• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

میزگرد تخصصی معدنکاری پایدار با محوریت هوشمندسازی معادن روباز برگزار شد

  • کد خبر : 41310
  • 18 اسفند 1400 - 14:28
میزگرد تخصصی معدنکاری پایدار با محوریت هوشمندسازی معادن روباز برگزار شد

در دومین روز از چهارمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران، میزگرد تخصصی معدنکاری پایدار با محوریت هوشمندسازی معادن روباز برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از مس پرس، میزگرد تخصصی «ضرورت‌ها و چالش‌ها، عوامل خلق آینده پایدار معدن در ایران، بیولیچینگ و چشم‌انداز آتی آن در صنعت مس، معدنکاری و محیط زیست (رویکردها و چالش‌ها) و معرفی مدل اکوسیستم توسعه فناوری مجتمع مس سرچشمه» با حضور مدیران امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.
محمد محمودی مؤمن‌آبادی مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه با اشاره به مزایای اصلی اتوماسیون در معادن، گفت: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید، افزایش ۱۴ درصدی بهره‌وری، کاهش عملیاتی ۱۲ درصدی و کاهش ۸ درصدی تعمیر و نگهداری، کاهش خسارت و آسیب و بهینه‌سازی طرح معدن حاصل اتوماسیون در معادن است.
وی با اعلام اینکه در معدن مس سرچشمه بعد از ۱۴ ماه برنامه مدون هوشمندسازی طراحی شده، افزود: ۲ سامانه هوشمندسازی معدن ساخته شده و برای اولین بار در کشور پایش آنلاین در معدن سرچشمه در شهریور ماه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.
مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه ادامه داد: با دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران معدن سریدون به عنوان معدن هایتک و پیشرفته در شرکت ملی صنایع مس ایران و خاورمیانه خواهد بود.
در ادامه این میزگرد، سید هادی حسینی مشاور واحد تحقیقات معدنی امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه، محسن کشاورز مشاور واحد تحقیقات فنی و مهندسی امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه، زهرا منافی رییس واحد تحقیقات هیدرومتالورژی امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه، مهدی خراسانی‌پور مشاور واحد تحقیقات آب و محیط زیست امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه، مسعود رضایی‌زاده مشاور واحد تحقیقات فنی و مهندسی امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه به سخنرانی پرداختند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=41310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.