• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

مشارکت upu با سازمان بین المللی هواپیمایی در تضمین امنیت زنجیره تامین

  • کد خبر : 59925
  • 19 آذر 1401 - 14:04
مشارکت upu با سازمان بین المللی هواپیمایی در تضمین امنیت زنجیره تامین

داون ویلکس، مدیر برنامه امنیت اتحادیه جهانی پست در مصاحبه ای با پایگاه خبری این نهاد بین المللی در روز جهانی هواپیمایی، توضیح می دهد اتحادیه جهانی پست چگونه با سازمان بین المللی هواپیمایی برای اطمینان از ارتباط بین پست و خطوط هوایی مشارکت می کند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از دفتر ارتباطات وامور بین الملل شرکت ملی پست؛ هفتم دسامبر  سالروز امضای کنوانسیون بین‌المللی هواپیمایی در سال ۱۹۴۴ میلادی است که متعاقب امضای این کنوانسیون، سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) تأسیس شد. مجمع عمومی این سازمان در سال ۱۹۹۲، طی قطعنامه‌ای این روز را به عنوان روز جهانی هواپیمایی اعلام کرد. همه ساله کشورها برای گرامی‌ داشت این روز و یادآوری و تأکید بر اهمیت صنعت هواپیمایی کشوری در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع و نقش اساسی سازمان هواپیمایی در حفظ، ارتقا، ایمنی و کارآیی و قانونمندی در حمل و نقل هوایی نسبت به برگزاری مراسم این روز و اجرای برنامه‌های مختلف اقدام می‌کنند.
از این رو نگاهی به مصاحبه داون ویلکس، مدیر برنامه امنیتی اتحادیه جهانی پست(UPU) بیندازیم تا بدانیم چگونه این اتحادیه با سازمان بین المللی هواپیمایی (ICAO) همکاری می‌کند تا مشارکتی قوی بین پست و خطوط هوایی  ایجاد کند.
داون ویلکس، مدیر برنامه امنیت اتحادیه جهانی پست در مصاحبه ای با پایگاه خبری این نهاد بین المللی  در روز جهانی هواپیمایی، توضیح می دهد اتحادیه جهانی پست چگونه با سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی برای اطمینان از ارتباط بین پست و خطوط هوایی مشارکت می کند. 
–    چرا همکاری بین پست و خطوط هوایی بسیار اهمیت دارد؟ 
همکاری موثر پست ها با همه ذینفعان خارجی، به ویژه با خطوط هوایی ضروری است، زیرا بخش عمده ای از مرسولات پستی از طریق حمل و نقل هوایی جابجا می شوند. همچنین همکاری موثر، درک اهداف و چالش‌های یکدیگر به ایجاد یک رابطه قوی و موفقیت همه شرکا منتهی میشود.

–    اتحادیه جهانی پست چگونه با سازمان بین‌المللی هواپیمایی(ایکائو) کار می‌کند؟
 اتحادیه جهانی پست کمیته تماس با ایکائو را در سال ۲۰۱۸ ایجاد و از زمان تأسیس، هر سال به صورت حضوری یا مجازی جلساتی را برگزار می‌کند. اتحادیه جهانی پست در این جلسات به طور مستمر روابط خود را با ایکائو در مورد امنیت هوانوردی و همچنین موضوع کالاهای خطرناک تقویت می کند تا اطمینان حاصل کنند که مجریان پستی در آن جلسات پاسخگو هستند و درک عمیقی از چالش ها و فرصت های منحصر به فرد ایجاد شده دارند. 
–    هر دو بخش در آغاز همه‌گیری کرونا با چالش‌های اساسی مواجه بودند. اکنون کجای کار هستیم و از این تجربه چه آموخته ایم؟ 
در آغاز همه‌گیری چالش‌های مهمی وجود داشت که وابستگی به خطوط هوایی و ظرفیت بار را برجسته می‌کرد. به دلیل همه گیری کرونا این امر باعث نابودی بسیاری از مجریان پستی شد. اتحادیه جهانی پست با حمل کننده های سطحی و ریلی برای ایجاد یک رویکرد هماهنگ اقدام به حمل و نقل مرسولات پستی کرده که در آن زمان به نفع همه ذینفعان بود.
       – این دو سازمان در حال حاضر روی چه پیشرفت‌ها یا ابتکاراتی تمرکز دارند؟
 در حال حاضر، اتحادیه جهانی پست با ایکائو کار می کند تا اطمینان حاصل کند که مقامات هواپیمایی کشوری درک درستی از مجریان پستی محلی خود و سایر سهامداران درگیر در زنجیره تامین دارند. ما همچنین در حال تلاش برای اطمینان از ایمنی زنجیره تامین از طریق توسعه دستورالعمل‌هایی برای تجهیزات حاوی باتری‌های لیتیومی و همچنین بررسی روش‌های ارتباطی بین پست‌ها و مقامات هواپیمایی کشورها هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که کالاهای خطرناک از طریق مرسولات پستی به هواپیماها نمی‌رسند. 
–    شعار روز جهانی هواپیمایی “پیشبرد نوآوری برای توسعه جهانی هوانوردی” است. اتحادیه جهانی پست چگونه به نوآوری ها در این حوزه با توجه به حمل و نقل پستی و امنیت کمک می کند؟
 اتحادیه جهانی پست در حال همکاری با حوزه هوانوردی غیرنظامی برای ایجاد یک سیستم ارتباط الکترونیکی روان برای پیشبرد امنیت و ایمنی زنجیره تامین و توسعه هوانوردی جهانی است. این کار از طریق پایبندی به مدل پستی جهانی انجام می شود، چارچوبی برای تبادل اطلاعات الکترونیکی در سراسر زنجیره تامین جهانی، و تضمین می کند که همه شرکا می توانند از طریق یک مدل استاندارد شده به شیوه ای سریع و بدون اشکال ارتباط برقرار کنند. 
–    این مشارکت چگونه می تواند به برنامه توسعه پایدار کمک کند؟

مشارکت بین پست ها و خطوط هوایی با پیشبرد کار بر روی دو مورد از اهداف توسعه پایدار به برنامه توسعه پایدار کمک می کند. اولاً، این مشارکت با تسهیل رشد سریع تجارت الکترونیک، به هدف ۸ (کار شایسته و رشد اقتصادی) کمک می‌کند و به افراد و کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد تا وضعیت اقتصادی خود را با امکان دسترسی به جمعیت جهان با حداقل هزینه بهبود بخشند. این مشارکت همچنین کار در راستای هدف ۹ (صنعت، نوآوری و زیرساخت) را از طریق کار مستمر UPU و شرکت های هواپیمایی برای بهبود زیرساخت های ارتباط الکترونیکی خود و تضمین زنجیره تامین ایمن تر، تسهیل می کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=59925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.