• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

مهمترین عامل موثر در ارتقای بهره وری، توجه به نیروی انسانی شایسته است / توسعه آموزش و تغییر دروس دانشگاهی؛ دو زیربنای رشد بهره وری

  • کد خبر : 40883
  • 14 اسفند 1400 - 15:28
مهمترین عامل موثر در ارتقای بهره وری، توجه به نیروی انسانی شایسته است / توسعه آموزش و تغییر دروس دانشگاهی؛ دو زیربنای رشد بهره وری

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مهمترین عامل موثر در ارتقای بهره وری، توجه به نیروی انسانی شایسته است. افراد می توانند در ارتقای بنیه اقتصادی شرکت ها موثر باشند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، اردشیر سعدمحمدی امروز در هشتمین همایش جایزه ملی بهره وری معدن و صنایع معدنی ایران با بیان این مطلب گفت: امروزه در دنیا طی بررسی مقالات علمی برای تایید و چاپ، دو موضوع «افزایش ایمنی» و «کاهش قیمت تمام شده» مورد توجه است.
وی افزود: با توجه به گسترش روزافزون علوم و نیز عمیق و تخصصی شدن هر حوزه علمی، کسی نمی تواند ادعا کند که در این دریای عمیق صاحب نظر اصلی است. این روند در بخش فنی و صنعت نیز اتفاق افتاده و به شدت در حال تغییر است.

انتخاب جدیدترین فناوری در سونگون
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: تغییر داده ها و رفتار علمی به اندازه ای بالاست که در هر دوره زمانی کوتاه، روش های فرآوری مدام در حال تغییر است.
وی افزود: به عنوان مثال در حوزه مس، شرکت معتبر بین المللی اس.آر.کی ۵ سال پیش اظهار کرد که در منطقه سریدون ذخیره معدنی وجود ندارد. اما استفاده از داده های فنی ماهواره های و تحلیل های آن و استفاده از سنشل ۲ ما را به این نتیجه رساند که در این منطقه، بیش از ۳ میلیارد تن ذخیره وجود دارد.
سعدمحمدی بیان داشت: امروز سنشل ۲ در دنیا استفاده نمی شود و کمتر از یکسال، بایو ورلد تری مطرح شده است. وی افزود: در بخش ذوب مس، پیشتر روش ریورب با کارایی بسیار پایین را مورد استفاده قرار می دادیم، سپس به سمت فلش، تغییر فناوری دادیم. اما پس از آن از فناوری، دبِل فلش در دنیا استفاده شد در حالی که اکنون، روش حمام های ذوب برای مس ایجاد شده است.
وی ادامه داد: قرار است در مجتمع مس سونگون، از به روزترین فناوری ذوب استفاده شود. این اقدام به مفهوم رشد بهره وری، کاهش هزینه و سرمایه گذاری، با نیروی کمتر و در نهایت اقتصاد بهتر است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی کشور باید به دانش روز مجهز شویم، گفت: برای این منظور، برنامه ریزی روی آموزش و حضور در همایش های بین المللی می تواند کمک کننده باشد.
وی با تاکید بر اینکه بدون تغییرات اساسی، دستیابی به اهداف امکان پذیر نیست، ادامه داد: نظام آموزش عالی در این بخش، نیازمند تغییر است و خروجی های دانشگاه ها باید فراتر از علوم ۳۰ سال پیش تغییر کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=40883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.