• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

نامه مشترک فیفا و AFC چه می‌گوید؟/ خبری از تعلیق و تهدید نیست

  • کد خبر : 44129
  • 06 اردیبهشت 1401 - 17:31
نامه مشترک فیفا و AFC چه می‌گوید؟/ خبری از تعلیق و تهدید نیست

آخرین نامه ارسال شده به فدراسیون فوتبال ایران که به امضای روسای فیفا و AFC رسیده بر خلاف برخی اخبار و شایعات مطرح شده در روزهای گذشته هیچ نشانی از تهدید و یا تعلیق ندارد.

به گزارش ایسنا، فیفا و AFC در نامه مشترک اخیر خود با فدراسیون فوتبال به موارد مهمی اشاره کرده‌اند که البته برخلاف حرف و حدیث‌های مطرح شده، نشانی از تعلیق و تشکیل کمیته عادی‌سازی ندارد. 

در نخستین بخش نامه، فیفا و AFC ششمین صعود ایران به جام جهانی را تبریک گفته‌اند و همچنین سومین صعود پیاپی فوتبال ایران به نشانه رشد و پیشرفت فوتبال ایران و علاقه مردم ایران به محبوب‌ترین رشته ورزشی جهان ارزیابی کرده‌اند.

در پاراگراف دوم این نامه به موضوع اهمیت ثبات و پایداری مدیریت فدراسیون فوتبال اشاره شده و آمده است:”انتصاب شما (میرشاد ماجدی) مطابق با اساسنامه فدراسیون بوده و با اصول حاکمیتی فیفا و AFC مطابقت دارد.”

موضوع سوم مورد اشاره در نامه فیفا، ضرورت استقلال فدراسیون و عدم مداخله فرد ثالث در اداره امور این مجموعه است که این مسئله به عنوان یکی از تعهدات فدراسیون های عضو مورد پذیرش فیفا قرار دارد. همچنین فیفا و AFC اعلام کرده‌اند که تنها فدراسیون فوتبال ایران را به عنوان متولی و مسئول اداره فوتبال در کشور به رسمیت می شناسد.

فیفا و AFC در بخش دیگری از این نامه ابتدا از تلاش های فدراسیون فوتبال ایران در راستای توسعه فوتبال بانوان و فراهم نمودن زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها قدردانی کرده و بر همین اساس پیشنهاد نموده کارگروه سه جانبه ای با حضور نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال به منظور یافتن راه حل های مناسب در این بخش تشکیل شود. 

بر این اساس، در نامه ارسال شده در ۲۳ فروردین هیچ نشانه‌ای از خطر یا حتی تهدید تعلیق دیده نمی‌شود. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم‌چنین روند انتصاب سرپرست جدید و ادامه تعامل و همکاری نزدیک با فدراسیون فوتبال ایران را مورد تاکید قرار داده‌اند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.