• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

نام نویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ اینترنتی انجام می‌شود

  • کد خبر : 7316
  • 26 دی 1399 - 23:26
نام نویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ اینترنتی انجام می‌شود

دبیر ستاد انتخابات کشور: نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی است.

سید اسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگو با  خبرگزاری صدا و سیما؛ با اعلام این خبر گفت: طی توافقی که با شورای نگهبان، هیات نظارت مجلس شورای اسلامی و ستاد انتخابات کشور داشتیم، مقرر شد نام نویسی تمام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی گفت: داوطلبان با مراجعه به سامانه وزارت کشور که تا آن زمان رونمایی می‌شود یا از طریق اپلیکیشن موبایلی که طراحی خواهد شد، کار نام نویسی را انجام و مدارک مورد نیاز را در این سامانه بارگذاری خواهند کرد و تنها برای تایید نهایی ثبت نام شان در وزارت کشور و یا فرمانداری و بخشداری حضور پیدا می‌کنند که این حضور و مراجعه در ظرف مدت زمان خیلی کوتاهی صورت می‌گیرد و ثبت نامشان نهایی می‌شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: بنابراین نام نویسی اولیه تمام داوطلبان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و یا از طریق اپلیکیشن موبایلی خواهد بود و حضورشان در ستاد انتخابات یا فرمانداری صرفا برای تایید نهایید است.
وی گفت: داوطلبان ریاست جمهور بعد از نام نویسی الکترونیکی برای تایید نهایی به وزارت کشور مراجعه می‌کنند و داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای تایید نهایی به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه خواهند کرد.
موسوی با بیان اینکه اصلاح قانون و تدارک سازوکار‌های دو روزه شدن انتخابات فراهم نشد افزود: شعبه‌های اخذ رای را در انتخابات ۱۴۰۰ افزایش خواهیم داد.
وی درباره آخرین وضعیت الکترونیکی شدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز گفت: این امکان برای ما مهیاست که فرایند رای گیری را الکترونیک و از بسیاری از خطا‌ها و تخلفات پیشگیری کنیم تا سلامت انتخابات بیش از پیش تامین شود.
موسوی افزود: ما برای ساختن صندوق‌های رای الکترونیک به چند ماه وقت نیاز داریم که اگر زودتر تکلیف این موضوع روشن می‌شد و توافقات صورت می‌گرفت، امروز راحت‌تر می‌توانستیم مقدمات کار را فراهم کنیم.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: خوشبختانه اکنون به تعداد شعب اخذ رای در سراسر کشور دستگاه احراز هویت داریم و با دقت بالا و سرعت بالا افراد رای دهنده را شناسایی و امکان شرکت شان در انتخابات را فراهم می‌کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=7316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.