• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

مذاکره با روسیه برای خرید ۶ فروند هواپیمای ایلوشن/هتل شایان کیش و هواپیمایی شاهین به گروه توسعه ترابر ایرانیان واگذار می شود

  • کد خبر : 44163
  • 07 اردیبهشت 1401 - 12:00
مذاکره با روسیه برای خرید ۶ فروند هواپیمای ایلوشن/هتل شایان کیش و هواپیمایی شاهین به گروه توسعه ترابر ایرانیان واگذار می شود

سود شرکتهای تحت مدیریت گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان طی پنج ماه گذشته از ۲۸ میلیارد تومان به ۱۳۸ میلیارد تومان رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ترابر ایرانیان، دکتر ارسلان فتحی پور مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان در مراسم ضیافت افطار شرکت، با مروری بر عملکرد ۵ ماهه شرکت، ضمن اشاره به فراهم نمودن مقدمات انتقال سهام و اخذ وکالتنامه از بنیاد تعاون ناجا، گفت: فعالیت شرکت هواپیمایی شاهین از سرگرفته خواهد شد و در راستای اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی اقدامات لازم انجام شده است.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان در ادامه از مذاکره و رایزنی با سفارت روسیه و بخش بازرگانی فدراسیون روسیه به منظور خرید ۶ فروند هواپیمای ایلوشن ۷۶ ، تامین واگن باری و همچنین خرید شناور جهت فعالیت در حوزه دریایی خزر خبر داد.
وی همچنین با تاکید بر تکمیل ظرفیت های خالی و بالقوه شرکت های تابعه و به تبع آن افزایش سود شرکت از ۲۸ میلیارد تومان به ۱۳۸ میلیارد تومان، گفت: طی پنج ماه گذشته تسویه مالیاتی شرکت اصلی و شرکتهای تابعه به مبلغ ۵۱۵/۵میلیارد ریال و بخشودگی جرایم مالیاتی معادل ۹۳۵ میلیارد ریال انجام شد.
به گفته دکتر فتحی پور ناوگان شرکت بین المللی خط صبا با خرید ۱۰ دستگاه کشنده کاماز به ارزش ۵۶۵ میلیارد ریال از شرکت رخش خودرو توسعه خواهد یافت.
مدیر عامل گروه توسعه ترابر ایرانیان از توافق شرکت با بنیاد تعاون ناجا برای واگذاری ملک به ارزش ۱۱۸۰ میلیارد ریال در قبال مالیاتهای تسویه شده سنواتی، خبر داد و گفت: اقدامات لازم جهت در اختیار گرفتن هتل شایان کیش، باشگاه پاس، آژانس مسافرتی گشت مهر پیشهو باغ صبا جهت تکمیل زنجیره ارزش در گروه توسعه ترابر ایرانیان انجام شده است.
تدوین برنامه های ورود به بخش حمل و نقل ریلی بار توسط شرکت مهتاب سیر جم، فعال نمودن شرکت توسعه ترابر ریلی ایرانیان به منظور ورود به عرصه ارایه خدمات تعمیرات انواع تجهیزات ریلی از دیگر اقدامات توسعه ای گروه در مدت ذکر شده بود که وی به آنها اشاره کرد.
مدیر عامل گروه توسعه ترابر ایرانیان در ادامه همچنین از اخذ مجوز احداث ۲۸۵ هزار متر مربع مجموعه تجاری و شهرک خودرویی تبریز و آغاز عملیات اجرایی موصوف با مشارکت شرکت خط نقره ای قشم تحت فعالیت شرکت سازندگی آذر مهر احدی خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای هم با شرکتهای سیمان نهاوند و شرکت حمل و نقل بین المللی پارس پیوند دریا منعقد شده است.
دکتر فتحی پور همچنین به رایزنی گروه توسعه ترابر ایرانیان با فعالان اقتصادی ایرانی ساکن روسیه به جهت همکاری های چند جانبه با هدف توسعه فعالیتهای شرکت توسعه ترابر ایرانیان و شرکتهای تابعه و وابسته گروه در حوزه حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: طی پنج ماه گذشته همچنین درباره استیفای حقوق حقه شرکت و بازپس گیری شناور ۱۰ هزار تنی (سان اوشن) که به مدت ۳۶ ماه از شرکت خارج شده بود و بهره برداری از آن به یک بنگاه هندی داده شده بود اقدامات لازم انجام شد.
وی با اشاره به شبانه روزی نمودن فعالیتهای اقتصادی شرکت در حوزه های مختلف شرکتهای تابعه با هدف دستیابی به بازده حداکثری و تکمیل ظرفیتهای خالی، گفت: پروسه تهیه برنامه چشم انداز ۵ ساله و برنامه های استراتژیک گروه با هدف تعیین نقشه راه شرکت برای دستیابی به منافع حداکثری آغاز شده و همچنین پرونده های حقوقی راکد به منظور پیشگیری از تضییع حقوق شرکت به جریان افتاده است.
ورود گروه توسعه ترابر به تاسیس شرکتهای دانش بنیان
مدیر عامل گروه توسعه ترابر ایرانیان اظهار داشت: انتقال سهام بنیاد تعاون ناجا به گروه مالی سپه با توجه به موانع اصلی از قبیل لزوم موافقت ستاد فرماندهی کل قوا و بنیاد به تامین اجتماعی و بازداشت سهام بنیاد توسط اشخاص حقیقی و حقوقی توسط اداره ثبت شرکتها متوقف مانده بود که با رایزنی های فشرده و پی گیری های صورت گرفته ظرف یک ماه گذشته موفق به رفع نامه ستاد کل و بازداشتی اشخاص حقیقی و حقوقی گردیده و مراحل انتقال سهام در اداره ثبت شرکت ها با ثبت سهامداران قانونی و هیات مدیره جدید گروه توسعه ترابر ایرانیان در سامانه ثبت شرکتها نهایی شد.
فتحی پور از فراهم نمودن زمینه برگزاری مجمع عمومی عادی سال ۱۳۹۹ که به دلایل مختلف در موعد قانونی برگزار نشده بود، گفت: اعضای هیات مدیره جدید شرکت فارسیسان آسیا با هدف فعال نمودن شرکت مزبور در حوزه دریای خزر معرفی شد و اعضای هیات مدیره شرکتهای تابعه و وابسته به منظور افزایش کارایی و بهره وری تکمیل و تجدید شد.
وی همچنین بر شروع فعالیتهای لازم و ایجاد اتاق فکر به منظور بررسی راههای ورود به عرصه کسب و کارهای جدید و تاسیس شرکتهای دانش بنیان مطابق با رهنمود های رهبری تاکید کرد.
ورود موثر در تصمیمات مدیریتی شرکا در شرکتهای تحت سرمایه گذاری و تشکیل کمیته های تخصصی از جمله کمیته حسابرسی و کمیته سرمایه گذاری و کمیته انتصابات به جهت تسریع در فرایند های عملیاتی و نظارتی و قابل اتکا نمودن تصمیمات متخذه از دیگر اقدامات گروه طی پنج سال گذشته بود که مدیر عامل گروه توسعه ترابر ایرانیان به آن اشاره کرد./

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.