• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

معرفی نرم‌افزار مدیریت ریسک شرکت‌های بیمه

  • کد خبر : 23766
  • 17 شهریور 1400 - 17:12
معرفی نرم‌افزار مدیریت ریسک شرکت‌های بیمه

در حاشیه نوزدهمین جلسه هیأت امنای پژوهشکده بیمه از سامانه مدیریت جامع ریسک شرکت‌های بیمه رونمایی شد. نرم‌افزار جامع مدیریت ریسک به عنوان نخستین نرم‌افزار مدیریت ریسک شرکت‌های بیمه در ایران، اولین محصولی است که طراحی آن در آزمایشگاه ریسک پژوهشکده بیمه هدف‌گذاری شده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در حاشیه نوزدهمین جلسه هیأت امنای پژوهشکده بیمه که ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد، طی مراسمی با حضور رئیس کل و قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی، هیأت عامل بیمه مرکزی، مدیرعامل صندوق بیمه حوادث همگانی و هیأت امنای پژوهشکده بیمه، بهره‌برداری از سه سامانه آماری و محاسباتی بیمه آغاز شد.

دکتر مریم اثنی‌عشری عضو هیأت علمی پژوهشکده بیمه و مجری طرح راه‌اندازی آزمایشگاه ریسک پژوهشکده، در مراسم رونمایی پایگاه‌های آماری و محاسباتی بیمه، به توصیف ضرورت، اهداف و ویژگی‌های «سامانه مدیریت جامع ریسک شرکت‌های بیمه» پرداخته و افزود؛ با توجه به خلأ موجود در زمینه ابزارهای مدیریت ریسک در شرکت‌های بیمه، آزمایشگاه ریسک پژوهشکده بیمه با هدف تهیه و طراحی انواع ابزارها و راه‌حل‌های مدیریت ریسک راه‌اندازی شده است. نرم‌افزار جامع مدیریت ریسک به عنوان نخستین نرم‌افزار مدیریت ریسک شرکت‌های بیمه در ایران، اولین محصولی است که طراحی آن در این آزمایشگاه هدف‌گذاری شده است.
وی خاطرنشان کرد این نرم‌افزار با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و استفاده از جدیدترین مدل‌های مطرح مدیریت ریسک در سطح جهانی بومی‌سازی‌شده و در حال تکمیل می‌باشد. از جمله خصوصیات و مزایای این نرم‌افزار می‌توان به ارزیابی همه‌جانبه عملکرد شرکت‌های بیمه در زمینه عملیات و ریسکهای بیمه‌گری، ارزیابی همه‌جانبه عملکرد شرکت‌های بیمه در زمینه ریسک بازار و اعتباری، تدوین و پیادسازی مدل‌های بومی و ساختاریافته اعتبارسنجی مشتریان و بیمه‌گذاران، ارزیابی همه‌جانبه عملکرد شرکت‌های بیمه در زمینه ریسک نقدینگی و همچنین تجمیع و ترکیب ریسک‌ها و نتایج، ارزیابی و تحلیل کلی و تولید نرم‌افزار جامع ریسک اشاره کرد.
دکتر اثنی‌عشری تصریح کرد، «سامانه مدیریت جامع ریسک شرکت‌های بیمه» قابلیت‌هایی نظیر فراهم کردن پایگاه داده، مدل‌سازی ریسک بیمه‌گری کسب‌و‌کار شرکت بیمه و شناسایی و طبقه‌بندی خطوط کسب‌و‌کار، شناسایی نقاط قوت و ضعف هر شرکت در کسب‌و‌کار مشخص و همچنین در مقایسه با کل صنعت بیمه و تولید جداول مصورسازی شده ریسک خسارات و حق‌بیمه‌ها به تفکیک خطوط کسب‌و‌کار را دارا می‌باشد.
علاقه‌مندان برای آشنایی کامل با شیوه استفاده از نرم‌افزار جامع مدیریت ریسک شرکت‌های بیمه می‌توانند فیلم آموزشی را در شبکه آپارات  به نشانی https://www.aparat.com/v/ANZiw/ مشاهده نمایند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=23766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.