• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
0

نبود زیرساخت‌های لازم از چالش‌های معدن‌کاری خراسان جنوبی است

  • کد خبر : 57745
  • 15 آبان 1401 - 16:30
نبود زیرساخت‌های لازم از چالش‌های معدن‌کاری خراسان جنوبی است

علیرضا جلالیان در حاشیه نمایشگاه سمپوزیوم فولاد کیش اظهار داشت: این شرکت یکی از زیر مجموعه های سازمان ایمیدرو می باشد که در راستای اکتشاف و بهره برداری از معادن استان اقدام به تأسیس مجتمع معدنی خراسان جنوبی در این استان در سال ۹۳ نموده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، علیرضا جلالیان افزود: اکتشافات در محدوده های معدنی استان از سال ۹۳ تاکنون، منتج به اخذ ۵ پروانه بهره برداری، ۸ پروانه اکتشاف و یک فقره گواهی کشف در مناطق مختلف خراسان جنوبی شده است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت شرکت تهیه و تولید مواد ایران در خراسان جنوبی در حوزه
پلی متال، بیان کرد: این فعالیت‌ها منجر به بهره برداری از دو معدن در حوزه سنگ آهن‌ با ظرفیت مجموعاً دو میلیون تن، دو معدن طلا با ظرفیت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و یک معدن در حوزه روی با ظرفیت ۱۷۰ هزار تن شده است.

جلالیان با اشاره به اینکه این شرکت در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و کاهش ریسک سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف اقدام به واگذاری بهره برداری از معادن به بخش خصوصی پس از انجام اکتشافات نموده است، گفت: این مهم از سال ۹۶ اجرایی شد و هزینه های بالای انجام شده در حوزه اکتشاف توسط دولت، سبب شده است بخش خصوصی با رغبت بیشتر وارد بخش بهره برداری و استخراج معدنی گردند.

به گفته وی تاکنون نزدیک به ۳۸ هزار متر حفاری مغزه گیری توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

جلالیان همچنین از نبود زیرساخت ها به عنوان یکی از چالش های فعالیت های معدن کاری در استان یاد کرد و گفت: در جهت رفع این موانع، سازمان ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای بخشی از هزینه های تامین زیرساخت را برعهده گرفته است که این امر نیز به عنوان یک امتیاز در جهت جذب سرمایه گذاران می باشد.

 وی از اشتغال نزدیک به ۳۰۰ نفر در پروژه ها و محدوده های معدنی استان خبر داد و گفت: این رقم در سال آینده نزدیک به دوبرابر افزایش یافته و در افق ۱۴۰۴ به حدود ۸۰۰ نفر خواهد رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=57745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.