• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

مشکلات زیادی در اینترنت ثابت داریم/کاربران از سرعت اینترنت راضی نیستند

  • کد خبر : 9400
  • 28 بهمن 1399 - 12:05
مشکلات زیادی در اینترنت ثابت داریم/کاربران از سرعت اینترنت راضی نیستند

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ما در حوزه ارتباطات و پهن‌باند ثابت مشکلات زیادی داریم و کاربران فضای مجازی نیز با توجه به گستردگی خدمان پهن‌باند از سرعت آن ناراضی هستند.

به گزارش رویداد خبربه نقل از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی امروز در نشست «۵G و بن‌بست‌ توسعه زیرساخت‌های ثابت» در سومین رویداد «هفته ایران دیجیتال» و ششمین «نمایشگاه اینترنت اشیا ایران» با اشاره به وضعیت اینترنت ثابت در کشور گفت: ما در حوزه ارتباطات و پهن‌باند ثابت مشکلات زیادی داریم و توسعه‌یافته نیستیم. این مسئله هم نیز بر کسی پوشیده نیست. یکی از مشکلات این حوزه، عدم سرمایه‌گذاری در این بخش است. این کار جزییات پیچیده اجرایی دارد و مجموعه‌ای که صاحب این تجهیزات باشد انحصار ایجاد می‌کند، مانند شرکت مخابرات ایران.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به میزان رضایت کاربران از زیرساخت ارتباطی پهن‌باند ثابت، بیان کرد: کاربران فضای مجازی با توجه به گستردگی خدمان پهن‌باند از سرعت آن ناراضی هستند اما توسعه آن و جلب رضایت مردم غیرممکن نیست و لازم است تعامل بیشتری با شرکت مخابرات داشته باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با بیان اینکه توسعه اینترنت نسل پنجم بحث صرفا بر سر اینترنت تلفن همراه نیست، افزود: بلکه ۵G زیست‌بومی است که فضای ارتباطی را در دنیا عوض می‌کند و اصل و اساس آن بحث همگرایی پهن‌باند ثابت و موبایل است که دستیابی به این اصل به زیرساخت مناسب فیبر نیاز دارد.

مطالبه امروز مردم باند پهن است 

جوشقانی با بیان اینکه وقتی از باند پهن صحبت کنیم صرفا یک تکنولوژی نیست، بلکه یک طرز فکر است، اظهار کرد: باند پهن اصل مهم در کل کشور است. کرونا با تمام مشکلاتی که ایجاد کرد، مزایایی هم داشت از جمله اینکه نیاز مردم به پهن‌باند مشخص شد، مطالبه امروز مردم باند پهن است که اکنون در حاکمیت نیز وجود دارد. اینکه می‌گویند سرمایه‌گذاری در این حوزه ممکن نیست، اشتباه است و اکنون شرکتی مانند شاتل با سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه وارد میدان شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.