتی شود چون بورس کالا یک ظرفیت عالی در شفافیت و صیانت است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=54827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.