• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

ممنوعیت فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه

  • کد خبر : 1858
  • 13 آبان 1399 - 1:06
ممنوعیت فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه

تحت تدابیر قرنطینه ملی برای مهار شیوع ویروس کرونا، فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه از روز سه شنبه ممنوع می‌شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایسنا، ژان کَستِکس، نخست وزیر فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی TF۱ اظهار کرد که تصمیم برای وضع محدودیتهای سخت گیرانه دشوار بوده و قول داد از کسب و کارهایی که آسیب دیده اند حمایت شود تا مجبور نشوند تعطیل کنند.
نخست وزیر فرانسه گفت: ما از تدابیری که اعلام شده است برنمی گردیم. قطعا اکنون زمان مناسبی نیست. بازگشایی وجود نخواهد داشت و همه صاحبان کسب و کارها و سایرین باید فوق العاده مراقب باشیم و قرنطینه را رعایت کنیم. من به همه مغازه داران و سایرین می گویم بهتر است مقررات سلامتی و ایمنی را رعایت کنیم تا زودتر از قرنطینه خارج شویم.
مغازه داران کوچک در فرانسه به این که مجبور شده اند مغازه شان را ببندند در حالی که سوپرمارکتها می توانند کالاهای غیرضروری مانند کفش، لباس، محصولات آرایشی و گل بفروشند زیرا در کنار این اقلام مواد غذایی هم می فروشند، اعتراض کرده بودند.
برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه هم اعلام کرد سوپرمارکت‌های فرانسه با محدودیتهای مشابه مغازه داران کوچک در زمینه فروش کالاهای غیرضروری روبرو خواهند بود اما مغازه داران اجازه ندارند مقررات قرنطینه جدید دولت را به چالش بکشند.
فرانسه روز جمعه به منظور مهار دومین موج شیوع ویروس کرونا برای دومین بار وارد قرنطینه شد و شهروندان تنها برای خرید مواد غذایی، ملاقات با پزشک، دلایل خانوادگی اضطراری و رفتن به محل کاری که امکان دورکاری آن وجود ندارد اجازه دارند از خانه خارج شوند.
شمار قربانیان روزانه کرونا در فرانسه به بالاترین رکورد از آوریل رسیده است و روز یکشنبه ۴۶ هزار و ۲۹۰ مورد جدید در مدت ۲۴ ساعت ثبت شد و آمار مبتلایان به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر فرانسه گفت: درک می کند که مردم این کشور از محدودیتهای بیشتر به خشم آمده اند اما اکنون اولویت با حفظ سلامت همه شهروندان است. وی تاکید کرد: قرنطینه برای بقای اقتصاد و سلامت جمعی ما است.
با این حال رویترز گزارش کرد گروه لابی شرکتهای کوچک و متوسط فرانسه CPME اعلام کرد که تعطیلی بخش غیرغذایی سوپرمارکتها یک راه کار کوتاه مدت است و درخواست کرد به مغازه ها اجازه داده شود در صورت رعایت تدابیر سلامتی فعالیت کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=1858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.