• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

معاونت سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران به شعب بانک ابلاغ کرد؛ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات

  • کد خبر : 68110
  • 01 اردیبهشت 1402 - 8:46
معاونت سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران به شعب بانک ابلاغ کرد؛ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات

ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات توسط معاونت سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، هیات وزیران در جلسه ۲۴/۱۲/۱۴۰۱ به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، را زیر اصلاح کرد.
بر اساس این ماده، در اجرای ماده (۳) قانون، کالاهایی که به تشخیص گمرک برای فروش، وارد یا صادر می شوند، اعم از اینکه به همان شکل یا پس از انجام عملیات تولیدی، تفکیک و بسته بندی به فروش برسد کالای تجاری تلقی می‌شوند.
بر اساس تبصره ماده ۱۰، نمونه‌های تجاری، تولیدی و به تشخیص گمرک ایران، نمونه برای بررسی و آزمایش در حدی که می‌تواند نمونه تلقی شود، ماشین آلات، تجهیزات، اجزار و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی فاقد کارت بازرگانی معتبر و دارای پروانه بهره‌برداری یا جواز تاسیس از مراجع قانونی ذیربط با حداقل درصد پیشرفت فیزیکی تعیینی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در مواقع لزوم در حد نیاز خود وارد می‌کند و همچنین عملیات ورود و صدور کالا توسط دستگاه‌های اجرایی دارای بودجه منطبق با وظایف و اهداف آن سازمان با اطلاع وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد می شود، کالای تجاری محسوب نمی‌شوند.
بر اساس این گزارش، ماده ۱۰- در اجرای ماده (۳) قانون نحوه صدور، تمدید و ابطال کارت بازرگانی و موارد معافیت از داشتن آن با یک تبصره در هیات وزیران به تصویب رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=68110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.