• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

نتایج دستورات رییس جمهوری در بازدید سرزده از ایران خودرو

  • کد خبر : 47405
  • 19 خرداد 1401 - 12:58
نتایج دستورات رییس جمهوری در بازدید سرزده از ایران خودرو

مدیرکل هماهنگی های ویژه ریاست جمهوری رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه تحقق دستورات ریاست جمهوری محترم در بازدید سرزده خود از این مجموعه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بدون شک این بازدید از ایران خودرو بسیار موثر بوده است و سبب ایجاد نیروی پیشران و انگیزه‌ای ویژه و محرک برای این مجموعه شده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- محمدمجید فولادگر در بازدید از ایران خودرو به منظور پی‌گیری روند تحقق فرامین هشت‌گانه رییس جمهوری، افزود: ایران خودرو برای تحقق این فرامین برنامه‌های بسیاری را در دستور کار قرار داده و به خوبی پی‌گیر موضوعات مطروحه بوده است، اما در بسیاری موارد با محدودیت هایی مواجه هستیم که سطوح بالاتر تصمیم گیری در کشور می تواند گره‌گشا باشد.

وی با بیان این‌که عزم جدی و ملی در ایران خودرو برای رفع مشکلات شکل گرفته است، افزود: این یک مسیر طولانی است و در حال حاضر برای افزایش کیفیت، کاهش قیمت و افزایش تولید ریل ها در ایران خودرو درحال اصلاح است، هرچند مشکلاتی که در صنعت خودرو به وجود آمده، مشکلات مزمن تدریجی است و برای حل و فصل شدن نیازمند صرف زمان و انرژی بیش‌تری هستیم.
فولادگر تصریح کرد: با شاخص های تعیین شده توسط ریاست جمهوری، حرکت به سمت بهبود شاخص‌ها اتفاق افتاده و ایران خودرو در موضوع کیفیت و افزایش تولید کامل خودرو تلاش ویژه ای داشته و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.
وی با بیان این که تولید به صورت عبور مستقیم محصولات و نیز تامین قطعات، اقدامی سنجیده از سوی ایران خودرو است، افزود: مسایلی در خارج از صنعت خودرو وجود دارد که باید به کمک وزارت خانه و سایر نهادهای دخیل حل شود که یکی از آن‌ها، موضوع تامین قطعات و قیمت مواد اولیه است.
به گفته مدیرکل هماهنگی های ویژه ریاست جمهوری، قیمت گذاری دستوری و سرمایه ای شدن خودرو که تقاضای القایی بسیاری را ایجاد می کند نیز از مشکلات بیرونی صنعت خودرو است و به طور حتم این موضوع نیز با افزایش تیراژ تولید کم‌رنگ خواهد شد.
فولادگر برخی از موضوعات خودروسازی از جمله بهره وری، کیفیت، تیراژ تولید و تامین مواد اولیه را موضوعات داخلی و مربوط به برنامه ریزی خودروسازان دانست و گفت: طی ماه های اخیر ایران خودرو در رسیدگی به مسایل و مشکلات درونی عملکرد مطلوبی داشته و با توجه به چشم انداز برنامه های این شرکت به نظر می‌رسد تحولات عمده ای را در این مجموعه شاهد باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد، با کمک و مشارکت نهادهای مختلف و مشارکت و انسجام بین بخشی، بتوانیم مسایل خارج از این صنعت را نیز حل کنیم تا دستورات ریاست جمهوری محترم محقق شود.

برنامه ریزی برای ارتقای قابل ملاحظه سطح کیفیت محصولات تولیدی در سال ١۴٠١ 
در ادامه، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز ضمن تاکید بر نگاه کارشناسی برای رفع مشکلات مرتبط با صنعت خودرو کشور گفت: نباید با پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای از مشکلات و موانع تولید و رفع آن برای تحقق اهداف اصلی صنعت خودروی کشور غافل شد.
وی با تاکید بر ارایه تعریف صحیح از شاخص های تولید در خودروسازی، تولید ناقص و دارای کسری قطعه را یک ادبیات نادرست سال های اخیر دانست و گفت: اگر در سال گذشته خودرو ناقص تولید نمی شد، علاوه بر صرفه جویی چهار هزار میلیارد تومانی در هزینه ها، جهش ۲۵ درصدی در کیفیت محصولات نیز محقق می شد و در بدبینانه ترین حالت، ۱۵ هزار دستگاه خودرو کم تر تولید می شد و از همه مهم‌‌تر این‌که تبعات و حاشیه ها دامن گیر این صنعت نمی‌شد.

وی با بیان این‌که از ابتدای خردادماه صد در صد تولیدات ایران خودرو بدون کسری قطعه و به صورت عبور مستقیم از خط تولید انجام می شود و برای عرضه به مشتریان در اختیار سازمان فروش قرار می گیرند، گفت: ما در حال حاضر شاهد افزایش ملموس سطح کیفی محصولات تولیدی سال جاری نسبت به اسفندماه سال قبل هستیم وبا به سرانجام رسیدن ٢٧٢ پروژه ارتقای کیفی در دست اقدام، دستاوردهای بزرگ تری نیز حاصل خواهد شد. 
خطیبی با بیان این که عملکرد ایران خودرو کاملا شیشه ای و شفاف است، مهم ترین دستاورد رویکردهای وزیر محترم صمت را در چند ماه اخیر، تولید کامل دانست و گفت: این موضوع موجب شده است تا ضعف های شبکه تامین مشخص و برای رفع آن برنامه ریزی شود.
وی با بیان این که علاوه بر ارتقای سطح کیفی تولیدات جاری ایران خودرو توسعه محصولات جدید نیز با جدیت دنبال می شود، افزود: برای اجرای پروژه TF۲۱ از مرحله طراحی تا تولید و عرضه، به طور کلی ۱۸ ماه زمان در نظر گرفته شده و در روزهای آینده رونمایی از نمونه اولیه محصول پروژه K۱۲۵ نیزصورت خواهد گرفت.
خطیبی با تاکید بر ارایه گزارش شفاف از کیفیت محصولات و برنامه های بهبود در حال اجرا گفت: ایران‌خودرو می کوشد تا با ارایه وضعیت کیفیت و برنامه های بهبود اطلاع رسانی لازم را انجام دهد. 
وی با بیان این‌که دلیلی ندارد خودروسازان زیر قیمت تمام شده محصولات خود را به فروش برسانند، تصریح کرد: به عنوان مثال در زنجیره تامین قطعات خودرو، در حوزه تامین فولاد و ورق، بسیاری از تامین کنندگان دولتی هستند و محصولات خود را به با قیمت آزاد به خودروساز عرضه می کنند، ولی خودروساز موظف است محصول نهایی را با قیمت دستوری عرضه کند . این درحالی است که علاوه بر خرید مواد اولیه صنعت خودرو به قیمت آزاد، هزینه های تولید و منابع انسانی نیز کاملا منطبق با نرم جهانی است.
وی در خصوص اجرای استانداردهای ملی در محصوات ایران خودرو نیز گفت: در حال حاضر استانداردهای ۸۵گانه در تمامی محصولات جدید ایران خودرو اعمال شده است و این شرکت در موضوع اخذ استانداردهایی که به تازگی رفع تعلیق شده‌اند نیز برنامه اجرایی ارایه کرده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، خودروسازی را صنعتی پیچیده خواند و گفت: ما خودروساز نمی شویم مگر این‌که افزایش تولید داشته باشیم و برنامه تولید ما برای سال ۱۴۰۳، ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو است که برای تحقق این برنامه، نیازمند سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو، معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان هستیم.
وی با بیان این‌که برای دستیابی به اهداف توسعه ای خود نیازمند همکاری با شرکت های دانش بنیان هستیم، بیان کرد: هرچند گروه صنعتی ایران خودرو در درون خود دارای شرکت های دانش بنیان است و طی سال های گذشته با آن‌ها همکاری داشته است، اما این همکاری باید گسترش و توسعه یابد.
خطیبی گفت: هدف ما این است که ظرف پنج سال آینده خودروساز جهانی شویم و بتوانیم بر اساس یک نقشه راه مشخص به بازارهای منطقه ای نفوذ کرده، در زنجیره جهانی تولید خودرو قرار گیریم.

کاهش خودروهای دارای کسری
قائم مقام توسعه و تولید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست گفت: تعداد تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، در پایان خرداد ماه به عدد ۱۱۱ هزار دستگاه خواهد رسید که از مدت مشابه سال گذشته بیش‌تر است. 
کیانوش پورمجیب با تاکید بر این‌که بدون توقف به تولید ادامه می دهیم، اظهار کرد: میانگین تولید روزانه به حدود ۲۶۰۰ دستگاه رسیده و به زودی به ۲۹۰۰ دستگاه خواهد رسید و با این آهنگ تولید تا پایان آبان ماه، کل تولید سال گذشته را پشت سر خواهیم گذاشت و هدف گذاری تولید ۷۲۵ هزار دستگاه را محقق خواهیم کرد.
وی با بیان این‌که در سال جاری، ۱۰۰ هزار خودرو به صورت مونتاژی تولید خواهد شد، گفت: این اقدام نیز کمک خوبی به افزایش نقدینگی خواهد کرد. 

گفتنی است، در این نشست گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه های توسعه ای، کیفیت، تولید و سایر شاخص‌های عملکردی گروه صنعتی ایران خودرو در عمل به فرامین هشت گانه رییس جمهوری محترم ارایه و به سوالات و ابهامات مدیرکل هماهنگی های ویژه ریاست جمهوری و هیات همراه پاسخ داده شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=47405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.