• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

مسیر تحول بانک صنعت و معدن بر محور بانکداری دیجیتال/ ۹۰ درصد تامین مالی روی دوش بانک ها

  • کد خبر : 49858
  • 25 تیر 1401 - 12:19
مسیر تحول بانک صنعت و معدن بر محور بانکداری دیجیتال/ ۹۰ درصد تامین مالی روی دوش بانک ها

دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: خوشبختانه بانک صنعت و معدن یک بانک کوچک و در عین حال چابک است و به نظر می‌رسد اگر بخواهد به حوزه دیجیتال ورود کند، می‌تواند به صورت جهشی گام ها را بردارد و اصولا مسیر تحول این بانک بر محور بانکداری دیجیتال قرار دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایبِنا، دکتر علی خورسندیان در گفت ‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره اقدامات و دستاوردهای بانک در حوزه بانکداری دیجیتالی، بانکداری باز و تحقق حاکمیت شرکتی گفت: سال‌های گذشته سند تحول دیجیتال و چارچوب تحول دیجیتال به بانک‌ها ابلاغ شد که هر بانکی متناسب با شرایط خود سند تحول دیجیتال را تنظیم کند.
وی افزود: خوشبختانه سند دیجیتال بانک صنعت و معدن، سال گذشته بعد از فرآیند مطالعاتی زیاد و تشکیل کارگروه‌های لازم به تایید وزارت اقتصاد به عنوان متولی پیگیری ایجاد سند تحول دیجیتال رسید که در حال حاضر در بستر برنامه ۵ ساله آن را به مرور دنبال می‌کنیم.
خورسندیان تاکید کرد: بانک صنعت و معدن برخلاف بانک‌های دیگر، شرکت فناوری اطلاعات نداشت که اخیرا این شرکت را تشکیل دادیم تا بتوانیم تحولات دیجیتالی که لازم است را به کمک این شرکت انجام دهیم. 
به گفته مدیرعامل بانک صنعت و معدن، محصولات زیادی در حوزه تحول دیجیتال تولید شده که همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری بخش کسب و کار بانک آن را تنظیم کرده‌اند؛ بخشی رونمایی شده و بخش دیگر در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه حاکمیت شرکتی هم دقیقا چارچوبی که برای ما تعریف شده بود را انجام دادیم که در ابتدا تفکیک هیات مدیره از وظایف اجرایی و تشکیل هیات عامل بود. در عین حال تشکیل کمیته های نظارتی مانند تطبیق، ریسک، حسابرسی داخلی، تشخیص، جبران خدمت که بازوهای نظارتی هستند و به هیات مدیره مشورت می‌دهند را انجام دادیم و در آن چارچوب در حال انجام است. 
خورسندیان با بیان اینکه بانکداری شرکتی از جمله مسایلی است که مد نظر ما قرار دارد؛ اظهار کرد: بانک صنعت و معدن یک بانک شرکتی است؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به اندازه و خدمات و نیازهایی که شرکت‌های بزرگ ما دارند؛ براساس نیازهای خاص آن مشتریان در فضای تحول دیجیتال نیازسنجی می کنیم که بتوانیم خدمات متناسب با نیازهای مشتری را ارائه دهیم. با چند شرکت به این بخش ورود کردیم که در ابتدای کار هستیم و امید داریم با توجه به چابکی بانک این مسیر به سرعت طی شود.
راه چک های بی محل با قانون جدید بسته شد 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه قانون جدید چک آثار مثبتی دارد،گفت: مهم‌ترین اثر اجرای قانون جدید چک این است که مسیرهای سواستفاده و چک‌های بی‌محل بسته خواهد شد و در عین حال برای کسی که چک را تحویل می‌گیرد امنیت خاطر نسبی به دنبال دارد.
 وی اظهار کرد: گیرنده چک براساس قانون می‌تواند از تمام حساب‌های صادرکننده چک برای وصول آن استفاده کند و یک امنیت خاطر نسبی خواهد داشت.
خورسندیان تصریح کرد: بانک‌ها باید تمرین بیشتری با سامانه‌های جدید داشته باشند تا امور مربوط به چک‌های جدید روی روال باشد. همچنین شاید برای مردم کاربرد این چک‌های صیادی کمی وقت‌گیر باشد اما به نظر می‌رسد ارزش دارد چرا که ریسک را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد و مردم با طیب خاطر بیشتری می‌تواند مبادله چک داشته باشند. 
سهم۹۰ درصدی بانک‌ها در تامین مالی 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین در پایان با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در نظام بانکی گفت: نقش رسانه در کارایی بانک، نقشی اجتناب ناپذیر و بی ‌بدیل است که اثر گذاری خاص خود را دارد. جایگاه رسانه در جامعه امروز، در انتقال پیام‌ها بسیار مهم است که حتی از تعبیر امپراطوری برای رسانه استفاده می‌شود، چرا که حاکمیتی بر اذهان و افکار دارد. 
وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه امروز نگاه بانک از منظر خواص و عوام مردم، نگاه مثبتی نیست، تاکید کرد: این در حالی است که در شبکه تامین مالی کشور بانک‌ها حدودا ۹۰ درصد تامین مالی را به عهده دارند اما با این وجود بیشترین فشار و انتقاد هم روی شبکه بانکی است. 
خورسندیان تصریح کرد: منکر اینکه گاهی بانک‌ها به لحاظ ساختاری یا مدیریتی مشکلاتی دارند نیستیم؛ اما حس می‌کنم بخش زیادی از انتقادها که نسبت به بانک‌ها وجود دارد، حاصل فضاسازی و جریان سازی است که ایجاد شده و باید ریشه آن شناسایی شود. رسانه به عنوان یک رسالت اجتماعی که دارد می‌تواند در شفاف سازی، تلطیف و تطهیر اذعان مردم نسبت به بانک نقش داشته باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=49858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.