• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

مشاهده قابلیت فعال سازی Extension گوگل کروم به صورت جداگانه برای هر سایت

  • کد خبر : 62499
  • 26 دی 1401 - 18:00
مشاهده قابلیت فعال سازی Extension گوگل کروم به صورت جداگانه برای هر سایت

به تازگی مشخص شده که گوگل کروم در حال کار بر روی یک ویژگی جدید است که به کاربر امکان غیرفعال سازی Extension به صورت جداگانه برای هر سایت را می‌دهد. استور گوگل افزونه‌ها و اکستنشن‌های زیادی دارد اما برخی از این افزونه‌ها در کارکرد صحیح وب‌سایت‌ها اخلال ایجاد می‌کنند و این مورد به خصوص برای extension بلاک کننده تبلیغات وب بیشتر صادق است.

در حال حاضر کروم به کاربران اجازه فعال‌سازی افزونه‌ها را از طریق تنظیمات برای تمام وب‌سایت‌ها می‌دهد اما قابلیت کنترل آن‌ها به صورت جداگانه برای سایت‌ها امکان پذیر نیست. در همین راستا ویژگی جدید قرار است از طریق منوی خود اکستنشن نمایش داده شود و در حال حاضر فعلا امکان مدیریت مجوزها برای سایت‌ها نیز فراهم نشده است.

به عنوان بخشی از این بروزرسانی، ویژگی Google همچنین به کاربر اجازه می‌دهد از منوی extension بازطراحی‌شده برای فعال یا غیرفعال کردن اکستنشن‌ها برای یک سایت خاص استفاده کنند. با این حال انجام و غیرفعال سازی برای سایت‌ها نیز از طریق منوی اکستنشن نیز در دسترس است اما روش آسان‌تر همان شخصی سازی اکستنشن در بازدید از وب‌سایت مورد نظر است.

گوگل کروم Extension

با این حال لازم به ذکر است که منوی جدید گوگل کروم برای بخش Extension در حال توسعه است و فعلا قرار نیست در آینده نزدیک عرضه شود. این قابلیت همچنین در حال توسعه اولیه قرار دارد و کارکرد آن نیز فعلا در نسخه پایدار کروم ارائه نشده است.

با شروع سال جدید میلادی تیم توسعه دهنده گوگل کروم مشغول به کار شده و این شرکت بزرگ تکنولوژی به تازگی پشتیبانی از زبان برنامه نویسی Rust را نیز در این مرورگر و پروژه کرومیوم تایید کرده است. نسخه پایدار کروم نیز همچنین اجازه گسترده دسترسی به برخی قابلیت‌های آزمایشی را با رفتن به آدرس chrome://flags می‌دهد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=62499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.