• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

منتخبان طرح مدیران آینده از بهترین و موفق‌ترین مدیران سازمان تامین اجتماعی هستند

  • کد خبر : 16179
  • 12 خرداد 1400 - 2:27
منتخبان طرح مدیران آینده از بهترین و موفق‌ترین مدیران سازمان تامین اجتماعی هستند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی طرح مدیران آینده را از اقدامات ارزنده و موفق این سازمان ارزیابی کرد و گفت: مدیرانی که بر اساس این فرآیند انتخاب شده‌اند از بهترین و کارآمدترین مدیران سازمان تأمین اجتماعی هستند و عملکرد بسیار موفقی داشته‌اند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در دومین جلسه از سلسله نشست‌های رویای تأمین اجتماعی فراگیر که با موضوع شایسته گزینی و شایسته سالاری در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب بهترین‌ها برای همکاری با سازمان تأمین اجتماعی و انتخاب بهترین‌ها برای انتصاب در سمتهای مدیریتی این سازمان را به عنوان یک اصل و اولویت مدیریتی طی دو سال گذشته پیگیری کردیم و سازوکار اجرایی دقیق و شفافی نیز برای تحقق این امر به اجرا گذاشته شد.
وی برگزاری آزمون‌های استخدامی و آزمون کتبی مدیران آینده توسط سازمان سنجش را اقدامی برای ایجاد شفافیت حداکثری و رقابت عادلانه عنوان کرد و گفت: انتصاب مدیران از سنوات قبل از طریق تشخیص مدیران مافوق و معرفی ۳ گزینه برای هر پست انجام می‌شد که با نوعی عدم شفافیت و اعمال سلیقه همراه بود که برای افزایش عدالت در انتصابات و انتخاب بهترین و توانمند‌ترین همکاران برای تصدی مسئولتی‌های مدیریتی، طرح مدیران آینده اجرا شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌هایی که در دو سال گذشته در این سازمان اجرا شده است را براساس بررسی دقیق و مشورت با صاحب‌نظران و شرکای اجتماعی دانست و گفت: در این جلسات گزارشی از کارهای انجام شده ارائه می‌دهیم تا میزان پیشرفت و موفقیت سازمان تأمین اجتماعی در اجرای برنامه‌ها با شفافیت معرفی و بررسی شود.

عادل دهدشتی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: فراخوان برنامه مدیران آینده از تابستان ۹۸ انجام شد و تاکید کردیم که یکی از معیارهای اصلی انتصابات آزمون مدیران آینده است.
وی افزود: اولین آزمون مدیران آینده در دیماه ۹۸ آزمون با شرکت ۷۰۰۰ نفر از کارکنان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد و پس از بازنشستگی تعدادی از مدیران دارای بیش از ۳۰ سال سابقه در اسفند سال ۹۸ مدیران جدیدی که منصوب شدند عموما از بین افراد برتر آزمون اول مدیران آینده هستند.
دهدشتی ادامه داد: پس از برگزاری آزمون اول مدیران آینده تعدادی از همکاران درخواست برگزاری آزمون مجدد را مطرح و پیگیری کردند که در شهریور ۹۹ آزمون دوم برگزار شد و در این مرحله استقبال بیشتر همکاران را شاهد بودیم و بیش از ۱۱ هزار نفر از همکاران در آزمون شرکت کردند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: از بین نفرات برتر شرکت کننده در آزمون مدیران آینده تا کنون ۳۲۰ مدیر در رده های مختلف مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی منصوب شده اند که ۲۷۷ نفر از آنان در بخش بیمه‌ای و ۴۳ نفر در بخش درمانی مشغول فعالیت هستند.
دهدشتی افزود: در بین مدیران منصوب شده ۱۳ مدیر کل استانی، ۷ مدیر درمان استانی ۴۲ معاون مدیرکل، ۱۸ معاون مدیر درمان۱۲۸ رئیس شعبه و ۸ رئیس بیمارستان حضور دارند و مابقی انتصابات نیز مربوط به سمت‌های معاون شعبه، مدیر بیمارستان، رئیس خدمات پرستاری و رئیس درمانگاه بوده است.
وی ادامه داد: علاوه بر انتصاب ۳۲۰ مدیری که از بین نفرات برتر شرکت کننده در آزمون بوده‌اند در سایر انتصابات نیز نتایج آزمون مدیران آینده مورد توجه قرار گرفته و در مجموع نتایج این آزمون بر ۳۹۰ انتصاب موثر بوده است. از جمله در برخی شعب و درمانگاه‌های کوچک و مناطق محروم که نفرات برتر آزمون تمایل به تصدی مسئولیت نداشته‌اند، سایر شرکت کنندگان براساس اولویت و نمرات کسب شده منصوب شده‌اند.

هادی زبده شیرکوهی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: شایسته گزینی همکاران از مسائل مهمی است که دکتر سالاری بسیار بر آن تاکید داشتند و این طرح به عنوان طرحی کم نظیر در کشور به نحو مطلوب و بدون اشکال به اجرا درآمد و قطعا تأثیر پایدار و مثبت این برنامه در آینده سازمان تأمین اجتماعی قابل مشاهده خواهد بود.
وی با بیان اینکه اجرای موفق سیاست‌ها و راهبردهای مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی نیازمند بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآزموده و ماهر است، اظهار داشت: اطمینان داریم که طرح مدیران آینده مبتنی بر تعریفی که در سازمان تامین اجتماعی اجرا شد کم نظیر است و در این طرح برای اطمینان بخشی به همکاران و پیشگیری از تشکیک احتمالی از سازمان های مستقل و صاحب تجربه استفاده کردیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: موضوع مهم دیگر پایبندی دکتر سالاری به طرح مدیران آینده است و هرچند در ابتدای این برنامه فشارها و مقاومت‌هایی وجود داشت اما این روند امروز به عنوان یک اصل در انتصاب مدیران پذیرفته شده است و امیدواریم در آینده این روند تداوم یابد و مدیران توانمندی در سازمان تامین اجتماعی داشته باشیم.

روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی در این جلسه گفت: تامین اجتماعی یک نهاد گفتمان محور است و بدون گفتمان اجتماعی کارکرد اجرایی موفقی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: بر همین اساس در آغاز مدیریت دکتر سالاری ۱۴ نشست دیدبان رفاه و تامین اجتماعی برگزار کردیم و برنامه‌های مدیریتی ایشان از ابتدا با مشارکت و همفکری اندیشمندان حوزه رفاه اجتماعی و شرکای اجتماعی این سازمان طراحی شد.
کردونی گفت: امروز نیز نتایج بدست آمده از این برنامه‌ها را در سلسله نشست‌های رویای تأمین اجتماعی فراگیر مرور می‌کنیم و آنچه در این نشست‌ها بیان می‌شود برای اصلاح و ارتقا برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده به کار می‌رود.

حمید رضا سیفی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران نیز در این جلسه گفت: نگاهی که در سازمان تامین اجتماعی برای شایسته سالاری و شایسته گزینی وجود دارد و همچنین گفتمان اجتماعی حاکم بر سازمان تامین اجتماعی ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی افزود: تصمیمات مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی باید پایدار باشد و در در حوزه منابع انسانی باید برنامه استراتژیک داشته باشیم تا بتوانیم به چشم انداز و رویای تأمین اجتماعی فراگیر خود برسیم.

اکبر شوکت، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی و عضو هیأت امنا سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: معیار عدالت و رفاه اجتماعی در هر جامعه ای خدمات تامین اجتماعی است که در کشور ما خدمات خوب و با ارزشی ارائه میشود اما به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و تورم اهمیت و ارزش آن در زندگی جامعه تحت پوشش نمود کافی ندارد.
وی رایگان شدن خدمات درمان بستری بیمه شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی را اقدامی بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: این کار تصمیمی بسیار درست و اقدام ارزشمندی است که از توسعه فاقد توجیه مراکز درمانی تأمین اجتماعی جلوگیری می‌کند.
شوکت ادامه داد: این نوع از مدیریت و تصمیم گیری برای جامعه بسیار ارزشمند است و کارایی مدیران و تفکر صحیح مدیریتی در اینگونه تصمیم گیری ها مشخص میشود. طرح ۳۰۷۰ و الکترونیک شدن خدمات نیز از دیگر اقدامات ارزشمند مدیریتی سازمان تامین اجتماعی است که ما نتیجه آن را در سطح جامعه می‌بینیم.

نصرالله دریابیگی، عضو کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: از مدیریت دلسوزانه و مخلصانه دکتر سالاری تشکر میکنم که در رده های پایین و رده های مدیریتی برقراری عدالت و شایستگی را مبنای کار قرار داد.
وی افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان یکی از کارهایی است که به دست توانایی دکتر سالاری و دکتر شریعتمداری انجام شده است و آرامش را در جامعه ایجاد کرد. مدیران دلسوز و شایسته باید این‌گونه طرح‌ها را اجرا کنند و سازمان تامین اجتماعی باید به صورت سه جانبه و به دست افراد دارای اهلیت و توانمندی اداره شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=16179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.