• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن از کسب رتبه سوم صندوق مشترک صنعت و معدن و رتبه پنجم صندوق مختلط کوثر در بین سایر صندوق های سرمایه گذاری خبر داد

  • کد خبر : 62030
  • 19 دی 1401 - 14:25
مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن از کسب رتبه سوم صندوق مشترک صنعت و معدن و رتبه پنجم صندوق مختلط کوثر در بین سایر صندوق های سرمایه گذاری خبر داد

مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن: صندوق مشترک صنعت و معدن در ۶ ماهه گذشته در رده ۵۰ قرار داشته که طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان بورس هم اکنون رتبه ۳ را از بین ۱۱۹ صندوق از آن خود کرده و صندوق کوثر با پیشرفت قابل ملاحظه ای از رتبه ۱۴ طی شش ماه گذشته به رتبه ۵ رسیده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی اظهار داشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کارگزاری بانک صنعت و معدن توسط تیمی از تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای مدیریت شده تا ریسک و بازده به نحو مطلوبی کنترل شود و امکان سرمایه‌گذاری در بورس را بدون صرف زمان و دانش فراهم کرده تا جایی که با توجه به شرایط موجود بر روی عملکرد صندوق ها عمدتاً میزان سود صندوق درآمد ثابت چند درصد بیشتر از سود حاصله از سپرده گذاری در بانک‌ها می باشد.
رامین ملماسی مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن به شرایط و روند فعالیت صندوق‌های موجود در کارگزاری بانک صنعت و معدن اشاره کرد و اذعان داشت: سودی که صندوق درآمد ثابت و بانک به سرمایه گذاران پرداخت می‌کنند نزدیک به هم است اما عمدتاً میزان سود صندوق درآمد ثابت با توجه به استفاده از ابزارهای مالی مختلف، دارای چند درصد سود بیشتر نسبت به بانک‌ها می باشد که سود مرکب آن، رقم قابل توجهی را در ماه برای سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: نرخ سود سپرده بانکی سالانه با تصویب نرخ بهره توسط دولت تعیین می‌شود و با توجه به تمایل دولت‌ها به خروج پول از سپرده‌های بانکی و به کار گرفتن آن در کسب و کارها هر سال امکان کاهش آن وجود دارد و با توجه به تورم روزافزون کشور و نیاز دولت به تامین منابع مالی، احتمال افزایش آن دور از ذهن نیست.
ملماسی به دیگر دلایل بالاتر بودن بازدهی صندوق درآمد ثابت کارگزاری بانک صنعت و معدن با عنوان صندوق مشترک صنعت و معدن اشاره کرد و اظهار داشت: این صندوق‌ها اجازه دارند قسمتی از ترکیب دارایی خود را از سهام قابل معامله در بازار سرمایه تشکیل دهند و همچین اوراق تامین مالی و اوراق درآمد ثابت با بازدهی و سررسیدهای مختلف را معامله کنند که مدیران صندوق با بهره‌گیری حرفه‌ای از این امکان سود بیشتری خلق می‌کنند تا جایی که شاهد هستیم به طور معمول بازدهی این صندوق در هر ماه ۲ تا ۳ درصد بالاتر از سود سپرده بانکی است.

میزان بازدهی صندوق مشترک صنعت و معدن
مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در خصوص میزان بازدهی صندوق مشترک صنعت و معدن گفت: بازدهی صندوق مذکور طی ۶ ماهه گذشته ۸/۳۲۱/% ، ۳ ماهه ۷/۱۸۵% و بازدهی یکماهه ۳/۷۰۷% محاسبه شده است.
همچنین رتبه صندوق مشترک صنعت و معدن در ۶ ماهه گذشته در رده ۵۰ قرار داشته که با توجه به تغییرات عملکرد و استراتژیهای جدید صندوق این رتبه سیر صعودی چشمگیری داشته تا جایی که طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان بورس هم اکنون رتبه ۳ را از بین ۱۱۹صندوق از آن خود کرده است.
ملماسی تصریح کرد: با توجه به تحلیل‌های انجام گرفته در خصوص خرید اوراق بادرآمد ثابت در صندوق مشترک صنعت و معدن، حداقل سود با نرخ ۲۳ درصد در سال آتی پیش بینی می‌گردد .
شایان ذکر است، سرمایه گذاری در این صندوق معاف از مالیات می باشد و پرتفوی صندوق متشکل، ۵۵٫۱% اوراق بهادار، ۱۳٫۵۴% سهام و ۲۹٫۲۴ سپرده می باشد.

میزان بازدهی صندوق مختلط کوثر
ملماسی در خصوص بازده صندوق کوثر اعلام کرد: به ترتیب بازدهی ۶ ماهه صندوق مشترک کوثر ۶/۳۲%، ۳ ماهه ۱۶/۳۵% و بازدهی یکماهه صندوق به ۶/۳۲% رسیده است.
همچنین صندوق کوثر با پیشرفت قابل ملاحظه ای از رتبه ۱۴ طی شش ماه گذشته به رتبه ۵ بین صندوق مختلط بازار سرمایه رسیده است.
طبق اعلام رامین ملماسی، با حضور تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه در تیم مدیریت سرمایه گذاری این صندوق ، ریسک و بازده به نحو مطلوبی کنترل شده و مدیریت دارایی به گونه‌ای حرفه ای انجام می شود.
همچنین سرمایه گذاری در صندوق کوثر معاف از مالیات می باشد و بر خلاف سهام و سایر اوراق بهادار که ممکن است در بازه‌ای از زمان، برای فروش آن‌ها صف‌های سنگینی ایجاد شود و سهامداران نتوانند سرمایه خود را نقد کنند، صندوق مشترک صنعت و معدن نقدشوندگی بالایی دارد و سرمایه گذاران این صندوق به راحتی می‌توانند سرمایه خود را از صندوق خارج کرده و به وجه نقد تبدیل کنند.
شایان ذکر است، در صورت نحوه ثبت نام و صدور واحد در هر یک از صندوق‌های یادشده به شرح زیر می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید:
قبل از هرگونه ثبت نام شما باید در سامانه سجام احراز هویت شده باشید.
ثبت نام اولیه در سایت انجام شود در صورت احراز هویت حضوری و غیر حضوری حتما در سایت مورد نظر ثبت نام نمایید.
دو فرم اشخاص حقیقی و فرم پذیره نویسی صدور واحد هر دو فرم ( ورود در سایت در قسمت درباره صندوق- راهنمای سرمایه گذار) را پرینت گرفته و مشخصات کامل همراه امضا مشتری تکمیل گردد.
تصویر کارت ملی و تصویر شناسنامه را همراه فرم اشخاص حقیقی و فرم پذیره نویسی و تصویر کارت ملی و شناسنامه برای ما ایمیل کنید.
در صندوق کوثر تا بازه زمانی زیر ۳ ماه ابطال نداشته باشید زیرا جریمه ابطال بین ۵-۱% از اصل سرمایه، از سرمایه گذاری کسر می شود.
سایت https://smfund.ir
ایمیلSmfund2@gmail.com
زمان تایید صدور: یک روز کاری پس از صدور زدن
واریز ابطال: از زمان تایید ابطال ۳ الی ۷ روز کاری

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=62030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.