• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

مسئله انتقال آب از کارون قابل سازش نیست

  • کد خبر : 15743
  • 07 خرداد 1400 - 16:41
مسئله انتقال آب از کارون قابل سازش نیست

اهواز- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با تغییر دولت‌ها، مطالبه اصلی خوزستانی‌ها یعنی توقف انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌ها و… تغییر نمی‌کند و این مسئله قابل سازش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری در اولین نشست افکار سنجی و هم‌اندیشی در قرارگاه الغدیر که با حضور نخبگان و فعالان برگزار شد، با تأکید بر اینکه مشکلات خوزستان از راه انتخابات و تغییر دولت فعلی قابل‌حل هستند، گفت: امید است که در دولت انقلابی مطالبه گری در حوزه محیط زیست ادامه یابد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مطالباتی را که در چند سال اخیر دربارهٔ انتقال آب مطرح کرده‌ایم با صراحت ادامه می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که بر سر غائله انتقال آب سازش نمی‌کنیم و تا تحقق حقوق مردم از پا نمی‌نشینیم.

حیدری با اشاره به اهمیت و ضرورت نقش مطالبه گری و استمرار در آن، اظهار کرد: انتقال آب مسئله‌ای است که از قبل از انقلاب اسلامی آغاز شده و از سوی دولت‌های بعد از انقلاب با شدت و ضعف ادامه داشته است اما حرف واحدی از استان خوزستان به مراکز تصمیم‌گیری مخابره شده و تاکنون در توقف این طرح‌ها ثمربخش بوده است.

وی از مکاتبه با مقام معظم رهبری درباره ورود به مسئله انتقال آب و ممانعت دولت از ادامه اجرای این طرح‌ها خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری مثل همیشه با دغدغه مندی ویژه نسبت به خوزستان، به نامه‌ام ترتیب اثر دادند و در نتیجه آن طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی مصوب شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به عملکرد دولت فعلی در مسئله آب نسبت به خوزستان اشاره کرد و گفت: در اثر خیانت وزارت نیرو، تخصیص و تأمین آب برای عملیاتی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری به خوزستان معطل مانده است.

حیدری تأکید کرد: تنها دولت انقلابی است که می‌تواند این فاصله و خلأ به وجود آمده را جبران کند و یاس و ناامیدی موجود طبق فرمایش مقام معظم رهبری نتیجه عملکرد برخی از مدیران و مسئولان است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.