• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

منتقد صنعت خودروسازی هستم/ عرضه و تقاضا در بازار خودرو برابر نیست

  • کد خبر : 61226
  • 07 دی 1401 - 12:45
منتقد صنعت خودروسازی هستم/ عرضه و تقاضا در بازار خودرو برابر نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنده به صنعت خودروسازی انتقاد دارم. ما مدافع مصرف کننده و تولید کننده هستیم و نباید به هیچ کدام اجحاف شود.

 سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در مورد خودرو ما دو قیمت کارخانه و قیمت بازار را داریم. صنعت خودرو بیماری زمینه‌ای دارد و عرضه و تقاضا در آن برابر نیست و در آن سوداگری وجود دارد.

وی عنوان کرد: نرخ ارز که اتفاق می‌افتد، افزایش را به همراه دارد و ما باید عرضه را از تولید و واردات افزایش دهیم که اتفاق خوبی است و مسیر آن باز شده است. برای ۲۰۰ هزار واردات برنامه ریزی کردیم و خوشبختانه تولید هم خوب دارد جلو می‌رود.

وزیر صنعت بیان کرد: برنامه ریزی شده است با همکاری خودروسازها حدود ۸۰۰ هزار دستگاه عرضه شود. در طرف تقاضا همچنان چالش وجود دارد و با قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌توان آن را مدیریت کرد. شنیدم این قانون در دستور کار مجلس است و می‌تواند بازار را متعادل کند.

فاطمی امین افزود: خوشبختانه صنعت خودرو در حال متعادل سازی است و خود من به صنعت خودرو سازی انتقاد دارم. ما مدافع مصرف کننده و تولید کننده هستیم و نباید به هیچکدام اجحاف شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=61226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.