• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

مهم‌ترین وظیفه کارشناسان فناوری اطلاعات حرکت مبتنی بر ظرفیت های موجود تکنولوژی است

  • کد خبر : 45874
  • 29 اردیبهشت 1401 - 20:31
مهم‌ترین وظیفه کارشناسان فناوری اطلاعات حرکت مبتنی بر ظرفیت های موجود تکنولوژی است

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با بیان اینکه بانکداری و اقتصاد دیجیتال با سرعت و شتاب در حال حرکت است گفت: مهم‌ترین رقیب امروز بانک ها فین تک ها هستند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  روابط عمومی مدیریت شعب استان خراسان رضوی، امیرهوشنگ عصارزاده در همایش کشوری تکریم و تعالی کارشناسان فناوری اطلاعات در مشهد ضمن مرور تحولات در حوزه بانکداری دیجیتال گفت: شناخت و رصد این تغییرات برای برنامه ریزی آینده پیش روی بانک بر عهده کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات می باشد.
عصارزاده با اشاره به فضای رقابتی در صنعت بانکداری گفت: اگر بخواهیم درست برنامه ریزی کنیم باید از آینده پیش روی بانک اطلاع داشته باشیم درغیر این صورت رفتار ما منفعلانه و برخلاف واقعیات موجود خواهد بود که منجر به تصمیمات هزینه ساز خواهد شد.
عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به تحولات در صنعت بانکداری افزود: صحبت از انقلاب صنعتی چهارم و پنجم حول بانکداری و اقتصاد دیجیتال هست که به ما فرصت انتخاب نمی دهد. وی در همین زمینه گفت: نمی‌گوییم باید مقهور و تسلیم این تحولات شویم بلکه باید با برنامه ریزی و رصد هوشمندانه آن را به خدمت بگیریم.
عصارزاده در ادامه به مرور وظایف کارشناسان فناوری پرداخت و گفت: اولین و مهمترین وظیفه کارشناسان فناوری اطلاعات رصد تغییرات و ارائه تصویر روشن از آینده بانک و سوق دادن آن به حرکت بر لبه تکنولوژی می باشد.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون دومین وظیفه کارشناسان حوزه فناوری را آگاه سازی بدنه سازمان با محصولات و بالا آوردن سطح اطلاعات سطوح مختلف بانک در حوزه بانکداری نوین عنوان کرد.
عصارزاده در ادامه ضمن بررسی تفاوت های بانکداری الکترونیک و دیجیتال گفت:ذهن ما بر مبنای بانکداری الکترونیک شکل گرفته به طوری که فرآیندها، ساختارها و رفتار ما مبتنی بر بانکداری الکترونیک هست در حالی که امروز و الان بحث بانکداری دیجیتال هست.
عضو هیات مدیره در پایان سخنانش با اشاره به کسب و کارهای دیجیتال، معطل ماندن و برنامه ریزی بلندمدت کردن در این زمینه را خطا دانست و گفت: بانکداری و اقتصاد دیجیتال معطل کسی برای اخذ مجوز نمی ماند. شاهد ماجرا این که واقعا چه کسی در کشور ما برای ورود به خرید و فروش ارز دیجیتال اجازه گرفت؟
عصارزاده در پایان ضمن تشکر از حوزه فناوری اطلاعات و روابط عمومی بابت برگزاری این همایش گفت: استان خراسان رضوی که امروز میزبانی این همایش را بر عهده دارد با داشتن مجموعه ای منسجم، قوی و کارآمد حقیقتا توان و ظرفیت برای برگزاری این برنامه ها در سطوح بالاتری را دارد.
در ادامه جلسه معاون مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی ضمن بررسی تحولات دیجیتال در فضای آینده صنعت بانکداری گفت: سازمان های امروز سیسستم های به هم پیوسته با انعطاف پذیری بالا دانست که اجزاء و و اضلاع مختلف به واسطه ظرفیت و میزان اثر بخشی ، نقش آفرینی می کنند که مسلما این نقش آفرینی با رویکرد سیستمی منجر به هم افزایی در راستای تحقق اهداف و برنامه ها می شود وی در همین رابطه افزود سیستم زمانی پابرجاست که تعامل ، تفاهم ، مشارکت برقرار و تزاحم وجود نداشته باشد
سعید معادی در ادامه ضمن بیان اینکه استراتژی چیزی جزء داشتن سمت و سوی مسیر حرکت و تحرک و اقدام نیست گفت ، تلفیق این دو مولفه و بکار گیری و بهره گیری منطقی ، عالمانه و عملانه می تواند موجب خلق ارزش شود در غیر این صورت فقدان کارایی و اثر بخشی و هدر رفت و در نهایت شکست را به دنبال خواهد داشت .
معادی یاد آور شد: تغییر و تحول به سرعت سرسام آوری ساری و جاری است به نحوی که نقش و کارکردها را کرده است بنابراین لازم است که به موازات تغییرات کارکردی رویکرد ها هم تغییر یابد وی با اشاره به وجود رقبای جدی در صنعت بانکداری گفت: در این تحولات پر شتاب برای کسب و کار ذینفعان و مشتریان صبوری به خرج نمی دهند و پایداری و ماندگاری را در دستور کار قرار نمی دهند بلکه یا با اهرم فشار و اجبار برای تغییر که در قالب انتظار و در خواست مطرح می گردد کسب و کار را مجاب به انطباق با شرایط و وضعیت موجود قرار می دهند و تغییر وضعیت قرار می دهند یا اینکه با بهره گیری از فناوری و تکنولوژی جدید و روز آمد تبدیل به رقبای جدی می شوند
معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: متخصصین و کارشناسان فناوری در عرصه تحولات مبتنی بر فناوری و تکنولوژی به عنوان پیشران جدی محسوب می شوند
معاون مالی و پشتیبانی بانک توسعه تعاون گفت: خیلی از فرآیندهای ما فناورانه نشده است و به نظر باید هر بخشنامه ای یک پیوست فناوری و تبلیغات داشته باشد.
محمد ذوالفقاری در ادامه با اشاره به نقش کارشناسان فناوری گفت: ورودی های اطلاعات ما درباره بازارشما هستید، سمت و سوی فکر من و شما آینده بانک را رقم می زند، شما اگر محافظه کار باشید بانک هم عقب گرد و پسرفت خواهد کرد و اگر فناورانه باشید بانک هم فناورانه می شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=45874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.