• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

  • کد خبر : 39414
  • 24 بهمن 1400 - 12:50
مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

با تصویب هیات وزیران، ارائه دهنده‌گان خدمات پژوهشی( تحقیقاتی و فناوری) و آموزشی مدارس، مراکز فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی فناوری و سایر مراکز، موسسات و اشخاص حقیقی دارای مجوز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر طبق مفاد این تصویب‌نامه، مراکز آموزشی و پژوهشی، موسسات و اشخاصی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و حوزه علمیه قم مجوز دریافت کرده‌اند، از این معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.
همچنین ارائه خدمات ورزشی توسط فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی، موسسات، مراکز، اتحادیه‌ها و باشگاه‌های ورزشی و اشخاص دارای مجوز از وزارت ورزش  و جوانان نیز مشمول این معافیت هستند.
بر اساس این گزارش، موضوع معافیت مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، طی بخشنامه شماره ۰۰/۲۳۶/ب مورخ ۱۷ بهمن ماه معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پست بانک ایران به شعب استان‌ها، مناطق تهران و ادارات ستادی ابلاغ شده است.
این مصوبه به پیشنهاد مشترک، وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در هیات وزیران به تصویب رسیده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=39414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.