• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

مطابق فرمایش رهبری، مهار تورم و رشد تولید تنها با نگاه تحولی امکانپذیر است

  • کد خبر : 67298
  • 15 فروردین 1402 - 14:20
مطابق فرمایش رهبری، مهار تورم و رشد تولید تنها با نگاه تحولی امکانپذیر است

دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در اولین جلسه مشترک شورای معاونین و مدیران استانی این سازمان در سال ۱۴۰۲، با اشاره به نامگذاری سال جدید به‌عنوان سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در سال جدید با محوریت اقتصاد و دو تکلیف مهم مهار تورم و رشد تولید؛ همه باید ضمن تمرکز راهبردی بر تحقق شعار سال، در حوزه کاری خود برنامه عملیاتی برای تحقق این هدف تدوین کنیم. در موضوع اقتصاد نیزکه با معیشت مردم گره خورده و به‌نوعی از اولویت‌های اساسی نظام و حاکمیت است، می‌بایست با تدقیق راهبردی، مواجهه صحیح داشته باشیم. همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند بدون نگاه تحولی، امکان غلبه بر مشکلات اقتصادی و به‌ویژه تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید وجود نخواهد داشت.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تبریک آغاز سال جدید و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان گفت: ناترازی در اقتصاد یکی از مهم‌ترین عوامل بروز تورم است. کاهش و رفع ناترازی منابع و مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی در مهار تورم که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، تأثیرگذار است و ما به‌عنوان مهم‌ترین سازمان بیمه اجتماعی کشور در این زمینه سهم داریم. ما هر چقدر در کنترل ناترازی منابع و مصارف تلاش کنیم، تکلیف خود را در مهار تورم انجام داده‌ایم. برای مهار و کنترل این ناترازی باید برای تحقق منابع پیش‌بینی شده در بودجه سازمان، تلاش جدی داشته باشیم.

دکتر موسوی با بیان اینکه برای مهار تورم و افزایش تولید، باید تمام فعالیت‌ها را مبتنی بر رویکرد تحولی پیگیری کنیم، اظهار داشت: موضوع دیگری که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و ریاست محترم جمهوری نیز تأکید ویژه‌ای بر آن دارد، رسیدگی به وضعیت معیشت اقشار مختلف جامعه به‌ویژه بازنشستگان عزیز است. مدیران ستادی و استانی تأمین‌اجتماعی باید ضمن استمرار تلاش‌ها برای توسعه کمی و کیفی خدمات، ارتباط با تشکل‌ها را همواره مورد توجه قرار دهند و ارتباط خوبی با تشکل‌های کارگران و بازنشستگان داشته باشند.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به‌عنوان سال “مهار تورم و رشد تولید ” از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در سال جدید با محوریت اقتصاد و دو تکلیف مهم مهار تورم و رشد تولید؛ همه باید ضمن تمرکز راهبردی بر تحقق شعار سال، در حوزه کاری خود برنامه عملیاتی برای تحقق این هدف تدوین کنیم. در موضوع اقتصاد نیز که با معیشت مردم گره خورده و به نوعی از اولویت‌های اساسی نظام و حاکمیت است، می‌بایست با تدقیق راهبردی، مواجهه صحیح داشته باشیم. پس از پیام نوروزی مقام معظم رهبری، ایشان در سخنرانی نوروزی در صحن مطهر علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) با رویکرد تحول به این موضوع پرداختند و تأکید ایشان بر این است که بدون نگاه تحولی، امکان غلبه بر مشکلات اقتصادی و به‌ویژه تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید وجود نخواهد داشت.
دکتر موسوی افزود: نگاه تحولی مبتنی بر راضی نبودن به وضع موجود؛ ایجاد جهش و استفاده از ظرفیت‌های درونی بخش‌های مختلف کشور، برای تحقق شعار سال ضروری است. ما در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز صرفاً با نگاه تحولی می‌توانیم با تمرکز بر موضوعات سازمانی، مسیر را بر ای ارتقای سطح زندگی و تحقق آسایش مردم هموارتر کنیم. پس از سخنان مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری نیز تکالیفی را برای بخش‌های مختلف کشور مقرر کردند که یکی از محورهای اصلی سخنان ایشان این بود که تزریق ناامیدی در جامعه گناهی نابخشودنی است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: برخی به دنبال این هستند که ما را از مسیر تحولی که در دولت انقلابی سیزدهم آغاز شده است، دور کنند و به دنبال تزریق ناامیدی هستند که منشاء بخشی از این تلاش‌ها مربوط به بیرون از جغرافیای ماست که قطعاً دشمنی در آن نهفته است و بخشی نیز ممکن است ناشی از بدفهمی و بدتحلیلی برخی افراد باشد که مسیر رشد و تعالی کشور را درست درک نمی‌کنند. امیدواریم در همه دستگاه‌ها با فهم این تکالیف، بتوانیم خودمان را برای تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید آماده کنیم و آثار آن را در امنیت و رفاه مردم بیش از پیش ببینیم.
وی گفت: در آغاز سال، فرصتی هست که نقاط قوت و ضعف سال قبل را نیز به دقت بررسی کنیم؛ از نقاط ضعف درس بگیریم و نقاط قوت را توسعه دهیم. سال گذشته با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، با تلاش مجموعه همکاران سازمان در سطح کشور همچنین در حوزه اقتصادی سازمان و بانک رفاه، موفقیت‌های خیلی خوبی رقم خورد که جز عنایت خدا دلیل دیگری بر ای این موفقیت‌ها وجود ندارد. در برخی مقاطع با وجود چالش‌های جدی، توفیقات بزرگی را نیز به دست آوردیم که همه همکاران در تحقق این اهداف با ارزش نقش داشته‌اند.
دکتر موسوی افزود: در سال گذشته حدود یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید تا پایان دی ماه، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفتند که اکثر بیمه‌شدگان جدید، بیمه‌شدگان اجباری و مشاغل آزاد هستند. در کنار کاهش دعاوی مربوط به سازمان که یکی از دستاوردهای مهم سازمان بوده، در حوزه مالی و اقتصادی نیز با لطف خدا شاهد بودیم که بزرگترین تسویه بدهی بانکی کشور در تأمین‌اجتماعی رقم خورد. در مجموع حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان تسویه بدهی انجام دادیم که در صورت استمرار این بدهی، هزینه تأمین مالی و سود بانکی این رقم سالیانه بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی واگذاری سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌اجتماعی را یکی از بزرگ‌ترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم در مسیر تأدیه بدهی بیمه‌ای دولت از طریق واگذاری سهام شرکت‌های مناسب دانست و گفت: با این اقدام ارزشمند و تقویت منابع سازمان، علاوه بر تسویه بدهی به بانک رفاه، یک افزایش سرمایه تاریخی نیز برای بانک رفاه انجام شد که کار بسیار بزرگی بود و بزرگ‌ترین افزایش سرمایه بانکی را با رقمی حدود  ۴۵ هزار میلیارد تومان در بانک رفاه شاهد بودیم.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته به لطف خدا موفق شدیم تمام تعهدات خود را به بهترین نحو و در زمان مناسب انجام دهیم و در زمینه ایفای تعهدات و پرداخت حقوق بازنشستگان به مشکلی بر نخوردیم، ادامه داد: در شستا کارهای زیربنایی توسعه‌ای بزرگی در حال انجام است. براساس صورت‌های مالی ۷۲ درصد افزایش فروش و ۴۵ درصد افزایش سود تجمیعی انجام شده است. در شستا کارهای زیربنایی توسعه‌ای آغاز شده و بالغ بر ۹۰ پروژه زیرساختی توسعه‌ای شروع شده و ۲۱ پروژه نیز در شستا افتتاح یا آغاز شده است. یکی از راه‌های رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری است و باید همواره برای افزایش سرمایه‌گذاری در شستا تلاش کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارکنان این سازمان در سراسر کشور به‌ویژه کادر شریف درمان گفت: در حوزه درمان تأمین‌اجتماعی کارهای ارزشمندی انجام شده است. در سال گذشته حدود چهار هزار نفر نیروی جدید جذب سازمان شد که دو سوم آن مربوط به حوزه درمان بوده است. در بخش درمان اقداماتی چون افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمان، تبدیل وضعیت استخدامی همکاران و در کنار آن توسعه کمی و کیفی مراکز را در سال گذشته شاهد بودیم. ۷۸ پروژه را در اسفند ماه در سراسر کشور، افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی داشتیم که نتیجه همکاری و هم‌افزایی مجموعه همکاران سراسر کشور است. ما در سال گذشته ۹۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی بودجه داشتیم و توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی به خوبی انجام شد.
وی افزود: نسخه الکترونیک نیز از کارهای بزرگی است که در کشور انجام شده است. نسخه الکترونیک از اقدامات تحولی و بسیار مهم سازمان است. پایداری این سامانه در شرایط مطلوب قرار دارد و صدور نسخه الکترونیک از حدود ۶۰ درصد در ابتدای دوره مدیریت جدید به بالای  ۹۵ درصد رسیده است که در این زمینه از همکاران و کادر شریف درمان سراسر کشور قدردانی می‌کنم. رسیدگی الکترونیکی به نسخ در حوزه درمان و اتصال سامانه‌های بیمه و مالیات دو پروژه مهم سال جاری هستند که با جدیت پیگیری خواهند شد.
دکتر موسوی تعامل سازنده با جامعه تحت پوشش و شرکای اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ارتبا ط خوب با شرکای اجتماعی موضوعی مهم است. تأمین‌اجتماعی سازمانی خدمت‌محور و پاسخگو است و در کنار پاسخگویی باید روابط خود را با شرکای اجتماعی تقویت کنیم تا کارهای بزرگ انجام شده در سازمان منجر به رضایتمندی جامعه تحت پوشش شود. سفرهای زیارتی  بازنشستگان و ارتباط نظام‌مند برای تکریم کارفرمایان برتر و همچنین مسابقات قرآنی کارکنان سازمان و مجموعه‌های تابعه از اقدامات ارزشمند حوزه فرهنگی و اجتماعی است که در نوع خود کم‌نظیر است. خدا را شاکریم که در سازمان تأمین‌اجتماعی، بانک رفاه و شستا کارکنانی مکتبی، متدین و محبین اهل بیت مشغول به کار هستند. توسعه مسابقات قرآن کارکنان و فراهم شدن امکان حضور خانواده همکاران در این مسابقات، اقدام مبتکرانه و ارزشمندی است که در سازمان انجام شد. این کارهای ارزشمند در سال جدید نیز بیش از پیش مورد توجه خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در سال گذشته، حمایت‌های خیلی خوبی از سوی دولت محترم داشتیم و بی‌سابقه ترین تأدیه بدهی توسط دولت محترم انجام شد و همچنین ارتباط بسیار خوبی با مجلس رقم خورد و در نتیجه آن در بودجه سال ۱۴۰۲ ، پیش‌بینی پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان از دولت لحاظ شد. ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز در زمینه تهاتر بدهی‌‌ها و صادرات نفت و میعانات پیش‌بینی شد وامیدواریم در سال جاری از این فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم. زیرساخت‌های اصلاحی برای توانمندسازی سازمان تأمین‌اجتماعی را برای برنامه هفتم توسعه نیز پیگیری می‌کنیم و در برنامه هفتم آثار آنها مشخص خواهد شد.
وی افزود: در کنار شکرگذاری برای توفیقات به دست آمده، برای سال ۱۴۰۲ نیز باید برای اجرای برنامه‌های تحولی تلاش کنیم. ما از سازمان‌هایی هستیم که نیازمند تحول مبتنی بر برنامه‌محوری هستیم. اقدامات تحولی که باید انجام دهیم را در هیأت‌مدیره محترم که از همکاری و همراهی این عزیزان تشکر می‌کنیم، باید مورد توجه قرار دهیم و همه مسائل را مبتنی بر برنامه و بودجه ۱۴۰۲ پیگیری کنیم و نباید از پیگیری برنامه‌های تحولی خسته شویم. استمرار در تحول از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در مسیر تحولی که در برنامه و بودجه پیش‌بینی شده است، حرکت کنیم.
دکتر موسوی توجه ویژه به سرمایه انسا نی را مورد تأکید قرار داد و خطاب به معاونان و مدیران سازمان گفت: برکت خداوند در نیروی انسانی متعهد و متخصص سازمان است و باید نیروی انسانی را تکریم عملی کنیم. باید به نیروی انسانی نگاه عادلانه داشته باشیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که کسی احساس کم‌توجهی و احساس فراموشی نکند. کاری کنید که سرمایه انسانی به معنای واقعی مورد توجه قرار گیرد. موضو ع دیگر انضباط مالی و تمرکز بر اجر ای برنامه سنواتی سال ۱۴۰۲ است. سازمان موفق، سازمان برنامه‌محور و سیستماتیک است و همه کارهای سازمان را باید مبتنی بر برنامه پیگیری کنیم.
وی افزود: هماهنگی بین‌بخشی، اکسیر تحول در سازمان است. هماهنگی بین بخش‌های مختلف و هماهنگی بین صف و ستاد باید همواره مورد توجه قرار گیرد. ستاد و صف باید محصول تلاش و هماهنگی را ببینند. پرهیز از اسراف نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تبیین خدمات و دستاوردهای این سازمان را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: اطلاع‌رسانی دقیق از اقدامات و خدمات سازمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اطلاع‌رسانی نظام‌مند دستاوردها و تبیین همه‌جانبه برنامه‌های سازمان باید پیگیری شود و در این زمینه از تلاش‌های صورت‌گرفته تشکر می‌کنیم و اقدامات زیرساختی که از قبل شروع شده بود، امیدواریم به نتیجه برسد و همه استان‌ها باید سهم خود را در این زمینه انجام دهند. مهم‌ترین اقدامی که باید در تبیین برنامه‌ها و اقدامات مورد توجه قرار گیرد، شفافیت است و هر جا ضعف و مشکلی وجود دارد باید بیان کنیم و خود را آن‌گونه که هستیم، نشان دهیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=67298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.