• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

منابع انسانی خود را برای مواجه با انقلاب چهارم صنعتی آماده کند

  • کد خبر : 6682
  • 18 دی 1399 - 14:46
منابع انسانی خود را برای مواجه با انقلاب چهارم صنعتی آماده کند

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: انقلاب چهارم صنعتی تمام روابط به خصوص در حوزه نیروی انسانی را دچار تغییر می کند و باید همه سازمان ها و شرکت ها خود را برای این شرایط آماده کنند.

به گزارش رویداد خبربه نقل از  وزارت صمت، سعید زرندی در شانزدهمین کنفرانس بین‌الملل توسعه منابع انسانی و باز آفرینی اکوسیستم منابع انسانی، بیان کرد: موضوع منابع انسانی شرایط خاص و ویژه‌ای برای ما دارد و باید این بحث در سازمان‌ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

لزوم توجه به نوآوری و بهره‌وری در مدیریت

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها ادامه داد: اگر از منظر اقتصاد کلان، نگاه‌مان توسعه‌ای باشد نیازمند یک مدل فکری هستیم سر منشأ آن، دو موضوع نوآوری و بهره‌وری است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ما ساختارها و نگاه جدید را در سیستم نداریم، تصریح کرد: چه موضوع نوآوری محور باشد و چه بهره‌وری، نهایتاً هدف ما پیش رفتن در یک فضای رقابتی سنگین با محیط اطراف است.

زرندی افزود: در حوزه شرکت‌های دولتی با توجه به تحریم و کرونا، به هنر و آداب مدیریت نیاز داریم تا بتوانیم در سازمان تحت مدیریت‌مان، تغییر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به عنوان کنفرانس تصریح کرد: یکی از مسائل مورد بحث در این کنفرانس می‌تواند همین شرایط بحرانی اطراف ما باشد.

ضرورت نگاه جدید به مدیریت و منابع انسانی در شرکت‌ها

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: الان یک بنگاه دیگر شرایطش مثل قبل نیست و هم مشکلات بین‌المللی دارد و هم مشکلات تأمین مواد اولیه و اگر بخواهد فعال بماند، باید مدیریت و منابع انسانی آن، مبتنی بر یک نگاه جدید باشد.

زرندی گریزی به انقلاب چهارم صنعتی زد و گفت: از سال گذشته یکی از محورهای جهت‌گیری وزارت‌خانه را تعریف کردیم که آغاز کنیم و قدم در مسیرش بگذاریم، تا حرکت کنیم به سمت تحولات انقلاب صنعتی چهارم.

وی ادامه داد: در شرکت‌های بین‌المللی فضای نیروی انسانی در حال تغییر است بدین ترتیب که پیش‌تر ما فقط در رمان‌ها در مورد رقابت ربات و انسان می‌خواندیم، اما الان به صورت واقعی این مهم شکل گرفته است.

زمینه سازی مفهوم انقلاب چهارم صنعتی در شرکت‌ها

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از برخی مقاومت‌ها در برابر تغییر نگرش‌ها بیان کرد: باید مفهوم انقلاب چهارم صنعتی را در شرکت‌‎ها زمینه‌سازی کنیم.

زرندی اضافه کرد: به هر ترتیب این تغییر و تحول در حال رخ دادن است و انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی و … تمام روابط ما در حوزه نیروی انسانی را می‌تواند متحول کند و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به حرکت وزارت صمت به سمت انقلاب صنعتی چهارم گفت: به نظر من در این کنفرانس، توجه به حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم، می‌تواند آغاز یک فضای جدید منابع انسانی در کشور باشد، که ما هم در این زمینه خود را آماده کنیم.

سلامت اداری؛ نقطه کلیدی کار منابع انسانی است

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها گفت: در حوزه جهش تولید در شرکت‌ها و سازمان‌ها، موضوع منابع انسانی یک نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد، بدین ترتیب که لازمه این موضوع سلامت اداری است که در نهایت به منابع انسانی می‌رسد و تقریباً در همه مسائل آن، نقطه کلیدی کار موضوع منابع انسانی است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=6682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.